Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان ضمن بیان اینکه مباحثی نظیر نشاط اجتماعی، شادی، سرانه مصرف یا حتی میزان پرونده‌های قضایی در جامعه همگی به عدم اجرای قانون ختم می‌شوند، ابراز داشت: بسیاری از قوانین که در مجلس تصویب و آماده شده، بنا به دلایلی کنار گذاشته‌شده اند حال آنکه اجرایشان ضرورت دارد بنابراین پیشنهاد شد تا یک روز در هفته در مجلس را به‌صورت ویژه به نظارت بر اجرای قانون اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در برخی مواقع شاهد هستیم که قانون به‌درستی انجام نمی‌شود، اضافه کرد: این پیشنهاد به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت بنابراین می‌بایست همه به اجرای قانون کمک کنیم.

قانون اصل و محور تمام امور

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه برای جوامع توسعه‌یافته، بخش های فرهنگی به طور ساختاری رسیدگی و نکته ای حل‌شده محسوب می شود، گفت:  محور همه کشورهای توسعه‌یافته اجرای قانون است یعنی اصلی‌ترین ویژگی کشور توسعه‌یافته احترام به قانون در همه زمینه‌ها به شمار می‌رود لذا می توان نتیجه گرفت که هر زمان قانون درست اجرا شود، جامعه به سمت اعتدال پیش خواهد رفت.

همتی بابیان اینکه در جامعه توسعه‌یافته برنامه‌ها راحت‌تر اجرا می‌شود چرا که قانونمندی اولویت دارد، تصریح کرد: در جامعه‌ای که حاشیه‌های بسیار دارد، هر کاری صورت گیرد بازهم به نقطه شادی نخواهیم رسید و به همین ترتیب بالاترین تعداد پرونده‌های قضایی را در آن شاهد خواهیم بود لذا باید گفت جامعه مانند یک دستگاه پیچیده است که اگر یک عضو دچار مشکل شود کل دستگاه را درگیر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در بحث‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید بپذیریم درست قانون اجرانشده و گاهی آن را درست تفسیر نکردیم و نتیجه آن عدم محوریت قانون است به‌عنوان‌مثال در بحث مصرف، قانون هدفمندی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که متاسفانه به درستی اجرا نمی شود.

صرفه جویی ضرورت دارد

عضو خانه ملت بابیان اینکه ۴۰ سال در قالب تریبون‌ها و مراسم مختلف مردم را با موضوع صرفه‌جویی بمباران تبلیغاتی و رسانه ای کرده ایم، ابراز داشت: امروز علی رغم تبلیغات زیاد پیرامون صرفه‌جویی، ایران جزء پرمصرف‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و مشخص است که مسیر درست طی نمی شود.

همتی در ادامه تصریح کرد: پایه فرهنگ عمومی نیز در کشور به خوبی گذاشته شده اما شاهد هستیم که در برخی مواقع قوانین آن به‌درستی اجرا نمی‌شود و اصطلاحاً قانون کنار گذاشته‌شده است.   این مشکل بزرگ جامعه امروز ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای با نوبخت حداقل ۱۵ مورد از قانون هدفمندی را فهرست کردیم که به‌درستی اجرا نمی‌شود و اگر همین یک‌ مورد در کشور به درستی انجام شود، بسیاری از مسائل پیرامون مصرف در کشور رفع می شود لذا معتقد هستیم باید در کشور ساختار قانونمندی فراگیر شود.

کد خبر 4483360

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد همتی سمنان شورای فرهنگ عمومی قانون مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • قانون نانوشته!
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد