Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:53:11 GMT

تعطیلی ۲۲ پست نگهبانی دیگر در مرز دو کره

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۷۸۸

تعطیلی ۲۲ پست نگهبانی دیگر در مرز دو کره

دو کره توافق بر سر برچیدن پست‌های نگهبانی مرزی را عملی کردند. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کیودو نیوز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که مقامات نظامی دو کره روز چهارشنبه خروج 22 پست نگهبانی مرزی را تایید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت  دفاع کره جنوبی نیز گزارش داد که تیم‌های تحقیق و راستی آزمایی این کشور امروز صبح از خط علامتگذاری نظامی عبور کرده و تخلیه 11 پست نگهبانی در یک کیلومتری مرز مشترک این کشور با کره شمالی را کنترل کرده‌اند.

تیم‌های تحقیق کره شمالی نیز چندین ساعت بعد همین عملیات را انجام دادند. یک پست نگهبانی در هر سمت مرز تنها به دلیل داشتن ارزش تاریخی حفظ شد اما هرگونه تسلیحات و مهمات از آنها خارج شد.

تماس وزرای خارجه کره و ژاپن پس از حکم جنجالی دادگاه

 

خروج پستهای نگهبانی بخشی از توافق دو کره بین رهبران دو کشور به منظور کاهش تنش است که در ماه سپتامبر به امضاء رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی رسید.

این یک اقدام مقدماتی است و دو کره انتظار دارند که خروج پستهای نگهبانی در داخل منطقه غیرنظامی که دارای 4 کیلومتر عرض و 250 کیلومتر طول است را هرچه سریعتر عملی کنند.

تا پایان ماه میلادی گذشته 20 پست نگهبانی مرزی توسط دو کشور برچیده شد.

انتهای پیام/

R1036249/P36446/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی اخبار کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

کد خبر 6086108 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد