Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کارت عضویت در سازمان امنیت جمهوری دموکراتیک آلمان (اشتازی) را نیز دارا بوده که این موضوع تاکنون پنهان مانده بود.  
به گزارش دویچه‌وله، رئیس‌جمهوری روسیه تا زمان فرو ریختن دیوار برلین، کارت عضویت در سازمان اطلاعاتی آلمان شرقی (اشتازی) را نیز داشته و در آن زمان به عنوان افسر اطلاعاتی اتحاد شوروی (کاگ‌پ) در درسدن کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کارت عضویت در سازمان امنیت جمهوری دموکراتیک آلمان (اشتازی) را نیز دارا بوده که این موضوع تاکنون پنهان مانده بود.

کارت عضویت اشتازی پوتین، رهبر ۶۶ ساله روسیه تاکنون در آرشیو‌های آلمان محفوظ بود و اخیرا در بازرسی تازه آرشیو‌ها یافت شد. این کارت عضویت در ۳۱ دسامبر ۱۹۸۵ صادر شده و تا زمان سقوط آلمان شرقی در پایان ۱۹۸۹ سال به سال مرتب تمدید شده است.

ولادیمیر پوتین در آن دوره به عنوان افسر اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی (کاگ‌پ) در شهر درسدن کار می‌کرد و کارت عضویت در اشتازی به او امکان می‌داد آزادانه در دوایر امنیتی آلمان شرقی رفت‌وآمد کند. منابع اطلاعاتی به روزنامه آلمانی بیلد گفته‌اند که کارت پوتین به این معنا نیست که او الزاما همکار اشتازی بوده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین در توضیح این موضوع به خبرگزاری تاس گفته است: در زمان اتحاد شوروی، سازمان‌های اطلاعاتی شوروی و آلمان شرقی با هم ارتباط نزدیک داشتند و عجیب نیست که برای اعضای یکدیگر کارت هم صادر کرده باشند.

در پنجم دسامبر ۱۹۸۹، زمانی که حدود ۵۰۰۰ تظاهرکننده به طور مسالمت‌آمیز دفتر اشتازی را در شهر درسدن در شرق آلمان تصرف کردند، پوتین هنوز در آن محل کار می‌کرد. هنگامی که تظاهرکنندگان به این اداره نزدیک شدند، کشمکش‌های نسبتا شدیدی با مأموران شوروی پیش آمد. نام پوتین تاکنون در اسنادی که حاملان کارت عضویت اشتازی را معرفی می‌کنند، ذکر نشده بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنان پیگیر تحولات پاسخ  مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق و ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی که در برابر نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و اسرای فلسطینی سکوت کردند، را محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران تاکیدی است بر اینکه دورانی که دشمن صهیونیستی بدون هرگونه محاسبه و مجازات عربده‌کشی می‌کرد، به سر آمده و همزمان توهم تکیه کردن بر این رژیم نیز دیگر پایان یافته است.

این جنبش افزود: ما بار دیگر امت اسلامی و عربی و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی آزادگان جهان را به ادامه حمایت از ملت فلسطین در نبرد مبارک طوفان الاقصی برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماستحماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کندحماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا در فصل جاری ۳ کارت قرمز؛ در کل دوران بازی خود فقط ۲ کارت قرمز
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • خبر تازه اولیانوف از فعالیت بازرسان آژانس در ایران
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!