Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:02:59 GMT

زمان ثبت نام نهایی عتبات دانشگاهیان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۱۶۰

زمان ثبت نام نهایی عتبات دانشگاهیان اعلام شد

تهران - ایرنا - معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از زمان و مکان تحویل مدارک و شرایط اعزام زائران ذخیره عتبات دانشگاهیان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، محمد زارع گفت: ثبت نام بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان از ششم تا 18 آذرماه در سایت لبیک انجام شد و در بازه زمانی سیزده روزه، بیش از 52 هزار نفر از دانشگاهیان کشور برای اعزام به عتبات عالیات ثبت نام کردند که قرعه کشی آن روز گذشته انجام و تعدادی به عنوان زائر اصلی یا ذخیره معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارع گفت: زائران اصلی و ذخیره باید ثبت نام خود را تا 27 آذر ماه در سایت لبیک نهایی کنند و مدارک را یک ماه قبل از اعزام تحویل دهند.
وی ادامه داد: پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره باید در اولین فرصت نسبت به اخذ گذرنامه برای خود و همراهان اقدام کنند چون قطعیت اعزام منوط به ارائه گذرنامه معتبر است.
زارع در خصوص نحوه اعزام زائران ذخیره عتبات دانشگاهیان نیز گفت: در صورت انصراف زائرین اصلی، ذخیره ها را به عتبات اعزام خواهیم کرد و در صورتی که امکان اعزام در تاریخ هایی که خودشان انتخاب کرده اند نباشد، سعی می شود در تاریخ های دیگر اعزام شوند.
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: زائران ذخیره بعد از نهایی کردن ثبت نام و تحویل مدارک می توانند مانند زائران اصلی برای دریافت وام اقدام کنند و وام به این دسته از زائرین نیز تعلق می گیرد.
وی در باره دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند نیز گفت: دانشجویان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می‌ کنند، اعم از اینکه پیشتر گذرنامه داشته یا نداشته اند؛ باید فرم تعهدنامه مجوز خروج (در دفترچه راهنما) را تکمیل کرده و در اسرع وقت در تهران به ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و در مراکز استان ها به آدرس نمایندگان عمره و عتبات دانشگاهیان در استان محل تحصیل خود تحویل دهند.
در بیستمین دوره از عتبات دانشگاهیان که از 1 بهمن آغاز خواهد شد، 12 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به سفر عتبات اعزام می‌شوند.
**9283** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي عتبات دانشگاهيان ثبت نام عتبات ستاد عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل حج و زیارت استان مازندران سهمیه امسال زائران حج تمتع این استان را بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

عباس اسماعیلی افزود: این تعداد زائر در قالب ۳۲ کاروان از فرودگاه شهدای ساری به مقصد مدینه منوره اعزام خواهند شد و پس از انجام مناسک، به مکه مکرمه مشرف می‌شوند..

وی تصریح کرد: هنوز زمان دقیق پرواز عزیمت زائران حج تمتع مازندران مشخص نشده، اما پیش بینی می‌شود این اعزام‌ها از اواخر اردیبهشت ماه امسال انجام شود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران توضیح داد: تمامی این تعداد زائر اقدامات لازم برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی را انجام داده اند و تا اواسط اردیبهشت ماه، مابقی دوره‌های آموزشی مناسک حج را سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سنی زائران حج تمتمع امسال مناسب است، افزود: میانگین سنی زائران مازندرانی حدود ۵۵ سال است که از نظر توان جسمی برای انجام مناسک حج وضعیت مناسبی محسوب می‌شود.

اسماعیلی به زائران حج تمتع توصیه کرد با توجه به چشم انتظاری ۱۵ ساله و صرف زمان زیاد و هزینه برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان‌ها توجه کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند