Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدمحمد احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در دومین جلسه کمیته تخصصی چای استان گیلان گفت: حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن چای تولیدی در ۸ ماهه نخست امسال به کشور‌های دیگر صادر شده است.

وی با بیان اینکه در صادرات چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۵۱ درصدی هستیم، افزود: دولت در بخش خرید تضمینی برنج، چای و گندم سیاست‌های حمایتی خود را اعمال می‌کند، ولی متأسفانه برخی به صورت غیرمنصفانه نسبت به حمایت‌های دولت در بخش چای اظهار نظر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد و براساس شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود، گفت: با اجرای سیاست‌های حمایتی در بخش‌های غیر از تعیین قیمت نیز می‌توانیم به افزایش میزان رضایتمندی چایکاران کمک کنیم.

احمدی به تولید بیش از ۲۵ هزار تن چای خشک تولید داخل اشاره کرد و افزود: تغییر ذائقه مردم به سمت نوشیدن چای تولید داخل در حال افزایش است که باید میزان تولید با کیفیت این محصول را نیز ارتقاء بخشیم.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور نیز در این جلسه میزان سطح زیرکشت محصول چای را حدود ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۵۱ کارخانه تولید چای به خرید تضمینی برگ سبز اقدام می‌کنند که از این تعداد ۵۵ کارخانه با برند خود مجوز بسته بندی دارند.

وی با اشاره به خرید ۱۱۲ هزار تن برگ سبز از چایکاران در سال گذشته اظهار داشت: نیاز کل کشور به محصول چای ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تن است که به طور متوسط در سال ۲۵ هزار تن چای خشک در داخل تولید می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور به احیاء بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: با تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای می‌توانیم در افزایش تولید این محصول موفق‌تر عمل کنیم.

در این نشست برخی از کارخانه‌داران و مدیران تعاونی‌های چایکاران به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهاد‌ها و دغدغه‌های چایکاران در مسیر تولید این محصول پرداختند.

انتهای پیام/ع

صادرات ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن چای تولیدی در ۸ ماهه نخست امسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ماده ایمن ساز ضدرسوب شده‌اند که می‌تواند سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها را به کشورمان کاسته و مانع از آلودگی محیط زیست شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید محصولی شده‌اند که می‌تواند سالانه 200 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها را به کشورمان کاسته و مانع از آلودگی محیط زیست شود.

ماده ایمن‌ساز ضدرسوب و ضدخوردگی پارس کیمیا به ادعای شرکت سازنده، راه‌حلی دائمی برای از بین بردن رسوب و زنگار فعلی موجود در آب، بدون نیاز به تخلیه است.

کاهش هزینه تعمیرات، افزایش راندمان و بهره وری موتور انواع خودرو، حفظ سلامت قطعات تأسیسات، حذف اسیدشویی و کاهش 40 تا 60 درصدی هزینه سوخت و انرژی در تأسیسات از جمله فواید این محصول عنوان شده است.

عبدالحمید مصدق، مدیرعامل شرکت چند منظوره ایثار پارس کیمیا مصدق و شرکا درباره محصولات این شرکت و کاربرد آنها گفت: محصول ضدرسوب و ضدخوردگیدر سال 1388 ثبت اختراع شده و در حال حاضر برای بومی‌سازی آن در سطح کشور تلاش می‌کنیم، عاملی استراتژیک و مهم است. عدم وجود این ماده سالانه 200 هزار میلیارد تومان هزینه خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌کند.

تولید خوراک ماهی قزل‌آلای رنگین کمان توسط دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: نمونه‌ای از این خرابی‌ها را می‌توان در سوراخ شدن رادیاتور و مخلوط شدن آب و روغن در پکیج‌های خانگی و خودروها مشاهده کرد. عدم استفاده از این ماده علاوه بر ایجاد هزینه‌های ملی هنگفت، باعث آلودگی محیط زیست نیز می‌شود.

مصدق گفت: استفاده از این قبیل محصولات در کشورهای پیشرفته جهان اجباری است و به هر موسسه، شرکت و شخصی که سعی کند هزینه خوردگی، زنگ و رسوب را کاهش دهد، سوبسید و کمک‌های فراوانی تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال، درصدی از هزینه‌های صرفه‌جویی شده به خود شرکت‌ها بازگردانده می‌شود تا از بروز چنین هزینه‌های ملی جلوگیری شود. متاسفانه این آگاهی در سطح ملی در کشور ما ایجاد نشده و سالانه 200 هزار میلیارد تومان ضرر به صنعت، خودروها و... وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: تصور کنید شهرداری صدها کامیون برای جمع‌آوری پسماندها دارد. اگر فقط یک بار از محصول ما به آب رادیاتور این کامیون‌ها اضافه شود، موتور آنها از لحاظ آسیب های ناشی از رسوب تا 10 سال به تعمیرات نیاز نخواهند داشت و از هزینه‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود. یا فرض کنید آمبولانس‌ها حین حمل بیمار دچار نقص فنی موتور یا قاطی شدن آب و روغن می‌شوند. دلیل این اتفاق عدم استفاده از این محصول و عدم آگاهی در سطح کشور از مزایای آن است.

وی تاکید کرد: متاسفانه خودروسازان، لوازم یدکی‌ها و تعمیرگاه‌ها به دلیل سودجویی یا ناآگاهی حرکتی برای استفاده از این محصول نمی‌کنند. عدم استفاده از این ماده سبب افزایش هزینه‌ها، رسوب و جرم‌گیری در پکیج‌های خانه و بویلر کارخانه‌ها، افزایش مصرف گاز، گرفتگی و رسوب در مدارهای ماشین‌ها و... می‌شود. اسیدی کردن ماشین‌ها به دلیل عدم استفاده از محصول ما نیز به مرور زمان باعث گرفتگی و رسوب در مدارها می‌شود و آبی که از خودرو خارج می‌شود قهوه‌ای رنگ و رسوب‌دار خواهد بود.

این آب آلوده پس از بخار شدن، ریزگردها، یون سدیم و... را در هوا معلق می‌کند و توسط نایژک‌ها وارد خون می‌شود. هر کدام از این موارد می‌تواند باعث سرطان و به خطر افتادن سلامتی انسان‌ها شود.

مصدق با ابراز تاسف از سودجویی برخی از اصناف که تا به امروز مانع از تاثیرگذاری این محصول شده‌اند گفت: ما با هزینه خود از سال 1388 توانستیم این محصول را در سطح کشور با نام مورد اعتماد مردم "پارس کیمیا" به بازار عرضه کنیم. این محصول در حال حاضر در بخش قلیلی از مردم و تأسیسات جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است زیرا مردم به اثربخشی آن یقین دارند. استفاده از این محصول در خودروها معجزه می‌کند و عملکرد آنها را به طور چشمگیری بالا می‌برد. به طوری که با یک بار استفاده، خودرو و دستگاه جوان می‌شوند و مصرف گاز تا 60 درصد کاهش می‌یابد.

وی تاکید کردند: اکنون نیاز به حمایت و توجه مسئولین داریم. ما از سال 1375 برای خدمت به مردم این راه را انتخاب کرده‌ایم و علاوه بر این محصول، محصولات جهانی دیگر نیز تولید کرده‌ایم.

مصدق درباره بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‎ترین دستاورد مجموعه ما، کسب اعتماد ملی در استفاده از محصول تأسیساتی، خودرویی و نیروگاهی پارس کیمیا است. این اعتماد به حدی است که هم اکنون صنایع بزرگ کشور مانند صنایع دفاع، برخی بیمارستان‌ها، هتل‌ها، شرکت نفت و شهرداری‌ها به ما اعتماد می‌کنند و با پرداخت پیش‌پرداخت، جنس را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: تا به امروز تمام ارگان‌هایی که از این محصول استفاده کرده‌اند از جمله بزرگترین ارگان حمل و نقل ایران، رضایت کامل از آن داشته‌اند.

مصدق درباره رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از 500 نفر در سطح کشور مشغول به کار هستند.

وی در پایان در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با عنایت به اینکه قوی‌ترین ماده ضدخوردگی را در اختیار داریم که می‌تواند منافع اقتصادی فراوانی به ارمغان بیاورد، برای تولید انبوه و صادرات این محصول نیاز به حمایت‌های مالی داریم. در حال حاضر به دنبال احداث کارخانه‌ای در تهران هستیم تا بتوانیم به نیاز داخلی و خارجی پاسخ دهیم. همچنین برای معرفی این محصول به مردم و جامعه نیازمند حمایت در زمینه تبلیغات و بازاریابی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • افزایش تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • تولید سیب زمینی به بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید