Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی که در دومین نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر وزارت ورزش و جوانان سخن می گفت، با اشاره به ماموریت این وزارتخانه در توسعه فرهنگ در ورزش اظهار داشت: بنا به گفته مقام معظم رهبری که امر به ورزش امر به معروف است، فی نفسه وزارت ورزش و جوانان یک دستگاه متولی در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای الهی است که بر تارک تعالیم نورانی اسلام چون خورشیدی فروزان می درخشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برگهای زرین معارف دینی سرشار از تاکید و توجه خاصی به این موضوع که منبع وحی فیض الهی نیز است.

او خاطرنشان ساخت: در قانون اساسی که الهام گرفته از شرع مقدس و اصول دین مبین اسلام است به این فریضه توجه خاصی شده و در اصل هشتم آن، امر به معروف و نهی از منکر، یک تکلیف شرعی و یک وظیفه قانونی است.

دکتر احمدی توضیح داد: اجرای آن در جامعه مستلزم فراهم آوردن شرایط و لوازمی است و چنانچه این شرایط به خوبی فراهم نشود چه بسا اثار مترتب برای اجرای ناصحیح بسیار مضرتر از عدم اجرای آن است.

او گفت: به این ترتیب ضمن ارائه اقدامات صورت گرفته در شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش وجوانان، راهکارهایی نیز جهت رفع چالش ها و افزایش اثر بخشی و تاثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر ارائه شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان با اشاره به جامعه مخاطب این وزارتخانه افزود: باید در تدوین برنامه ها این نکته مورد توجه قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه فعالیتهای ما باید معطوف به وظایفی باشد که شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش موظف به انجام آن است تصریح کرد: به نظر می رسد جامعه هدف دستگاههای اجرایی در حوزه امر به معروف ونهی از منکر کارکنان دستگاه و مجموعه های وابسته است.

معاون وزیر ورزش وجوانان در این نشست بیان داشت که برای اجرای مصوبات امر به معروف و نهی از منکر، دفتر فرهنگی این معاونت، برنامه شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه را تحت عنوان حمایت از ترویج و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در بخش ورزش وجوانان را تنظیم کرده و در آن اهداف، چشم انداز، ارزیابی و راهبردها مشخص شده است.

در این نشست پیش نویس برنامه شورای امر به معروف و نهی از منکر دراختیار حاضران برای بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر مقام معظم رهبری وزارت ورزش وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های عفاف و حجاب در جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست ائمه جمعه، فرمانداران ومدیران استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد دستگاه‌های مختلف طبق تکالیفی که قانون برای آنها مشخص کرده است وظایف خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: توطئه بزرگی از ناحیه غرب‌ها و کفار در دست انجام است تا مسلمانان را از خدا دور کنند و به سمت نافرمانی خدا بکشانند تا بتوانند اغراض خود را در کشور‌ها پیاده کنند.

 آیت الله ناصری افزود: مسئله حجاب یک تکلیف فردی نیست بلکه تکلیف اجتماعی و الهی است و در جامعه افراد باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 وی ضمن تاکید بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در جامعه باید این مهم متولی داشته باشد و بهترین متولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند کار‌ها را به پیش ببرد و بر حسن اجرای امور نظارت کند. 

 استاندار یزد با اشاره به اینکه چیزی جز اجرای قانون را دنبال نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای طرح عفاف و حجاب برنامه اجرایی بدهند و جلسات قرارگاه عفاف و حجاب نیز به طور منظم و مستمر تشکیل شود و مصوبات پیگیری و اجرا شود.

 فاطمی همچنین در خصوص اماکن تاریخی در استان افزود: اداره کل میراث فرهنگی در این مورد توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در مقوله عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: طرح نور و مقابله با ناهنجار‌های اجتماعی باید پشتوانه رسانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم گفت: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اصناف پیگیر راه اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه در سطح استان یزد باشند.

عابدی اظهار داشت: در خصوص نهاد‌های آموزشی و آموزش و پرورش مصوب شد طرح‌های تببینی و اقناعی اجرا شود.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند