Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:25:47 GMT

تراز آب در سد امیرکبیر همچنان منفی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۷۸۲

تراز آب در سد امیرکبیر همچنان منفی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مهدی فتوکیان، با اعلام این خبر اظهار داشت: ساخت سد امیرکبیر با هدف تامین آب شرب شهر تهران در سال ۱۳۳۶ آغاز و در سال ۱۳۴۰ به بهره برداری رسید و از همان ابتدا به دلیل موضوعات حاکمیتی تامین آب شرب شهر تهران تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت مخزن سد امیرکبیر حدود ۱۸۳ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: هم اکنون حدود ۱۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد وجود دارد که تقریباً برابر حجم موجود در مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه بارش های اخیر باعث افزایش حجم آب در پشت سد نشده است، افزود: بارش‌های اخیر در ارتفاعات اغلب به صورت برف بوده که تاثیر این بارش‌ها هم اکنون مشخص نیست و در بهار با ذوب شدن برف و بارش‌های بهاری تاثیرش مشخص می‌شود. از طرفی بخشی از آب حاصل از بارش‌ها جذب زمین شده و عملا تاثیری روی سد نداشته است.

مدیر امور بهره برداری از سد و نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر میزان بارندگی حوضه آبریز سد امیرکبیر را از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ آذر، افزون بر ۱۴۸.۸ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ درصد رشد نشان می‌دهد، اما با این حال تراز آب همچنان سیر نزولی داشته و فقط روند منفی شدن آن کندتر شده است.

تاسیسات سد و نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر از نظر جغرافیایی در استان البرز قرار دارد، اما به دلیل موضوعات حاکمیتی تامین آب شرب شهر تهران، مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری از آن بر عهده شرکت آب منطقه‌ای تهران است.

کد خبر 4483154

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران بارش برف ذخیره آب ذخیره آب سدها سد امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان گفت: روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا صادر نشدن مجوز‌های ترافیکی با کندی پیش می‌رفت.

هادی حق‌بین، افزود:گزینه اجرایی مناسب‌تر جایگزین شد و همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: سال گذشته، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت طرح بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره دومین طرح قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح چرخه‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این طرح انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده طی یکسال به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا