Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان در هشت ماهه نخست امسال به ارزش بیش از 490 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی رشد 90 درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا نادر میرشکار روز چهارشنبه در نشستی که به منظور تجلیل از صادر کنندگان برتر سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان برگزار شد، عمده کالاهای صادراتی از این استان را گوگرد، خرما، کاشی و سرامیک، میوه جات، صیفی جات و غیره عنوان کرد که به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت و امارات صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: صادرات یک فرصت ایده آل در سیستان و بلوچستان است که در صورت توجه باعث رونق این استان خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادر کنندگان نقش موثری در توسعه اقتصادی این استان دارند که باید شرایط حضور آنان در بازارهای منطقه را تسهیل کرد.
وی اظهار داشت: هرچند برخی موانع چون نوسانات ارزی و ناهماهنگی ها اداری باعث مشکلاتی برای صادر کنندگان شده بود اما با همه محدودیت ها جهش رو به رشد مناسبی در حوزه صادرات سیستان و بلوچستان داشته ایم.
میرشکار گفت: اگر صادرات همراه تولید باشد بسیاری از مشکلات منطقه از جمله مساله اشتغال جوانان جویای کار حل خواهد شد.
وی نبود زیر ساخت های مناسب در بازارچه های مرزی و ناهماهنگی های اداری را دو مشکل مهم بر سر راه صادرات سیستان و بلوچستان عنوان کرد و ادامه داد: شرایط موجود پاسخگو نیاز مردم این استان نیست و باید در این باره طرح های عملیاتی مناسبی صورت گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: توجه به صادرات غیر نفتی از جمله راهکارهای مهم در توسعه منطقه است.
عبدالحکیم ریگی میرجاوه بیان کرد: صادراتی که همرا تولید باشد بسیار مهم است زیرا علاوه بر رونق منطقه باعث ایجاد اشتغال و رفع محرومیت و فقر خواهد شد.
وی اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز و برخی بی تدبیری ها سبب شد در برهه ای صادر کننده میلی به صادرات نداشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان افزود: صادرات کالا یکی از فرصت های مهم اقتصادی با توجه به همجواری با کشورهای مختلف در این استان است.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از شماری از برگزیدگان بخش صادرات سیستان و بلوچستان تجلیل و قدردانی شد.
9914**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت معدن و تجارت صادرات سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد