Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجار، با اشاره به اهمیت آمادگی همیشگی اکیپ های امدادی، گفت: امدادرسانی به مواقع از مهم ترین عوامل کاهش خسارت در مواقع بحرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اسماعیل نجار، امروز(21 آذر) در  جلسه مدیریت بحران شهرستان چگنی، افزود: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از عواملی است که در نقاط حادثه خیز باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با اشاره به وجود 147هزار کیلومتر رودخانه در کشور، افزود: 90 درصد خسارت های ناشی از سیلاب 90 مربوط به حریم رودخانه هاست.

 

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و اجرای برنامه هایی در راستای افزایش آگاهی و توانمندی مردم، بیان کرد: امداد رسانی به موقع و تقویت شاخص های امدادی از دیگر اموری است که در مواقع بحران ضروری است.

 

نجار، ادامه داد: امدادرسانی به مواقع از مهم ترین عوامل کاهش خسارت در مواقع بحرانی است.

 

وی با بیان اینکه بحران پدیده ای آنی است، اما جامعه ای را تحت تاثیر قرار می دهد، ادامه داد: دولت با نظارت بر خسارت های ناشی از بحران و توزیع اعتبار جهت جبران خسارت وارده به مردم تلاش می کند.

 

نجار، با اشاره به اهمیت نوسازی و توجه به ساخت و ساز محکم و کارشناسی شده، ابراز کرد: در حادثه اخیر سیلاب استان های گیلان و مازندارن بیش از 275پل تخریب شد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به سرمای اردیبهشت امسال اشاره کرد و افزود: این سرمای شدید منجر به از بین رفتن 750هزار هکتار باغ در کشور شد.

 

وی با اشاره به نقش قصور مردمی در این حوادث و خسارت های رخ داده شده، افزود: توجه به ایمنی کار از اموری است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

 

نجار، با اشاره به  90میلیون دلار اعتبار پس از حادثه پلاسکو برای تجهیزات و امکانات آتش نشانی تایید شد، 670 واحد تولیدی با 51 سال درآمد اگر تنها نیم درصد از درآمد خود را صرف ایمنی می کردند این اتفاق نمی افتاد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی کرمان معاون اول رئیس جمهور مشهد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه جوانان تودیع و معارفه هرمزگان بحران برنامه ریزی خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ نیروی عملیاتی این جمعیت برای امدادرسانی به‌ مصدومان و حادثه دیدگان در ۴ حادثه، اعزام‌ شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مسعود مثنوی اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، در مجموع چهار حادثه شامل سه حادثه ترافیکی و یک حادثه کوهستان در چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست.

وی افزود: در این حوادث پنج نفر دچار حادثه و چهار نفر مصدوم شدند که برای یک نفر عملیات امدادرسانی صورت گرفت و دو نفر به مرکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: همچنین یک نفر از حوادث نجات یافت و عملیات رهاسازی نیز برای یک نفر صورت گرفت.

مثنوی بیان کرد: برای امدادرسانی در این حادثه سیزده نیروی عملیاتی در قالب دو تیم امدادی به محل وقوع حوادث اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها، چهار ناوگان ترابری شامل دو دستگاه آمبولانس کمکدار، یک دستگاه نجات تیپ دو و یک دستگاه سواری به کارگیری شد.

کد خبر 746370

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • تثبیت نرخ ارز عامل کاهش تورم است
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری