Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ سیدمحمد احمدی در دومین جلسه کمیته تخصصی چای استان گیلان با اشاره به اینکه در زنجیره تولید هر صنعتی بخش‌های تأثیرگذاری وجود دارند که با نادیده‌گرفتن هر بخش، آن صنعت با مشکل مواجه می‌شود، افزود: در صنعت چای سه عنصر چایکار، کارخانه‌دار و بازرگان نقش‌آفرین هستند که باید در کنار یکدیگر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی افزایش میزان سطح زیرکشت چای در سال‌های اخیر را نشاندهنده پویایی این صنعت دانست و اظهار داشت: دولت در بخش‌ خرید تضمینی برنج، چای و گندم سیاست‌های حمایتی خود را اعمال می‌کند ولی متأسفانه برخی به صورت غیرمنصفانه نسبت به حمایت‌های دولت در بخش چای اظهار نظر می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد و براساس شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود گفت: با اجرای سیاست‌های حمایتی در بخش‌های غیر از تعیین قیمت نیز می‌توانیم به افزایش میزان رضایتمندی چایکاران کمک کنیم.

وی به تولید بیش از 25 هزار تن چای خشک تولید داخل اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر ذائقه مردم به سمت نوشیدن چای تولید داخل در حال افزایش است که باید میزان تولید با کیفیت این محصول را نیز ارتقاء بخشیم.

سیدمحمد احمدی کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان گیلان عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی در همه محصولات تولیدی گیلان بواسطه اهمیت این موضوع است و تأکید استاندار گیلان بر برگزاری جلسات به صورت کارشناسی و با حضور بخش خصوصی و دانشگاهیان است.

وی به ارائه طرح پیشنهادی درخصوص ارتقاء شاخص‌های تولید چای داخلی و بررسی در این جلسه اشاره کرد و افزود: با کلیات این طرح در این جلسه موافقت شد اما در جزئیات نیازمند بررسی های دقیق‌تر هستیم.

در این جلسه رییس سازمان چای کشور میزان سطح زیرکشت محصول چای را حدود 25 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تعداد 151 کارخانه تولید چای به خرید تضمینی برگ سبز اقدام می‌کنند که از این تعداد 55 کارخانه با برند خود مجوز بسته بندی دارند.

حبیب جهانساز به خرید 112 هزار تن برگ سبز از چایکاران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: نیاز کل کشور به محصول چای 105 تا 110 هزار تن است که به طور متوسط در سال 25 هزار تن چای خشک در داخل تولید می‌شود.

وی به احیاء بیش از 2 هزار و 500 هکتار از باغات چای در دولت تدبیر و امید اشاره و خاطرنشان کرد: با تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای می‌توانیم در افزایش تولید این محصول موفق‌تر عمل کنیم.

در این نشست برخی از کارخانه‌داران و مدیران تعاونی‌های چایکاران به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌های چایکاران در مسیر تولید این محصول پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان چای رشد شاخص کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید انار در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان، گفت: بیش از ۷۰ هزار تن انار در این استان تولید می‌شود.

او با اعلام اختصاص حدود ۴۰۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت و تولید سیب، اضافه کرد: ۵۰ درصد باغات سیب این استان در بروجرد قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید زردآلو در این استان یادآور شد: این محصول در ۱۰۰۰ هکتار از باغات دو روستای مروک و دوخواهران تولید می‌شود.

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از ۲۵ هزار تن زردآلو به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید می‌شود و در تولید این محصول جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

او با اشاره به تولید گردو در باغات لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است و بیش از ۲۳ هزار تن گردو در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سیب زرد، قرمز و گلاب در این استان برداشت می‌شود و لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید سیب است.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود