Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین مراسم تجلیل از پیشکسوتان و معتمدین عرصه اقتصاد استان همدان با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و تلاش برای رفع موانع تولید، عنوان کرد: باید هماهنگی در بخش‌های مختلف مدنظر قرارگیرد.

وی توجه به معیشت مردم را اولویت برنامه ها برشمرد و بابیان اینکه حمایت از تولید کننده به منظور ایجاد اشتغال باید مورد توجه باشد، گفت: پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذار داخلی و خارجی و رفع موانع سرمایه گذاری در استان همدان با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت واحدهای تولیدی استان و رفع موانع صادرات

استاندار همدان تقویت واحدهای تولیدی استان و رفع موانع صادرات را از دیگر اولویت ها برشمرد و بابیان اینکه باید با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی برای احیای واحدهای درگیر مشکلات قدم برداشت، گفت: در استان همدان شخصیت‌های تأثیرگذار بسیاری در عرصه اقتصاد وجود دارد که باید قدر آنها را دانست.

شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه برجام فوایدی برای کشور داشت و نباید فراموش کرد که پیش از برجام چه شرایطی داشتیم، افزود: انرژی هسته‌ای حق کشور ماست که البته انرژی هسته‌ای وابسته نمی‌تواند ما را تأمین کند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ارائه چهره‌ای منفور از ایران در جهان بودند وی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ارائه چهره‌ای منفور از ایران در جهان بودند، عنوان کرد: این دشمنان قطعنامه‌های بسیاری علیه ما صادر کردند و به دنبال آسیب رساندن به کشور بودند که البته اگر دست به اسلحه می‌بردند پاسخ دندان‌شکنی به مانند ۸ سال دفاع مقدس دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دولت به پشتوانه مردم در مجامع بین‌المللی حاضر شد و اجماع جهانی علیه ایران شکسته و قطعنامه‌ها لغو شد، افزود: خروج یکجانبه آمریکا از برجام باعث شد اتحادیه اروپا در مقابل آن قرار گیرد به طوری که دنیا، آمریکا را در انزوای ایران یاری نمی‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید بدانیم رد و قبول FATF چه فوایدی دارد و چه مشکلاتی؟ عنوان کرد: نمی‌توان در قالب چند جمله بدون استدلال و پرداخت درست، دستاوردهای کشور را نادیده گرفت.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه مهمترین ویژگی افراد غنی میانه‌وری است، عنوان کرد: فقر که باعث اضمحلال استعدادهای انسان می‌شود حاصل افراط و تفریط است.

لزوم رعایت احکام اسلامی در امور اقتصادی

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه انتظار از فعالان اقتصادی به ویژه پیشکسوتان رعایت احکام اسلامی در امور اقتصادی است، افزود: دشمنان در ابتدای کار به تقویت و ساختن اقتصاد خود پرداختند و پس از آن هجمه به دین را آغاز کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ابراز تأسف از سکون صنعت فرش ایران عنوان کرد: فکر و خلاقیت ایرانی فرش را خلق کرد اما امروز چینی‌ها و هندی‌ها به تولید فرش پرداخته‌ و به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.

کد خبر 4483190

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 با محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دیدار با دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قوانین و مقررات مضر تولید است، افزود: ستاد تسهیل با جایگاه ویژه قانونی، قدرت و توان مقابله با مقررات و قوانین دست و پا گیر را دارد، لذا اگر مجمع کارآفرینان ایران به طور مثال ده چالش تولید را روی میز بگذارد ما آماده پرداخت به آن‌ها با هدف رفع چالش‌ها هستیم.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه ساختار و شرایط فعلی کشور منجر به جهش تولید نخواهد شد و نمی‌توان فقط بخش خصوصی را در این باره مخاطب قرار داد، گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌های تولید در بخش‌های دولتی متمرکز شده است و به همین خاطر، همواره به جای رفع چالش به چالش‌های موجود افزوده می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز در این دیدار با پیشنهاد برگزاری جلسات ستاد تسهیل درخصوص پیشران‌های مولد بخش خصوصی در مجمع کارآفرینان ایران گفت: همه اعضای مجمع کارآفرینان ایران صد در صد از بخش خصوصی هستند. در واقع ما یک نهاد واسطه گر هستیم که با همزبانی بیشتر می‌توانیم بسیاری از چالش‌ها را از بین ببریم.

حمیدرضا غزنوی با تاکید براینکه به دلیل تاثیرگذاری باید به پیشران‌های مولد توجه ویژه‌ای شود و حتی خط سبزی برای آن‌ها طراحی شود، افزود: فقدان سند سیاست صنعتی در کشور یکی از چالش‌های مهم تولید است و بدون شک عدم توجه به مزیت‌های رقابتی و گسترش آن در اقتصاد کشور و استفاده از مزیت‌های فعالیت پیشران‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور، ناشی از بی توجهی به سیاست‌های صنعتی در کشور است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران همچنین در پایان تاکید کرد: مجمع کارآفرینان ایران در سطح کارشناسی همواره آماده همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • باشگاه تراکتور: مذاکرات با چند گزینه پُرافتخار در جریان است
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان
  • تردید‌های تداوم رشد