Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:12:43 GMT

نشست کابینه انگلیس درباره برگزیت لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۵۹۰

نشست کابینه انگلیس درباره برگزیت لغو شد

دفتر نخست وزیر انگلیس از تصمیم ترزا می برای لغو نشست کابینه خبر داده است. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه وعده داد که با چالشی که رهبری اش در حزب محافظه کار را با ابهام روبرو کرده است، مقابله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش نخست وزیر انگلیس گفت: تغییر رهبری سیاسی در شرایط کنونی می تواند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را با تاخیر روبرو کرده یا حتی آن را به خطر بیندازد.

در حالی که کمتر از 4 ماه زمان تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 میلادی باقی مانده است، وضعیت توافق برگزیت بین لندن و بروکسل مشخص نیست.

کمیسیون اروپایی هرگونه مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد کردترزا می با مرکل درباره تعویق رای‌گیری برگزیت در پارلمان انگلیس دیدار می‌کندتعویق رای‌گیری درباره «برگزیت» در انگلیس/ درخواست برای کناره‌گیری ترزا میدادگاه اروپا: بریتانیا می‌تواند به صورت یکجانبه برگزیت را متوقف کند

 

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رای مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت به تاخیر افتاده است. این رای گیری قرار بود سه شنبه برگزار شود.

سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

ترزا می در سخنانی در بیرون ساختمان نخست وزیری در واکنش به مطرح شدن رای عدم اعتماد از سوی حزب محافظه کار اظهار داشت: برای شغل فعلی ام با ههمه توان مبارزه خواهم کرد. اگر نمایندگان محافظه کار من را از این شغل برکنار کنند، روند برگزیت به تاخیر خواهد افتاد یا حتی متوقف خواهد شد.

وی افزود: یک رهبر جدید فرصت و زمان کافی را نخواهد داشت تا درباره توافقنامه برگزیت مذاکرات مجددی را انجام دهد و تا 29 مارس قانون لازم برای خروج از اتحادیه اروپا را در پارلمان به تصویب برساند.

تحلیلگران بر این باورند که برگزیت می تواند تبعات ناگواری برای اقتصاد 2.8 تریلیون دلاری بریتانیا به همراه داشته باشد. ارزش پوند در برابر دلار آمریکا از زمان برگزاری همه پرسی برگزیت در سال 2016 میلادی تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است.

نشست کابینه انگلیس لغو شد

خبر دیگر اینکه دفتر نخست وزیر انگلیس از تصمیم ترزا می برای لغو نشست کابینه خبر داده است. این نشست قرار بود امروز چهارشنبه برگزار شود.

این در شرایطی است که گمانه زنی ها در بین نمایندگان حزب محافظه کار برای رای عدم اعتماد به نخست وزیر بالا گرفته است.

حمایت 75 نماینده محافظه کار از ترزا می

حداقل 75 نفر از اعضای حزب محافظه کار انگلیس حمایت خود را از ترزا می اعلام کرده اند. در حالی که ظاهرا قرار است رای اعتماد به ترزا می نخست وزیر امروز برگزار شود، حداقل 75 نماینده محافظه کار با انتشار بیانیه هایی در رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی از وی حمایت کرده اند.

ترزا می برای حفظ پست نخست وزیری به 158 رای از 315 رای نمایندگان نیاز خواهد داشت. این رای گیری به صورت مخفی عصر امروز به وقت لندن انجام می شود.

حمایت یونکر از توافق فعلی برگزیت

رئیس کمیسیون اروپا نیز بار دیگر از توافق برگزیت حمایت کرد و گفت: این توافق بهترین توافق ممکن بین لندن و بروکسل بوده و بار دیگر مورد بازنگری و مذاکره قرار نخواهد گرفت. هیچ فرصت و زمان دیگری برای انجام مذاکرات مجدد بر سر برگزیت وجود ندارد. همه باید بدانند که توافق حاصل شده بهترین توافق ممکن بوده و امکان بازنگری در آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عباس صالحی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های نوروزی صدا و سیما نوشت: حضور مجدد چهره های مشهور در تلویزیون مثبت است، از فرآیند و هزینه های آن بی اطلاعم و قضاوتی درباره آن ندارم اما بازگشت مخاطب به رسانه ملی مهم و ارزشمند است. رسانه ای چون تلویزیون با معدل سلایق مردم قهر نمی کند، این اصل اولیه را نباید فراموش کنیم.

محمد جواد آذری جهرمی هم در این باره نوشت: کانتکست صدا و سیما مشکل دار و نیازمند اصلاح است، تغییر کانتنت الزاما در هدف مطرح شده توسط شما اثربخش نیست بلکه بعضا حس اسکول نظام بودن هم به برخی وفاداران به ساختار فعلی صدا و سیما القا می کند که موجبات ریزش بیشتر است.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888699

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین