Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جین لیانگ شیانگ» (Jin Liangxiang) روز چهارشنبه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد شاید برای برخی، اقدامات اخیر ترامپ علیه ایران معما باشد اما واقعیت اینجا است او کارهایی را انجام می دهد که پیشتر نیز در قبال ایران سابق داشته است.

این تحلیلگر افزود: در سال 1990 میلادی بود که رییس جمهوری وقت ایران تلاش کرد تا سرمایه گذاران و شرکت های آمریکایی را به بازار ایران جلب کند اما درست در زمانی که چنین تلاش هایی در حال انجام بود کلینتون رییس جمهوری وقت آمریکا، قانون تحریم ایران و لیبی را تصویب کرد که بر اساس آن شرکت های سرمایه گذار در ایران تحریم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز آسیای غربی و آفریقای موسسه مطالعات بین المللی شانگهای ادامه داد: به دنبال آن در سال 2000 بود که ایران در بحران افغانستان به آمریکا چراغ سبز نشان داد و به این کشور کمک کرد و حتی مقام های افغان را ترغیب کرد با حضور آمریکا مشکلی نداشته باشند اما پاسخ این تلاش ها چیزی نبود جز اینکه در سال 2002 میلادی جرج بوش رییس جمهوری وقت آمریکا، ایران را جزو محور شرارت اعلام کرد.

جین اظهار داشت اصلا معلوم نیست چرا آمریکا هر بار که ایران برای بهبود روابط با جامعه بین الملل تلاش کرده ناگهان به اقدامات تنبیهی علیه تهران روی آورده و هر بار این فرایند را نابود کرده است.

او تصریح کرد گروگانگیری اوایل انقلاب اسلامی ایران برای آمریکایی ها مثل یک عقده شده است و اصلا با درایت در برابر ایران سیاستگذاری نمی کنند و هر بار که ایران به سمت تقویت روابط با جامعه بین الملل قدم برداشته آنها گام های ایران را هدف قرار داده و فورا به سمت تنبیه، فشار و تحریم رفته اند.

معاون مرکز آسیای غربی و آفریقای موسسه مطالعات بین المللی شانگهای تاکید کرد رسانه های آمریکایی هنوز پس از 40 سال می کوشند تا تصویر آن گروگانگیری را نشان دهند و می خواهند همیشه جو جامعه را در قبال ایران متشنج نگه دارند و این وضعیت همیشه مانعی برای بهبود روابط و سیاستگذاری های صحیح واشنگتن در قبال تهران بوده است.

جین به نقش لابی صهیونیستی در اعمال فشارهای آمریکا به ایران اشاره کرد و گفت یکی دیگر از عوامل اصلی که همیشه بر دولت آمریکا نفوذ داشته «لابی اسراییل» بوده است که نگذاشته است آمریکا به سمت ایران برود و یا پاسخ اقدامات سازنده ایران را با گام های سازنده بدهد.

او گفت آنها همیشه مانع تراشی و سنگ اندازی کرده اند هر بار که ایران به سمت آمریکا رفته و روابط بهبود یافته است ناگهان جو را عوض کرده و با انواع اقدامات نگذاشته اند روابط این دو کشور به سمت مطلوبی برود.

جین می گوید باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا کسی بود که توافق برجام را تاریخی توصیف کرد و واقعا برای رسیدن به آن تلاش کرد اما اسراییلی ها خیلی زود دست به کار شدند و وقتی نتوانستند بر اوباما و دولت او تاثیر بگذارند موضوع را در دولت ترامپ باز کردند و نهایتا او را راضی کردند که از توافق خارج شود.

کارشناس چینی گفت که اینها همگی این واقعیت را ثابت می کند که آنچه امروز در روابط دو کشور رخ می دهد چیزی جز تکرار تاریخ نیست و در آمریکا همیشه این طور عمل شده است.

وی افزود نیروهای ضد ایرانی در آمریکا بسیار قوی هستند و به این شکل راحت می توان پیش بینی کرد که چنین مشکلاتی باز هم در آینده در روابط با ایران بروز خواهد کرد و تا وقتی این سیاست ضد ایرانی در آمریکا باشد ناظران نباید به تحولی مثبت در مناسبات این دو کشور خوشبین باشند.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت. 

تحریم هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند. 

مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است، بطوری که «عبدالناصر همتی» رییس بانک مرکزی نیز با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، گفت: دولت آمریکا هر کاری که می خواست انجام داد و پس از چهارم نوامبر (13 آبان ماه) هم اتفاق خاصی نیافتاد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ملت ایران ایران رییس جمهوری سرمایه گذاران قانون لیبی سرمایه افغانستان جامعه انقلاب اسلامی ایران رسانه واشنگتن دولت آمریکا باراک اوباما اوباما دولت چین روسیه تجارت تروریسم جنگ جهان عقب نشینی بانک مرکزی نفت انقلاب اسلامی ایران ایران چین رییس جمهوری نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان ، بر عزم جدی تهران برای هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است