Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ملکوتی‌خواه پیش از ظهر امروز در کارگروه ویژه ساماندهی طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور که به میزبانی یزد و با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس و جمعی از مدیران وزارتخانه‌های مرتبط برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی آنگونه که مدنظر قانون‌گذار بود، پیش نرفته است، اظهار داشت: بر همین اساس نیز دایره مستقلی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور برقراری ارتباط بهتر و جذب مشارکت جدی‌تر بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست‌های کلان لایحه بودجه ۹۸ بیان کرد: واگذاری تصدی‌گری‌ها و مولدسازی دارایی‌های دولت، تمرکز در هزینه‌های غیرضروری دولت، افزایش پوشش مالیاتی،‌ اصلاح نظام یارانه‌ای و قمیت‌گذاری، اصلاح ارتباط دولت با بانک‌ها، اصلاح تعرفه‌ای و معافیت‌های مالیاتی از جمله این سیاست‌ها است که برای تحقق بخشی از آنها باید سامانه‌ها جدی گرفته شوند تا دسترسی به اطلاعات برای گسترش پوشش مالیاتی امکان‌پذیر باشد.

ملکوتی‌خواه با بیان اینکه ایجاد و حفظ ثبات اقتصادی کشور، صیانت از تولید و اشتغال، مقابله فعالانه با تحریم‌ها و ... نیز از جهت‌گیری‌های دولت است، افزود: این موارد در لایحه بودجه سال ۹۸ مدنظر قرار گرفته است.

وی در مورد پروژه‌های نیمه تمام موجود در سطح کشور نیز اظهار داشت: در استان‌ها ۸۱ هزار و ۸۴۱ پروژه به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان قابل مشارکت یا واگذاری به بخش خصوصی است که ۱۲ هزار و ۵۷۳ پروژه در سال ۹۷ قابل واگذاری بوده است.

مدیر پروژه مشارکت عمومی ـ خصوصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ارائه تفکیک آمار تفکیک شده پروژه های احداثی، تجهیزی، تعمیری و ... بیان کرد: عمده پروژه‌های قابل واگذاری، پروژه‌های احداثی، تعهداتی و توسعه ای است.

ملکوتی‌خواه در مورد پروژه های استان یزد نیز اظهار داشت: استان یزد ۲ هزار و ۵۷ پروژه شامل ۳۵۹ پروژه احداثی، ۳۸۱ پروژه تجهیزی، ۳۵۳ پروژه خدماتی، ۵۴۹ پروژه توسعه‌ای و ... است.

وی یادآور شد: در برش سال ۹۸ در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه قابل واگذاری دیده شده که ۱۳۱ مورد آن مربوط به استان یزد است که این طرح‌ها به تفکیک در ابرکوه شامل ۱۲ طرح، اردکان ۱۵، اشکذر ۱۴، بافق ۴، بهاباد ۴، تفت ۱۵، خاتم ۱۵، مهریز ۱۳، میبد ۱۰ و یزد ۳۰ طرح است.

ملکوتی‌خواه خاطرنشان کرد: پیشنهاد واگذاری مستقیم این طرح‌ها به بخش خصوصی، باید توسط دستگاه‌های اداری مرتبط انجام شود زیرا اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخواهد به این موضوع ورود کند، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

وی در مورد برخی موانع موجود در مسیر واگذاری طرح‌ها نیز بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها به دلایل قانونی ماهیت فروش ندارند و برخی دیگر نیز در چارچوب قانون اساسی باید در مالکیت دولت باشد ضمن اینکه حفظ کاربری برخی پروژه‌ها نیز برای بخش خصوصی جذابیتی برای خرید یا سرمایه گذاری ندارد.

کد خبر 4483425

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری یزد کمیسیون عمران مجلس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های شهرستان ساری و میاندورود با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، بابایی کارنامی نماینده مجلس شورای اسلامی، نوبخت و طالبی فرمانداران شهرستان‌های ساری و میاندورود، قبادی شهردار ساری و سلامی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. ‎

در این دیدار عنوان شد تا با توجه ویژه و اساسی به منویات رهبری در تحقق شعار سال و الگوگیری از سیاست‌های دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم و تاکیدات موکد استاندار مازندران، مسیر توسعه، بالندگی و پیشرفت آینده شهرستان‌های ساری و میاندورود بر مبنای وحدت، همدلی، معنویت، اخلاق و رفاه عمومی به نفع مردم شکل گیرد.

همچنین در این جلسه به بررسی آخرین وضعیت عملیات تکمیل نهایی پروژه نیروگاه زباله سوز، عملیات احداث جاده ساری به تاکام، پروژه پل تا پل، عملیات اجرایی کنارگذر شمالی ساری (پل سه راه جویبار)، پارک جنگلی شهید نوبخت، آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری در شهرستان‌های ساری و میاندورود، معضلات حوزه کشاورزی و آبی شهرستان‌های ساری و میاندورود پرداخته شد و بنا شد تا با تخصیص منابع مالی مقتضی با دستور معاون اجرایی رئیس جمهور اقدامات مبسوطی پیرامون عملیات تکمیل نهایی این پروژه‌ها صورت گیرد.


در پایان نیز مطرح شد که جهش تولید با مشارکت مردم از مسیر اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود هر منطقه می‌گذرد لذا بنای ما نیز در شهرستان‌های ساری و میاندورود مولدسازی منابع راکد و کم بازده و مقابله با سوداگری در راستای رشد تولید و تحقق شعار سال است.

دیگر خبرها

  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است