Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:51:40 GMT

یکسال است که دیگر بیکار نیستم!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۷۶۶

یکسال است که دیگر بیکار نیستم!

فضای مجازی گاهی اوقات بستری برای ایجاد مزاحمت می‌شود؛ مزاحمت و انتقام‌گیری‌ای که معمولا هم کار را به پلیس فتا می‌کشاند و اکثر این مزاحمان هم خیلی زود دستگیر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: در این میان سلبریتی‌ها و ستارگان از این‌گونه مزاحمت‌ها در امان نمی‌مانند. پرونده‌های زیادی در پلیس فتا به ستارگان مشهور سینما و تلویزیون و فوتبال اختصاص داده شده است که همه آنها از مزاحمان مجازی‌شان شکایت دارند؛ مزاحمانی که دست به توهین، افترا و شایعه‌پراکنی در مورد این افراد مشهور می‌زنند و دردسرهایی بزرگ برای آنها ایجاد می‌کنند، دردسرهایی که گاه حل و جبران آن بهای زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها سلبریتی‌های زیادی با چنین مواردی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و معمولا فضای مجازی برای‌شان دردسرهای زیادی درست کرده است. حالا در تازه‌ترین خبر، این‌بار یکی دیگر از ستاره‌های سینما و تلویزیون از دردسرهای یک کاربر اینستاگرام خسته شده و تصمیم به شکایت گرفته است. این بازیگر به خاطر توهین‌ها و شایعه‌پراکنی‌های ادمین یک پیج در اینستاگرام به پلیس آگاهی پایتخت رفت و این ماجرا را به یک پرونده قضائی تبدیل کرد. پسر بیکاری که تنها برای فالوور جمع‌ کردن پیج خود را تبدیل کرد به اخباری دروغ درباره ستاره‌های سینما و تلویزیون؛ برای همین یکی از این ستارگان آبان‌ماه‌ سال جاری نتوانست توهین‌ها و شایعه‌پراکنی‌های این پسر را تحمل کند و با مراجعه به پلیس فتای تهران در خصوص نشر اکاذیب، توهین و افترا توسط یک صفحه اینستاگرام با هویت نامشخص علیه خود ابراز شکایت کرد. او در شکایت خود گفت: «حدود یک‌ سال است که فرد ناشناسی در یک صفحه اینستاگرام که بیش از یکصدهزار نفر فالوور نیز دارد، با درج مطالب نامناسب برایم مزاحمت ایجاد می‌کند. در این مدت سعی کردم مراعات کنم و به آن بی‌اهمیت باشم؛ ولی با وجود مدارا و گذشت، در این مدت متهم به اقدامات خود ادامه داد. او دست‌بردار نبود و حتی این اواخر بیشتر از قبل برایم مزاحمت و دردسر ایجاد می‌کرد؛ البته این متهم در مورد بازیگران دیگر هم شایعه‌پراکنی می‌کرد ولی من بیشتر از بقیه هدف مزاحمت‌هایش بودم؛ برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.»

با آغاز رسیدگی به شکایت این چهره سینمای کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات ویژه توانستند در کمترین زمان ممکن متهم پرونده را که جوانی سی ساله است، با اقدامات ویژه شناسایی کنند. این پسر جوان ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک خانه مجردی در میدان دربند دستگیر شد.

با دستگیری و انتقال متهم به پلیس فتا، او انگیزه‌اش را از ایجاد صفحه اینستاگرام کینه‌جویی و افزایش مخاطب خود در این صفحه اعلام کرد و گفت: «من بیکار هستم؛ این صفحه را ساخته بودم تا بتوانم فالوور جمع کنم. در اینستاگرام هر چه فالوور بیشتر داشته باشیم، می‌توانیم آگهی تبلیغاتی بیشتری بگیریم؛ برای همین می‌خواستم منبع درآمدی داشته باشم. هر چند که ثروتمند بودم و به پول نیازی نداشتم اما از بیکاری هم خسته شده بودم. برای همین وقتی این پیج را باز کردم، برای بیشترشدن تعداد فالوورهایم تصمیم گرفتم که در مورد بازیگران سینما و تلویزیون خبرهایی منتشر کنم. هر چند یک‌سری از آنها دروغ بود ولی هدفم فقط بیشترشدن فالوور بود؛ چون می‌دانستم مردم بازیگران را دوست دارند و دل‌شان می‌خواهد اطلاعات مربوط به آنها را دنبال کنند اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شوم. حالا که دستگیر شدم، حاضرم علاوه بر جلب رضایت شاکی، رسما از وی عذرخواهی کنم.»

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فضای تبادل اطلاعات و فناوری درباره این پرونده گفت: «متهم پس از اعتراف با تکمیل پرونده و برابر دستور مقام قضائی دادسرای جرایم رایانه‌ای روانه زندان شده است.»

اما تهدیدات در فضای مجازی به‌خصوص برای چهره‌ها و افراد سرشناس و شناخته‌شده ماجرای قدیمی و دنباله‌دار است. تقریبا با ورود شبکه‌های اجتماعی این تهدیدات هم آغاز شد؛ تهدیداتی که در بعضی موارد هم سر و شکل جدی‌تری به خود گرفت.

اسفند سال ٩٥ بود که سیما تیرانداز از تهدید به هک‌شدن صفحه اینستاگرامش از سوی یک هکر خبر داد. این بازیگر تلویزیون و سینما این خبر را با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش عنوان کرد و با انتشار عکسی از پیام آن هکر ناشناس، در این‌باره نوشت: «روز بعد از خبر موفقیت اصغر فرهادی، با این پیغام مواجه شدم. امیدوارم خدا آدم‌های روانی و مردم‌آزار این شکلی رو شفا بده.» جالب این‌که این هکر با اسم « hackers_ir» در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کرد و با همین اسم اقدام به تهدید سیما تیرانداز کرده بود.

بهاره افشاری هم مدتی درگیر یکی از همین مزاحمان مجازی بود. ماجرای این بازیگر زن هم از چند پیام ساده از سوی یکی از طرفدارانش شروع شد؛ اما کمی بعد کار به توهین، فحاشی و حتی تهدید به قتل رسید. این بازیگر تلویزیون و سینما ابتدا از سوی این فرد ناشناس در صفحه اینستاگرامش پیشنهاد ازدواج دریافت می‌کند؛ اما او به این موضوع واکنشی نشان نمی‌دهد تا این‌که مزاحمت بیشتر و بیشتر می‌شود تا جایی که بهاره افشاری به درخواست‌های مکرر او جواب منفی می‌دهد؛ اما این خواستگار سمج پس از آن شروع به توهین و فحاشی می‌کند و بعد هم کار  تهدید به قتل و اسیدپاشی می‌کشد. درنهایت این بازیگر زن به پلیس فتا شکایت می‌کند و درنهایت این مزاحم پس از ٤٨ ساعت شناسایی و بازداشت می‌شود.   سردار آزمون، بازیکن تیم‌ملی فوتبال کشورمان و ماجرای توهین‌ها و تهدیداتی که نسبت به او در جریان بازی‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی روسیه در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، هم یکی دیگر از همین پرونده‌هاست. تهدیدات و فحاشی‌ها به این بازیکن ٢٣ ساله به ‌حدی رسید که او حتی قید حضور در فوتبال ملی را زد و در نامه‌ای برای همیشه از تیم‌ملی خداحافظی کرد. هر چند بعد از مدتی و با اصرار سرمربی تیم‌ملی او از این تصمیم منصرف شد اما توهین‌ها، فحاشی‌ها و حتی تهدیدات این بازیکن فوتبال تا مدت‌ها سوژه محافل ورزشی بود. اما تهدیدات و مزاحمت سایبری بسیار گسترده است. در چند ‌سال اخیر موارد متعددی از فحاشی و تهدیدات در صفحات شخصی چهره‌های مختلف منتشر شده است و حتی برخی از آنها سوژه خبری رسانه‌های خارجی شده است. نمونه‌ها ازجمله حمله به صفحه مسی بازیکن مشهور فوتبال، حمله و تهدید به صفحه شخصی داور استرالیایی بازی ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا، تهدیدات مداوم سرمربی‌های تیم‌های محبوب پایتخت و مواردی از این دست که قطعا بسیاری از آنها هیچ‌گاه رسانه‌ای نمی‌شود و مورد پیگرد قضائی قرار نمی‌گیرد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينستاگرام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوساسونا ۲ - ۴ رئال مادرید/ وینیسیوس جواب توهین را با دبل داد + فیلم

تیم رئال مادرید در چارچوب هفته بیست و نهم لالیگای اسپانیا مهمان تیم اوساسونا بود که با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید.

رئال مادرید که در این بازی، جود بلینگام را به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی برابر والنسیا در اختیار نداشت با دبل وینیسیوس جونیور و گل‌های کارواخال و براهیم دیاز حریف را شکست داد تا ۷۲ امتیازی شود و جایگاهش را در صدر جدول مستحکم‌تر کند. وینیسیوس ستاره برزیلی پیش از بازی مورد توهین‌های نژادپرستانه هواداران حریف قرار گرفته بود و با این دو گل جواب این توهین ها را داد.

آنته بودیمیر (۷)، ایکر مونوز (۱+۹۰) هم گل‌های اوساسونا را به ثمر رساندند. آنها با ۳۶ امتیاز در رتبه دهم باقی ماندند.

در دیگر بازی امروز لالیگا، مایورکا با یک گل گرانادا را از پیش رو برداشت تا وضعیت گرانادا در رتبه نوزدهم وخیم‌تر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • در این روز بیشتر از یکسال بارندگی داریم + فیلم | بزرگ‌ترین سیل سال در راه ایران | وزیر نیرو : برخی نقاط تا ۳۰۰ میلیمتر می‌بارد
  • موفقیت بانک مرکزی در یکسال گذشته
  • نرخ بیکاری کاهش یافت + جزئیات | چند درصد گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله در ۱۴۰۲ بیکار بوده‌اند؟
  • توقیف ۲۲ خودرو و موتورسیکلت متخلف در لرستان
  • اورژانس شاهرود بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی داشت
  • توقیف ۲۲ خودرو و موتورسيکلت متخلف در لرستان
  • توقیف ۲۲ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در شهرستان دورود طی اسفندماه
  • دبیر» حکم محکومیت «جدیدی» را گرفت
  • اوساسونا ۲ - ۴ رئال مادرید/ وینیسیوس جواب توهین را با دبل داد + فیلم
  • حقوق کارگران همیشه نسبت به تورم یکسال عقب‌تر است