Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از ایلام :یارالله نصیری" اظهار داشت: مطابق گزارش عملکرد شش ماهه اول سال 1397 که توسط معاونت طرح و برنامه وزارت صمت منتشر گردیده؛ تعداد ۹۱ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز بالغ بر 55013 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی 4504 نفر صادر شده که نسبت به مدت یاد شده در سال گذشته، 30 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری مورد نیاز جواز تاسیس های صادره در شش ماه ابتدایی اول سالجاری که بالغ بر 55013 میلیارد ریال می باشد، نسب به مدت مشابه سال قبل، 24 برابر رشد نشان می دهد. مهندس نصیری اضافه کرد: یکی از دلایل افزایش چشمگیر و رقم بالای حجم سرمایه مورد نیاز جواز تاسیس صادره در مدت یاد شده به دلیل صدور مجوز "مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران" بوده است.

رئیس سازمان صمت استان ایلام گفت :در مدت فوق تعداد 20 فقره پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری 2517 میلیون ریال صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد هفت برابری میزان سرمایه گذاری پروانه های صنعتی را شاهد هستیم.

این مسئول بیان داشت: افزایش حجم سرمایه گذاری پروانه بهره برداری صنعتی نشان دهنده جهت گیری متقاضیان به سمت ایجاد واحدهای متوسط و بزرگ است.

اوبه عملکرد حوزه امور معادن و اکتشافات معنی استان اشاره و اظهار داشت: مطابق این آمار تعداد ۵ واحد پروانه بهره برداری معدن با استخراج اسمی سالانه ۲۴۸ هزار تن و اشتغال ۳۶ نفر صادر گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 4 برابر به دنبال داشته است. او افزود: حقوق دولتی وصول شده نیز در طی این بازه زمانی، ۴۶ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یاد آور شد: در بخش تجارت نیز تعداد ۲۲۷۹ مجوز صنفی درسطح استان صادر گردیده که این بخش هم رشد 3.۴ درصدی را تجربه کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پتروشیمی رشد سازمان صنعت معدن سازمان صنعت معدن و تجارت استان معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۳
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • تجهیز ۲۴۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق در استان یزد