Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمود واعظی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین بحث امروز هیات دولت بحث درباره لایحه بودجه سال آینده کل کشور بود.

وی ادامه داد: با توجه به رهنمود‌هایی که رهبر معظم انقلاب در ارتباط با بودجه سال آینده داشتند، رییس جمهور بحث مفصلی را در جلسه هیات دولت باز کردند تا همه اعضای دولت، روسای دستگاه‌ها و اعضای کابینه بودجه را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها درباره بودجه باید با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ باشند، اظهار داشت: بعد از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، جلسه مشترکی بین رییس جمهور و رییس مجلس تشکیل شد؛ نمایندگان دولت و مجلس نیز بعدازظهر دیروز جلسه مشترکی را داشتند که امروز هم ادامه دارد.

واعظی ادامه داد: فردا نیز جلسه‌ای بین نمایندگان دو طرف برگزار خواهد شد تا به امورات طبقه بازنشستگان و کارمندان رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش یارانه‌های نقدی گفت: بودجه چارچوب مشخصی دارد و ما در شرایط تحریمی هست؛ در حال حاضر ۷۸ میلیون نفر یارانه می‌گیرند و اگر بخواهیم رقم یارانه را افزایش دهیم، مبلغ کمی به هر نفر اضافه خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: در دولت یازدهم تلاش کردیم تا یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دهیم و می‌توانیم افرادی که پشت نوبت این نهاد‌ها قرار دارند را شناسایی و به آن‌ها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از این روش، پرداختی یارانه به افراد تحت پوشش بهتر جواب می‌دهد تا اینکه بخواهیم رقم ناچیزی را بین تمامی افراد توزیع کنیم.
واعظی درباره دو نرخی شدن بنزین نیز اظهار داشت: هدف اصلی دولت از اجرایی کردن دوباره کارت سوخت جلوگیری از قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه است که بعضا رقم بنزین در آن‌ها بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

رییس دفتر رییس جمهور بنزین را ثروت ملی توصیف کرد و افزود: در حال حاضر عده‌ای بنزین مصرف می‌کنند و عده دیگری اصلا بنزین مصرف نمی‌کنند و اگر قرار است یارانه‌ای به افراد پرداخت شود، بهتر است در چارچوب بسته‌های غذایی یا افزایش مبلغ یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستانشینانی باشد که در خشکسالی بوده اند.

راه اندازی ساز و کار مالی با اروپا طی ۲ هفته آینده

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساز و کار مالی با اروپا اظهار داشت: رهبران و مقامات کشور‌های اروپایی اراده سیاسی خود را برای برقراری این ساز و کار اعلام کرده اند و تردیدی در این زمینه نداریم.

واعظی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در حال طراحی مکانیزم این ساز و کار هستند و حداکثر طی دو تا سه هفته آینده راه اندازی خواهد شد. رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد که اروپا فشار‌ها و مشکلاتی که آمریکایی‌ها برای آن‌ها در زمینه ایجاد این ساز و کار را به ما منتقل کرده اند، اما ما اراده عمدی برای تعویق اجرایی شدن این ساز و کار را ندیده ایم.

وی همچنین درباره مجانی شدن آب و برق مسکونی در بودجه سال آینده اظهار داشت: ما چنین چیزی را در بودجه ندیده ایم؛ اگر قرار باشد منابعی از بودجه حذفشود، باید جایگزین آن مشخص شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمود واعظی وزارتخانه بودجه راه اندازی SPV

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

منظور  در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳  گفت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • افتتاح سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گرمسار تا سه ماه آینده به دست رییس جمهور
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳