Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سربازان دو کره امروز (چهارشنبه) برای اولین بار با عبور از مرزهای یکدیگر روند برچیده شدن پاسگاه‌های مرزی در منطقه غیرنظامی را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه چاینا پست برچیده شدن 20 پست مرزی در امتداد مرز به‌شدت مستحکم یکی از توافقات نشست میان رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در پیونگ‌یانگ در سپتامبر سال جاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ماه نوامبر، پیونگ‌یانگ 10 پست مرزی را در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره و در راستای پیگیری طرح سازش و باوجود توقف مذاکرات خلع سلاح اتمی بین کره شمالی و آمریکا منفجر کرد و سئول نیز 10 پست مرزی طرف خود را با بیل مکانیکی در منطقه غیرنظامی شده منهدم کرد.
کره شمالی بیش از کره جنوبی تأسیسات پست مرزی دارد و به گفته خبرگزاری یونهاپ، این اقدام باعث شده تا تنها 150 پست در منطقه بماند اما در سمت کره جنوبی تنها 50 پست وجود دارد.
بر همین اساس وزیر دفاع سئول امروز چهارشنبه اعلام کرد که بازرسان این کشور برای بررسی از بین رفتن پست‌های مرزی و خروج تمام سربازان به منطقه غیرنظامی اعزام خواهند شد. بازرسان کره شمالی نیز در مقابل دست به اقدام مشابه سئول خواهند زد.
به گفته وزارت دفاع سئول، این برای اولین بار است که سربازان میان دو کشور به‌طور صلح آمیز از مرزهای یکدیگر عبور می‌کنند.
سران دو کره نخستین بار پس از 70 سال در روز جمعه 7 اردیبهشت 97 در روستای مرزی پانمونجوم در منتهاالیه مرز کره جنوبی موسوم به «خانه صلح» موافقت کردند، جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و به هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر پایان دهند و خلع سلاح هسته‌ای را محقق نمایند.
آساق**9473**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي كره شمالي پست هاي مرزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) شمال‌غرب کشور از ارتفاعات و پایگاه های عملیاتی بوکان بازدید و از امنیت پایدار این منطقه که توسط رزمندگان ایجاد شده تقدیر و تشکر کرد.

وی در این بازدید یک روزه در جریان تلاش و مجاهدت های  حافضان امنیت در این منطقه از  آذربایجان غربی قرارگرفت  و از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو  کرد .

در این بازدید، فرمانده سپاه بوکان و جمعی از فرماندهان نظامی شهرستان سردار را همراهی می کردند .

 

 

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات