Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:33:42 GMT

خبر وزیر از کلاهبرداری یک شرکت نرم افزاری

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۳۷۵

خبر وزیر از کلاهبرداری یک شرکت نرم افزاری

خبرگزاری مهر: محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: یک شرکت نرم افزاری در مدت کوتاهی بیش از ۵۰۰ نرم افزار موبایلی از پوشش ادعیه تا عناوین غیراخلاقی توسعه داده که همه و همه برای خالی کردن جیب مشترکین تلفن همراه براساس سرویس‌های ارزش افزوده بوده است.

وی ادامه داد: گزارش این تخلف برای رسیدگی بیشتر به پلیس ارجاع شده است و مبالغ کلاهبرداری به مردم بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات دو روز پیش درباره وقوع این کلاهبرداری سایبری، از شناسایی ۵۰۰ اپلیکیشن باجگیر سرویس‌های ارزش افزوده توسط مرکز ماهر خبر داد و تاکید کرد: این موضوع احتمالا یک فعالیت سازماندهی شده برای کلاهبرداری از طریق این برنامه‌ها است. در این زمینه اطلاعات فنی برای تحقیقات پلیس و پیگیری اقدامات مجرمانه، به پلیس فتا ارسال شده است.

جهرمی این اقدام را در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با امنیت فضای تبادل اطلاعات عنوان کرده است.

شهریورماه امسال نیز کلاهبرداری چند شرکت ارزش افزوده موبایل به تایید رسید که در ۵ ماه اخیر حدود ۳۵میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند. در این زمینه نیز وزیر ارتباطات قول بازگشت مبالغ و ارائه پرونده به مراجع قضایی را داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کلاهبرداری شرکت نرم افزاری مشترکان موبایل آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان تا ۱۲ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر اساس قانون مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سه ماه زمستان ۱۴۰۲ تا پایان فروردین بود، اما با توجه به استقبال ۷۰ درصدی مودیان، با دستور رئیس سازمان امور مالیاتی، این مهلت تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

وی افزود: ۷۰ درصد مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اختلال در سامانه مودیان نیز گفت: با توجه به استقبال مودیان از سامانه، مشکلی ایجاد شده بود که اکنون رفع شده است.

موحدی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • کشف احتکار مواد غذایی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در قم
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد