Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: اخیرا افرادی با سوء استفاده از کارت عابر بانک دوستان، آشنایان یا افراد دیگر اقدام به کلاهبرداری و اعمال مجرمانه در فضای مجازی می‌کنند که شهروندان باید مراقب اینگونه ترفند‌ها باشند.

وی افزود: در مهرماه سال جاری با شکایت یکی از شهروندان در خصوص کلاهبرداری در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا پرونده تشکیل شد، پس از بررسی و ادامه روند رسیدگی مشخص شد تعداد شاکیان پرونده 5 نفر هستند که هرکدام به صورت جداگانه اقدام به شکایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: با پی جویی‌های لازم و احضار صاحب حساب‌هایی که از طریق آن‌ها کلاهبرداری شده بود، روشن شد فردی به نام م. ق در منطقه ابوذر تهران با اغفال دوستان و هم محله‌ای‌های خود با گرفتن کارت عابر بانک آن‌ها به بهانه واریز وجهی، پول شاکیان را سرقت می‌کند.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: مسئولیت نگهداری و سوء استفاده از کارت‌های بانکی و حساب‌های هر شهروندی بر عهده خودش است و باید در حفظ و نگهداری از این کارت‌ها دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی