Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان – ايرنا – رييس سازمان جهادکشاورزي گلستان گفت که توليدات سالانه حوزه کشاورزي، باغي، دامي، طيور و شيلات استان به چهار ميليون و 950 هزار تن رسيده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اين سازمان، مختار مهاجر در حاشيه بازديد از نمايشگاه تخصصي بذر، کود سم و نهاده هاي کشاورزي استان در گرگان اظهار داشت: بيش از 85 درصد محصولات توليدي بخش کشاورزي استان با بهره مندي از نهاده ها و ماشين آلات توليد داخلي محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، همچنين دانش و تجربه کارشناسان بخش آب و خاک، دانشگاه ها و مراکز پژوهشي دولتي و خصوصي حوزه کشاورزي در کشور باعث شده تا نياز به واردات محصولات کشاورزي به کمترين ميزان برسد.
به گزارش ايرنا استان مرزي و شمالي گلستان يکي از قطب هاي کشاورزي کشور با فعاليت 240 هزار خانواربه شمار مي رود، سالانه بيش از 92 نوع گياه زراعي و باغي در اين خطه توليد مي شود که بيشترين آن با افزون بر يک ميليون تن به گندم با کيفيت اختصاص دارد.
گندم، دانه هاي روغني همچون کلزا، سويا، آفتابگردان، پنبه، همچنين توتون، پيله تر ابريشم و زيتون از جمله محصولات شاخص گلستان و داراي رتبه در کشور است.
با اين ظرفيت براي توسعه فعاليت کشاورزي در گلستان و استفاده از دانش کشاورزي و اهميت دادن به فناوري روز در تهيه ماشين هاي کشاورزي، تجهيزات و دنباله بندها، ارقام جديد بذر، خاک ورزي، مديريت منابع آبي مي توان به افزايش توليد و خودکفايي در نياز غذايي کشور و عمل به رهنمودهاي رهبري در اتکا به توليد داخلي کمک کرد.
گلستان واقع در شمال کشور با وسعت افزون بر 20 هزار کيلومتر مربع، علاوه بر667 هزار هکتار زمين کشاورزي، ظرفيت هايي همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلي، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کيلومتر ساحل، بيش از سه ميليون واحد دامي و حدود 970 واحد مرغداري دارد.
در توليد محصولات زراعي، باغي و دامي استان از حدود 33هزار دستگاه ماشين آلات کشاورزي استفاده مي شود.
پيش از اين اعلام شده بود که سالانه چهار ميليون و 700هزار تن محصول در گلستان توليد مي شود که هم اينک افزايش افزون بر250 هزار تني يافته است.
در اين استان يک ميليون و 869 هزار نفر جمعيت در33 نقطه شهري و يکهزار و 75 روستا مستقرند که اقتصاد آنها بويژه در مناطق روستايي بر پايه کشاورزي و دامپروري استوار است.
پنجمين نمايشگاه تخصصي بذر، کود، سم و نهاده هاي کشاورزي و دومين نمايشگاه تخصصي گلخانه، ادوات باغباني ماشين ها و صنايع وابسته از20 تا 23 آذر ماه با حضور 52 شرکت از 9 استان در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي استان واقع در کيلومتر پنج گرگان – آق قلا داير است.
6204/1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان

ناظری گفت:سطح زیر کشت محصول باقلا در استان هزار و ۷۵۰ هکتار و میانگین عملکرد هر هکتار ۱۴ تن است.

او ادامه داد: برداشت محصول باقلا از اواخر فروردین ماه شروع شده و تاکنون ۶۵ درصد آن برداشت شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال میانگین قیمت خرید این محصول از کشاورز حدود ۱۲ هزار تومان است. 

ناظری گفت:این محصول بعد از برداشت علاوه بر بازار‌های استان به برخی از استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

او افزود:مهمترین ارقام مورد کشت در استان ارقام برکت و فیض بوده که از ارقام دانه درشت است.

ناظری گفت: برداشت باقلا تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

بهترین زمان کشت این محصول از ابتدای آبان تا اواسط آذر است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند