Web Analytics Made Easy - Statcounter

از درگیری های سیاسی در راس فدراسیون فوتبال تا تلاش های پشت پرده در مدیریت کشتی به گل نشسته کشتی. ولی برخی از مداخله های مدیریتی، علاوه بر زننده بودن، آن چنان سطحی و خنده دار است که هیچ چیز غیر از تاسف به حال و روز ورزش ندارد.

فدراسیون جودو در حالیکه درگیر انتخابات برای تعیین رئیس فدراسیون آینده است و انتشار آزاد اخبار این فدراسیون می تواند به شفاف سازی فضای این انتخاب کمک کند، اما به نظر می رسد که سرپرست این فدراسیون یعنی محمد عمادی گسترش آزاد اطلاعات را خوشایند خودشان نمی داند و سعی می کند به شکل های مختلف از مصاحبه ورزشکاران، مسئولین و مربیان جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابلاغ کتبی منع مصاحبه به مدیران پایین دست یکی از روش هایی است که سرپرست فعلی فدراسیون جودو در دستور کار خود قرار داده تا شاید یک دیکتاتوری کوچک در گوشه ای از ورزش برای خود ایجاد کند.

 

ماجرا از اینجا شروع شد که بعد از استعفای رئیس سابق فدراسیون جودو محمدرضا عمادی به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد تا علاوه بر اینکه فدراسیون به روال معمول کار خود ادامه دهد و تلاش کند که وقفه ای در امور فدراسیون اتفاق نیفتد روند انتخابات رئیس آینده را نیز پیگیری کند، اما برخلاف روال معمول که در چنین شرایطی تعداد مصاحبه های مدیران باید افزایش یابد تا اخبار درست به گوش ورزشکاران و مردم برسد، با خبر شدیم که جناب عمادی در یک نامه و ابلاغیه گوشزد نموده که؛ "هرگونه مصاحبه تصویری یا صوتی با رسانه ها و مطبوعات و اظهار نظر در فضای مجازی مستلزم کسب اجازه از مسئولین فدراسیون می باشد و در غیر این صورت طبق قوانین جاری برخورد می شود!"

ابلاغیه عجیب سرپرست فدراسیون جودو: هیچ کس بدون هماهنگی با فدراسیون حق مصاحبه ندارد+عکس

علاوه بر عجیب بودن چنین ابلاغیه ای از سوی سرپرست فدراسیون جودو که چگونه برای خود چنین حقی متصور شده که آزادی بیان اعضای رشته ورزشی جودو را مختل کند، سوال اصلی این است که در صورت تخلف بر اساس کدام قوانین با فرد مصاحبه کننده برخورد می شود؟ چه قوانینی در این مورد وضع شده که ما خبر نداریم؟ قانون است یا تنبیهاتی که از دست آقای عمادی برمی آید؟ بد نیست آقای عمادی " قوانین جاری " را برای ما توضیح دهند تا ما هم بدانیم ورزشکاران یا مربیانی که با ما مصاحبه می کنند، قرار است چگونه به چوب فلک آقای عمادی کشیده شوند.

چه خوب که آقای عمادی در این سمت بصورت موقت حضور دارند و چه بد که چنین سرپرستی در هنگامه انتخابات ریاست آینده فدراسیون جودو گمارده شد. تا اطلاع ثانوی هر گونه اظهار نظر در زمینه ورزش جودو باید با اجازه ایشان باشد و البته خبرنگاران شانس آورده اند که مشمول قوانین آقای عمادی نمی شوند چرا که در غیر این صورت در پایان همین متن نیز با نگارنده برخورد قانونی از جنس قوانین سرپرست فدراسیون صورت می گرفت!

عمادی: ابلاغیه را اصلاح می کنیم

در همین راستا برای شفاف شدن هدف چنین ابلاغیه ای و برای دوری از هرگونه جهت گیری با آقای عمادی گفتگویی انجام دادیم تا در این رابطه توضیح دهند؛ آقای عمادی به خبرنگار ما گفتند: «این ابلاغیه بر خلاف لحن آن در جهت آرام سازی جو موجود در فدراسیون جودو به مسئولان ارسال شده است، تا انتخابات ریاست آینده جودو در فضایی به دور از تشنج برگزار شود. به هر ترتیب باید بپذیریم که در صورت هماهنگی قبل از هر گونه اظهار نظر با فدراسیون جودو می توان گام های مثبتی در جهت بهبود عملکرد کل ورزش جودو برداریم». آقای عمادی قول دادند که اصلاحیه در رابطه با این سوتفاهم ابلاغ کنند.

روابط عمومی فدراسیون جودو: این اقدام برای جلوگیری از حاشیه بود

بعد از این مصاحبه روابط عمومی فدراسیون جودو با خبرنگار ما تماس گرفت، در ابتدا تهدید کردند که چنین موردی نباید انعکاس داده شود اما در مرحله بعد با انعطاف از ما خواستند در مورد این ابلاغیه توضیحات ایشان نیز منعکس شود که عینا برای مخاطب منعکس می شود: " با توجه به نزدیکی انتخابات فدراسیون جودو و شرایط حساسی که امروز جودو ایران در آن قرار دارد، به دستور سرپرست فدراسیون جودو برای جلوگیری از حاشیه کلیه خانواده جودو به این امر دعوت شده اند تا هر گونه مصاحبه با هماهنگی فدراسیون باشد".

به نظر می رسد که مواضع قدرت مآبانه روابط عمومی در لفافه کلمات زیبا باز هم خودش را نشان می دهد اما صحبت های آقای عمادی را به فال نیک می گیریم و در نهایت انتظار داریم، همانطور که در کلام چنین رویکرد مثبتی نسبت به رسانه و اظهار نظر آزادانه وجود دارد چنین ابلاغیه هایی نیز تکرار نشود و در همین راستا این ابلاغیه با یک اصلاحیه توسط خود آقای عمادی شفاف سازی شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا (ع) با صدور پیامی درگذشت استاد علی اصغر دهقان، را به جامعه ورزش استان و مردم شریف مشهد بویژه خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.   سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی در این پیام آورده است: درگذشت استاد علی اصغر دهقان یکی از بنیانگذاران و اساتید جودو در خراسان رضوی، ضایعه‌ ای سنگین و غیر قابل جبران برای جامعه ورزش این استان است، بدون تردید خدمات ارزنده و نام نیک ایشان مانند نگینی درخشان بر تارک ورزش خراسان رضوی خواهد درخشید.   در ادامه پیام سردار غیاثی آمده است: در مقاطعی همکاری‌ ها و تلاش‌ های این استاد توانمند با معاونت تربیت بدنی سپاه استان خراسان رضوی به منظور ارتقاء سطح آمادگی‌ های دفاعی پاسداران موثر بوده است و می‌ توان اذعان کرد رشته جودو در خراسان رضوی با تمام افتخاراتش مدیون زحمات این استاد عالیقدر است.   سردار غیاثی افزوده است: «اینجانب وظیفه خود می‌دانم این مصیبت را به جامعه بزرگ ورزش استان و جودو کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض کنم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال آمرزش و غفران الهی و برای همه بازماندگان و علاقه‌ مندان به راه و منش آن مرحوم صبر مسئلت نمایم».

دیگر خبرها

  • یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • پشت‌پرده انتشار یک مصاحبه قدیمی علیه هادی چوپان؛ چه کسی می‌خواهد هادی چوپان را تخریب کند؟
  • پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری / توئیت‌های آقای فضائلی بدون هماهنگی نوشته نمی‌شود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پس‌لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به توئیت عضو دفتر رهبری | این توئیت‌ها بدون هماهنگی نیست؟
  • پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری/۲ سال پیش گفته شد توئیت‌های آقای فضائلی بدون هماهنگی نوشته نمی شود