Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «معمر الإریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن با انتشار توئیتی نوشت که بر اساس دستورالعمل «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی، موضوع تبادل اسرا، پیشنهادی از سوی هیأت وابسته به دولت مستعفی در مذاکرات سوئد شامل تمام ربوده‌شدگان، بازداشتی‌ها و پناهندگان اجباری از تمام گروه‌ها و تشکیلات سیاسی از جمله بستگان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق این کشور و تحویل جسدش و آزادی رهبران حزب مؤتمر در زندان‌های انصار الله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیت دیگری نوشت: «در فهرست تبادل اسرا،‌ دولت مستعفی نام هشت هزار و ۵۷۶ نفر از افراد سیاسی، ‌رسانه‌ای،‌ حقوقی،‌ فعالان و زنان ربوده شده از منازلشان را تحویل داده است. همچنین فهرست جنبش انصار الله شامل هفت هزار و ۴۸۷ اسیر جنگی است».

اریانی در پایان مدعی شد: «دستور العمل های هادی به عنوان پدری دلسوز برای تمام مردم یمن حتی مخالفان،‌ ویژگی‌های رهبری ملی است که فراتر از امور خرد و کوچک است. حال آنکه رهبران هیأت انصار الله در مذاکرات سوئد آزادی بازداشت‌شدگان وابسته به عبداله صالح و تحویل جسدش و آزادی رهبران حزب  مؤتمر را نادیده می‌گیرند».

دو هیأت وابسته به دولت مستعفی و جنبش انصارالله روز سه‌شنبه فهرست تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان را در چارچوب مذاکرات صلح سوئد ارائه کردند. «عبدالقادر مرتضی» عضو هیأت انصار الله در این مذاکرات گفت که احتمالا عملیات تبادل اسرا از تاریخ ۲۰ ژانویه آغاز شود. 

وی گفت: «در مورد هیچ نامی محافظه‌کاری نخواهد شد. هر یک از طرفین حق دارند هر نامی را که می‌خواهند در فهرست درج کنند». 

گفت‌وگوهای یمن از پنج شنبه گذشته در سوئد آغاز شده و تنها فرصت موجود برای دستیابی به فرمول پایان جنگی به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۴ موجب کشتار هزاران شهروند نظامی و غیرنظامی، ‌مهاجرت ساکنان، ‌تخریب زیر بناها و اشاعه بیماری و قحطی شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی عبدالله صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست

جنبش حماس در پیام خود به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» خواستار یک جنبش جهانی برای حمایت از بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی شده و به این اسرا قول داد که آزادی آنها همچنان در راس اولویت‌های مقاومت در نبرد طوفان الاقصی قرار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در بیانیه‌ای که امروز به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» منتشر نمود اعلام کرد که در روز اسیر فلسطینی، از خداوند متعال برای روح اسرای شهید خود رحمت و برای اسرای بیمارمان شفای عاجل مسئلت داریم و به اسرای قهرمان مرد و زن فلسطینی در زندان‌های دشمن صهیونیستی درود می‌فرستیم.

حماس در ادامه بیانیه خود به مناسبت روز اسیر فلسطینی به چند نکته اشاره کرد:

-هدف آزاد کردن اسرای قهرمان فلسطینی از زندان‌های دشمن صهیونیستی در قلب نبرد طوفان الاقصی قرار دارد و در راس اولویت‌های ما باقی خواهد ماند و حماس از هیچ تلاشی برای رسیدن به یک توافق کامل جهت وفاداری به اسرا و آزادی آنها دریغ نخواهد کرد و به خواست خداوند، اسرای ما از نعمت آزادی در وطن خود بهره‌مند خواهند شد.

-تشدید جنایات اشغالگران ضد اسرای زن و مرد ما در زندان‌ها، از حبس انفرادی تا اهمال‌کاری عامدانه پزشکی، تفتیش وحشیانه و اهانت، شکنجه‌های روانی و جسمی و محروم کردن اسرا از ساده‌ترین حقوق انسانی خود، جنایت‌هایی است که هرگز موجب شکستن اراده اسرای فلسطینی نخواهد شد و هر چقدر هم طول بکشد، عاملان این جنایات علیه اسرای ما مجازات خواهند شد.

-تجاوزات سیستماتیک و هولناک و شکنجه‌های وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر ضد اسرا و ربوده شدگان از نوار غزه مرتکب می‌شود، جنایتی جنگی است که به سلسله جنایت‌های فاشیستی ارتش اشغالگر نازی علیه غیرنظامیان فلسطینی اضافه می‌گردد.

-ما رژیم اشغالگر را مسئول کامل زندگی و سلامت هزاران غیرنظامی ربوده شده در کرانه باختری از 7 اکتبر گذشته می‌دانیم که در معرض شنیع‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند. ما همچنین سکوت بین‌المللی در برابر ادامه جنایات اشغالگران علیه بازداشت شدگان فلسطینی را محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم برای نجات و آزادی فوری آنها اقدام کنند.

-ما از ملت فلسطین و نیروها و گروه‌های ملی در همه عرصه‌های داخل و خارج فلسطین می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای همبستگی با اسرا متحد و فعالیت‌های خود را در این زمینه تشدید کنند و با همه ابزارها و امکانات از اسرا حمایت کنند. ما همچنین از امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان می‌خواهیم تا یک جنبش جهانی برای پیروزی آرمان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر راه اندازی کنند.

- ما از نهادهای حقوق بشری در جهان می‌خواهیم که جنایات اشغالگران علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی 1948 را افشا کرده و اقدامات موثری برای تحت فشار گذاشتن رژیم اشغالگر جهت توقف جنایت‌های آن ضد اسرای فلسطینی انجام دهند و سران این رژیم را به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کنند.

17 آوریل، مصادف است با روز اسیر فلسطینی؛ روزی که شورای ملی فلسطین در سال 1974 آن را به عنوان روز ملی برای یکپارچه کردن تلاش‌ها برای دفاع از اسیران فلسطینی و آزادی آنان مشخص کرد.

افشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران علیه بازداشت‌شدگان فلسطینیواکنش حماس به جنایات وحشیانه اسرائیل علیه اسرای فلسطینی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند