Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:16:59 GMT

تورهای غیرمجاز در کرمان تبدیل به معضل شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۰۱۸

تورهای غیرمجاز در کرمان تبدیل به معضل شده است

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از افزایش تبلیغات تورهای غیرمجاز گردشگری در فضاهای مجازی گفت: در حال حاضر برگزاری این قبیل تورها به یک معضل بزرگ برای این استان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز چهارشنبه در نشستی مشترک با راهنمایان گردشگری استان کرمان افزود: طبق قوانین با راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در راستای اجرای تورهای گردشگری تعامل و همکاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: استان کرمان دارای 359 راهنمای گردشگری دارای کارت است که به فعالیت های گردشگری می پردازند.
وی ادامه داد: با حضور این تعداد راهنمای تور، به کارگیری افراد فاقد کارت راهنمای گردشگری در اجرای تور‌های گردشگری غیرقانونی و غیرقابل توجیه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با انتقاد از برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح این استان گفت: متولیان تورهای غیرمجاز که اخیرا از طریق شبکه های مجازی به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان لطمه وارد می کنند.
فرخی با بیان اینکه مجریان این تورها قادر به بیمه ‌کردن مسافران نیستند افزود: برگزاری تورهای غیرمجاز به یک معضل بزرگ برای استان کرمان تبدیل شده که امیدواریم با همکاری تعدادی از ارگان ها و نهادهای مربوطه بتوانیم از برگزاری این قبیل تورها جلوگیری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: باید برگزاری هرگونه تورها توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان انجام ‌شود.
وی بر لزوم راه اندازی اتاق فکر در حوزه گردشگری استان کرمان تاکید و خاطرنشان کرد: در این اتاق فکر از تمامی ایده ها و نظرات در راستای توسعه گردشگری استان کرمان بهره گیری می شود.
وی گفت: بدون شک برگزاری اینگونه نشست ها فرصت مناسبی برای انعکاس مشکلات و حل مسائل پیش روی راهنمایان گردشگری استان است.
وی فعالیت راهنمایان گردشگری را در جذب گردشگران ایرانی و خارجی مهم و موثر دانست و گفت: عملکرد خوب و مثبت راهنمایان سبب ترغیب گردشگران به سفر دوباره می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ هایی که در ماه های اخیر به کشور ایران تحمیل شده، بنابراین ورود گردشگران به کشور می‌ تواند در ر‌ونق چرخه اقتصادی و شکسته شدن این تحریم ‌ها نقش بسزایی ایفا کند.
وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از شاخصه های مهم گردشگری کشور محسوب می شوند عنوان کرد: در هر برهه از زمان سعی کرده ایم تصویر خوب و واقعی از کشورمان به نمایش بگذاریم که در این زمینه راهنمایان گردشگری می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: باید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اماکن اقامتی و آژانس های مسافرتی تعامل بیشتری داشته باشند.
3029/9895

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي تورهاي غيرمجاز كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد