Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نخستین نشست مشترک رؤسا و معاونان پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد مقدس با حضور معاونان پژوهشی حوزه علمیه خراسان، جامعه المصطفی العالمیه، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و رئیس پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن در این نشست گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از همکاری و هم افزایی استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه رویکرد پژوهشکده خدمت به توانمند سازی علوم اسلامی و کمک به اسلامی سازی علوم انسانی است، افزود: مبنای پژوهشکده بر این است که با اتخاذ رویکرد مسئله محوری و تقویت آن به حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد کمک کنیم.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: بخش‌هایی که ماهیت کار مشارکتی است می‌تواند دراولویت این همکاری‌ها قرار گیرد که از جمله آن‌ها کرسی‌های مشترک تخصصی، همایش‌های ملی و بین المللی و نمایشگاه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مسعودی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف برای رسیدن به آرمان‌های نهایی نظام اسلامی توجه به مسئله تمدن اسلامی و جهت گیری به سمت تمدن نوین اسلامی است.
وی با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال تلاش‌های زیادی برای سازه تمدن اسلامی بصورت نرم افزار و سخت افزاری صورت گرفته است، افزود: در حوزه سخت افزار نقش اساسی از آن سازمان‌ها و نهاد‌های متصدی امر دینداری، فرهنگ، سیاست، اخلاق و اقتصاد مردم است که یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر عهده‌ی این سازمان هاست، بحث هم افزایی نهایی است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط کنونی بعید است که در کوتاه مدت هم افزایی حداکثری محقق شود، ولی مانع رسیدن به سطح حداقلی و فراتر از آن نیز نمی‌شود.
حجت الاسلام مسعودی گفت: در یک هم افزایی سازمانی باید به گفتگو، تبادل اسناد، بهره گیری از تجارب هم پرداخت و فقط اقدامات در سطح تعامل تفاهم نامه‌ای نباشد.
وی با بیان اینکه بهترین بستر گفتگو برای هم افزایی سازمانی جایی است که بستر آن قرار دارد و مناسب‌ترین موقعیت همین هفته پژوهش است، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی این ظرفیت را در طول ۴ دهه واجب دبده که در کنار پژوهش‌های بنیادین و سمت گیری به اقدامات مرجعیتی و ابر اقدامات پژوهشی، نگاه بسیار جدی به به مسئله راهبرد‌ها در سطح سازمانی بویژه پژوهشی داشته باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد سیاست گذاری‌ها و اقدامات در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام//ف.ش   نخستین نشست مشترک رؤسا و معاونین پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه پژوهشکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود

امام جمعه اصفهان پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تلاویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و گفت: نماینده آمریکا درخواست محکوم کردن حمله ایران را دارد در حالی که تهاجم به کنسولگری ایران را محکوم نکردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران در عملیات «وعده صادق» گفت: کار عظیمی انجام شد و دشمن نیز بر این ادعا اذعان داشت، زیرا از تعابیری مانند "در طول تاریخ سابقه نداشته"، استفاده کرد و این اقدامات موشکی ایران، ادعای صهیونیست‌ها درباره غیرقابل نفوذ بودن گنبد آهنین و سیستم اطلاعاتی قوی آنها را بر هم زد.

وی پاسخ تلافی جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تلاویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و افزود: نماینده آمریکا درخواست محکوم کردن حمله ایران را دارد، در حالی که تهاجم به کنسولگری ایران را محکوم نکردند و این مسئله یک قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد و کار بسیار مهمی بود.

امام جمعه اصفهان افزود: این اقدام سبب دلگرمی مردم غزه شد و همه فهمیدند کشورهای عربی تحت نفوذ آمریکا هستند و آنچه که تاکنون به مردم غزه انرژی داده ایمان آنها بوده است، هم چنان که قرآن کریم نیز می‌فرماید" اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند " و همه اینها از الطاف و عنایات خداوند است و کشتار کودکان غزه روح مردم را تغییر داد.

وی دفتر تبلیغات اسلامی را ارگانی مبلغ‌ساز عنوان کرد و گفت: توزیع مبلغ با سازمان تبلیغات اسلامی است و اصل کار این است که دفتر تبلیغات اسلامی مبلغ‌سازی کند و ریشه اول مبلغ‌سازی نیز آن است که اصول اعتقادی مبلغین قوی باشد.

  آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مبلغ دینی باید ظاهری مناسب داشته و آگاه به علم روز باشد و اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید با باور انجام شود، باید حفظ آیات، روایات، نهج البلاغه و تاریخ جزء کار مبلغ باشد و در هنگام گزینش باید این موارد مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کار دفتر تبلیغات اسلامی کار معظمی است و هر مقدار مبلغ‌سازی نمایید ارزشمند است، همچنین علاوه بر آن، کار در فضای مجازی در این حوزه بسیار مهم است و تبیین اقداماتی که تاکنون انجام شده و از این پس انجام می شود کار مبلغ است.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر مسئله تبیین پیشرفت‌های حاصل شده انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان ضروری‌ترین کار مبلغان تصریح کرد: امیرمومنان(ع) تعبیر بسیار زیبایی درباره مرگ و زندگی  دارد و می فرماید" الموت فی حیاتکم مقهورین والحیات فی موتکم قاهرین " هم چنان که می‌بینیم صحرای سینا برای اعراب است، اما اجازه آن با آمریکا است و این نشان از آن دارد که اینها مرده هستند و در مقابل امام حسین(ع)است که پیروز از دنیا رفتند.

اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در طول سال گذشته

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان؛ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در طول سال گذشته ارائه کرد و گفت: تبلیغات مهم ترین رکن دفتر معاونت فرهنگی تبلیغی است که وظیفه آموزش و اعزام مبلغین را به عهده دارد، در دو سال اخیر جذب بسیار خوبی اعم از مبلغین برادر و خواهر داشته ایم و دوره های بدو خدمت و تخصصی برگزار کردیم.

وی افزود: حجم اعزام های دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال اخیر رشد مطلوبی داشته است به طوری که سال گذشته رکورد اعزام در طول ادوار اعزام های دفتر تبلیغات شکسته شد و در ماه محرم یک هزار و 500 نفر از طرف دفتر تبلیغات اعزام شدند و در ماه مبارک رمضان نیز یک هزار و 300 نفر اعزام انفرادی انجام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در کنار اعزام‌های انفرادی، 70 گروه تبلیغی نیز فعالیت‌های تبلیغی انجام داده و در کنار این 70 گروه ، بیش از 40 گروه هنری، رسانه‌ای و مجازی به صورت مجازی کار تبلیغی داشته‌اند که برخی از تولیدات این گروه‌ها برد رسانه ای فوق‌العاده نیز داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خلاقیت و پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان  وظیفه مرکز خلاقیت را حمایت از گروه‌های طلبگی که قصد کسب و کار فرهنگی دارند عنوان کرد و ادامه داد:  30 تیم ایده در این مرکز تحت پوشش قرار دارند و هم چنین در حوزه پژوهش نیز پژوهشکده الهیات و خانواده در اصفهان فعال است و 60 درصد فعالیت های آن مربوط به خانواده است.

حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان اضافه کرد: در بخش انتشارات نیز سالی 20 جلد کتاب منتشر می‌شود و بیش از 250 جلد کتاب در طی 10 سال فعالیت مرکز به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی نیز وظیفه پاسخگویی به شبهات را داشته و درگاه‌های مجازی و مکاتبه‌ای در این زمینه وجود دارد و هم چنین اپلیکشینی با 4 میلیون عضو برای پاسخگویی به شبهات طراحی شده و تاکنون 7 جلد کتاب از سوالات پرتکراری که از مرکز ملی پاسخگویی در اصفهان شده به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/163

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود