Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حمید رضا  نجف ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته پژوهش که پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی است اظهار داشت : دراین هفته ۹۸ سخنرانی، ۹ نشست علمی، ۴۵ کارگاه علمی، ۲ مسابقه  علمی و ۸ سمینار دانشجویی در استان برگزار خواهد شد.

نجفی از برگزاری جشنواره ملی پژوهش در ۲۵ آذر ماه همزمان با اولین روز از هفته پژوهش در سالن اجلاس تهران خبر داد و افزود: همزمان با این برنامه در مراکز استان ها ستاد استانی در برگزاری برنامه هفته پژوهش  فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشار به اینکه دانشگاه بیرجند به دنبال مهارت افزایی است، گفت: همه ساله  در قالب یک سند و دستور العمل برنامه ها به دانشگاه ابلاغ می شود که امسال ابلاغیات در زمینه تاکید بر بحث فناوری ارزش آفرین و کارآفرینی و مهارت آفرینی است  لذا علم مبتنی بر تولید ثروت در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند عنوان کرد: ۲۴ آذر ماه  همزمان با اولین روزهفته پژوهش  با عنوان پژوهش، فناوری مدرسه و دانشگاه  و دومین روز هفته به دلیل اهمیت رسانه در موضوعات دانشگاهی با عنوان پژوهش فناوری و رسانه  نام گذاری شده است.

وی ادامه داد:  سومین روز از هفته با عنوان  پژوهش فناوری و صنعت و چالش ملی نام گذاری شده و به  دلیل اهمیت علوم انسانی و هنر چهارمین روز هفته با عنوان پژوهش فناوری  و امنیت و توسعه پایدار نام گذاری شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند از برگزاری دو میز گرد با هدف شناخت چالش های و رفع مشکلات استان با حضور متخصصین و شرکتها و سازمان های مرتبط خبر داد و افزود: در ۲۸ آذر ماه جلسه ای در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار می شود که از ۱۶ پژوهشگر برتر تقدیر خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش  مختص طیف و قشر خاص نیست، گفت: رابطه ای که دانشگاه بیرجند با نهاد های اجرایی استان  در حوزه های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، پرورش شتر مرغ و قارچ خانگی، کسب مهارت مطالعه و یادگیری و حقوق شهروندی است که مخاطبین عام می توانند از آن بهرمند شوند.

وی از راه اندازی پرتال سازمان فنی و حرفه ای در سایت دانشگاه در راستا مهارت افزایی خبر داد و افزود: در این طرح افراد می توانند مدرک فنی و حرفه ای اخذ کنند که در جهت مهارت افزایی و اشتغال زایی  موقعیت خوبی است.

 دانشگاه به دنبال حضور فعال در بطن جامعه برای حل مشکلات

نجفی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند به دنبال حضور فعال در بطن جامعه برای رفع مشکلات است افزود: با انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با سازمانهای  مختلف از جمله محیط زیست سعی داریم تا  مشکلات زیست محیطی استان همچون گرد و غبار و خشکسالی را به حداقل برسانیم.

وی  با بیان اینکه  در حال حاضر بیش از دو میلیارد تومان در زمینه توسعه فناوری در دانشگاه بیرجند هزینه شده است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت مبحث علمی و پژوهشی در دانشگاه بیرجند و پیگیری مسئولین دانشگاه علی رغم محدودیت بودجه امسال مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای  دانشگاه در نظر گرفته شده که ۵ درصد این مبلغ تخصیص یافته است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با اشاره به اختصاص  یک درصد  از اعتبارات دستگاه های اجرایی به مبحث علمی و پژوهشی  اظهار داشت: دانشگاه بدون حمایت سازمان پیشنهاد دهنده نمی تواند در حل مشکلات جامعه گام بر دارد  و  رفع مشکلات نیازمند تعامل سازنده دانشگاه و بخش صنعت و تجارت و دیگر نهادها است.

وی  با بیان اینکه در چند ماهه اخیر دانشگاه با سازمان های اجرایی رابطه خوبی برقرار کرده است، افزود: کلیه فعالیت های شرکت های دانش بنیان باید منجر به اشتغال شود هر شرکتی که بتواند یک نیرو کار را استخدام کند ۱۰ امتیاز می گیرد  لذا باید به سمتی برویم که علم  در تولید ثروت  باشد تا بتوانیم  وابستگی به خارج را کاهش داده  و به آنچه در اقتصاد مقاومتی مطرح است برسیم.

نجفی از راه اندازی سامانه ساطع  با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب یک صندوق توسط دولت با هدف  حمایت از پژوهش در جهت رفع  مشکلات مناطق مطابق با درخواست سازمان های مربوطه خبر داد و افزود: از تمامی دستگاه ها اجرایی استان تقاضا دارم تا در این سامانه ثبت نام  و مشکلات استان را ذکر کنند تا دانشگاه های استان بتوانند طرح های مربوط به استان خودمان را برداشته و  با شرکت های سود دهنده  قرار داد ببندند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه طرح برون دانشگاهی یک طرح تقاضا محور است ادامه داد: دانشگاه بیرجند با تاکید بر طرح برون دانشگاهی  و همزمان با تقاضا سازمان های مربوطه به دنبال رفع نیاز جامعه  است.  

کد خبر 4483340

منبع: مهر

کلیدواژه: اساتید دانشگاه بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند