Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فریبرز غیبی امروز چهارشنبه (۲۱ آذر) در گردهمایی و هم اندیشی مجریان طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان کردستان، اظهار کرد: در سنوات گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات داشتیم، اما خوشبختانه امسال اعتبارات افزایش یافته و ۲۰۰ میلیون دلار از اعتبارات صندوق ملی به بحث آبخیزذاری و آبخوان داری در کشور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های حوزه آبخیزداری در کشور، افزود: این اعتبار در ۶۴۹ حوزه آبخیز صرف می‌شود و در کنار آن در یک هزار و ۸۴ نقطه هم فعالیت‌های مکانیکی و بیولوژیکی صورت می‌گیرد.
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: متاسفانه منابع طبیعی ما در برخی از نقاط در حال از بین رفتن است، چون تعهد و مدیریت خوبی نداریم.
وی با اشاره به مساحت ۱۴ میلیون هکتاری جنگل‌های ایران، ادامه داد: اگر در جنگل‌های ما فرآوری صورت نگیرد حیات جنگلی ما قطعا از بین خواهد رفت.
غیبی ادامه داد: براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است حدود ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشورمان وجود دارد که معتقدم اگر پژوهش و تحقیقات بیشتری صورت گیرد مشخص می‌شود که همه گیاهان کشورمان دارای خاصیت دارویی هستند.
وی اضافه کرد: در دنیا تغییرات اقلیمی در حال انجام است و افزایش تنش و خشکی، هجوم آفات و امراض را شاهد هستیم که تعادل طبیعت را بر هم زده است.
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: ۲ میلیون هکتار جنگل در منطقه زاگرس خشک شده است که در حال حاضر به صورت قطعی یک میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار از آن تایید شده است.
وی افزود: در کشورمان میزان بارندگی‌ها کاهش یافته و میزان حرارت افزایش یافته است و همین مسئله باعث ایجاد تنش در جنگل‌های ما شده است.
وی با عنوان اینکه ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش قرار دارند؛ چرای بی رویه دام را یکی از عوامل آن دانست و گفت: چرای دام در ۹۰ درصد جنگل‌های مناطق خشک و نیمه خشک کشور هم صورت می‌گیرد.
غیبی در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح مدیریت جنگل و اختصاص شش میلیون هکتار به این طرح اشاره و اعلام کرد: در صورتی که به ازای هر یک هزار هکتار یک شغل ایجاد شود ما شاهد اشتغالزایی شش هزار نفر در نتیجه این طرح هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۰۰ هزار هکتار جنگلکاری در کشور صورت گرفته در صورتی که در برنامه ششم ۸۱۵ هزار هکتار هدف گذاری شده است.
انتهای پیام/م


۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش قرار دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵، ۱۳۰ هزار مترمربع معادل ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام که با دیوار سنگی محصور و در آنها غرس نهال با هدف تصرف، صورت گرفته بود، رفع تصرف و به اراضی ملی برگردانده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: نیرو‌های یگان حفاظت به صورت شبانه روزی و در همه شهرستان‌های استان به حراست از عرصه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف می‌پردازند. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: در راه حفاظت از منابع طبیعی و انفال با هیچ فردی تعارف نداریم و به صورت شبانه روزی مشغول حراست از عرصه‌ها هستیم.  سرهنگ ابراهیم جانی نسب افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است
  • اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد