Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@13:27:15 GMT

آمریکا و عربستان عامل فاجعه یمن هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۵۴۹

آمریکا و عربستان عامل فاجعه یمن هستند

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که فاجعه انسانی که در یمن به وقوع پیوسته، در نتیجه تسلیحاتی است که آمریکا به نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان فروخته است.

این نشریه آمریکایی در مقاله‌ای که دیروز سه‌شنبه باعنوان «فاجعه یمن، ساخته و پرداخته آمریکا» منتشر کرد، به بررسی اوضاع یمن و همچنین آمار مربوط به معامله‌های فروش تسلیحاتی آمریکا به عربستان اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقاله به بررسی روایت‌ها و داستانهای واقعی از افرادی می‌پردازد که زندگی خود را در حملات هوایی نیروهای متجاوز در منطقه ارحب واقع در حومه صنعا پایتخت یمن جان خود را از دست داده‌اند. این مقاله همچنین بر روی زندگی مردمی متمرکز می‌شود که در نتیجه وقوع جنگ به یک کابوس تبدیل شده است.

این گزارش به حمله صورت گرفته به منطقه ارحب در سپتامبر سال 2016 اشاره کرده و می‌نویسد این حمله در شرایطی صورت گرفت که تعدادی از روستاییان جمع شده بودند تا یک چاه آب برای خود حفر کنند. در نتیجه این حمله تعدادی از آنها کشته شدند و تعدادی دیگر نیز قطع عضو شدند. بر اساس این گزارش با وجود گذشت دو سال از این حادثه همچنان نشانه‌های این حمله در منطقه مشاهده می‌شود.

این روزنامه به نقل از یکی از پزشکان می‌‌نویسد که مصدومان این حادثه وقتی به بخش اورژانس بیمارستان انقلاب در صنعا رسیدند، سالن‌های بیمارستان مملو از مجروحان در آستانه مرگ وخانواده‌های آن‌ها شد.

گزارش مذکور همچنین تصاویری از کودکان و جوانان و سالخوردگانی که اعضای بدن خود را در نتیجه این حمله از دست داده‌اند، منتشر کرده و می‌افزاید که در این حمله 31 نفر جان خود را از دست دادند که سه نفر از آنان کودک بودند. همچنین آمار منتشر شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری 42 نفر دیگر نیز در این حمله هوایی زخمی شدند.

نیویورک تایمز می‌افزاید که بمب‌های استفاده شده در این حمله بارکدهایی داشت که وزارت جنگ آمریکا روی آنها نصب کرده بود و نشان می‌داد که این بمب‌ها در شرکتی در ایالت تگزاس آمریکا تولید شده است.

بر اساس این گزارش از آغاز جنگ عربستان در یمن در سال 2015 تاکنون سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های حقوق بشری نسبت به خسارت‌هایی که در نتیجه حملات هوایی عربستان به غیرنظامیان و منازل آنها وارد می‌شود، هشدار داده‌اند. در سال 2015 آمریکا یک ناو هواپیمابر خود و محموله موشک‌های هدایت شونده و کشتی‌های جنگی دیگر را برای کمک به سعودی‌ها در اعمال محاصره یمن به منطقه فرستاد. بمب‌های آمریکاییِ سعودی‌ها کارگاه‌ها، مسیرهای مواصلاتی، پل‌ها، بیمارستان‌ها، چاه های آب، مراسم های ختم وعروسی ، تجمع‌های زنان و مردان و اتوبوس مدارس را که مملو از صدها کودک یمنی بوده، هدف قرار داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که محاصره یمن توسط عربستان باعث مانع تراشی در روند رسیدن کمک‌های انسانی و غذا و دارو به یمن شد. محاصره اقتصادی و حملات هوایی باعث شده 8500 کودک زیر 5 سال جان خود را از دست بدهند و بیماری وبا در 21 استان این کشور گسترش پیدا کند.

این روزنامه با اشاره به حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان می‌نویسد که عربستان در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و جورج بوش پسر و باراک اوباما میلیاردها دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز بلافاصله بعد از انتصاب به ریاست جمهوری آمریکا به عربستان سفر کرد و تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور پیشین مبنی بر توقف فروش تسلیحات به عربستان را لغو کرد.

به این ترتیب آمریکا چندین میلیارد دلار سلاح با فناوری پیشرفته به عربستان فروخته است که شامل هواپیماهای جنگنده و بمب‌های لیزری و بمب‌های حامل گازهای مختلف و موشک‌های هوا به زمین است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک رونالدو به فوتبال عربستان

«رونالدو می‌تواند از عربستان برود»، این گزارش روز جمعه سایت سعودی ۳۶۰ از پیشنهاد خوب یک باشگاه پرتغالی برای جذب دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیاست. اسطوره پرتغالی با دریافت سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو در عربستان پردرآمدترین فوتبالیست کنونی و تاریخ است.

رونالدو این روز‌ها شرایط خوبی را در فوتبال عربستان سپری نمی‌کند و این بازیکن با فشار‌های زیادی مواجه شده که باعث شده رفتار‌های جنجالی انجام دهد و در دنیا خبرسازی بدی علیه او انجام شود.


آخرین اقدام غیرحرفه‌ای رونالدو کتک کاری با البلیهی مدافع حاشیه ساز الهلال بود که در نهایت به اخراجش منجر شد. رسانه عربستانی می‌نویسد که رونالدو پیشنهاد خوبی را از یک باشگاه کشورش دریافت کرده و این پیشنهاد می‌تواند مسیر فوتبالی اش را تغییر دهد و دوباره به فوتبال اروپا برگردد.


سایت سعودی ۳۶۰ گزارش می‌دهد که این کشور برای انتقال رونالدو زحمات زیادی کشید تا این فوتبالیست سفیر فرهنگی و اجتماعی عربستان باشد و در صورتیکه پیشنهاد باشگاه پرتغالی را قبول کند و این کشور را ترک کند، ضربه بزرگی به پروژه عربستان وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرمربی پیشین پرسپولیس:سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان عامل اخراجم شد
  • تراکتور عامل جریمه 400 میلیونی شمس‌آذر
  • ببینید | گزارش دیدنی هادی عامل همراه با قهرمانی امین میرزازاده
  • دستگیری عامل تیراندازی در بوکان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • رئیس سابق سرویس امنیت داخلی شین بت: نتانیاهو باید کناره گیری کند
  • لاپورت به دنبال ترک النصر عربستان
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان