Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشارکت بانکها در طرح هاي بزرگ ملي از جمله سياستهاي دولت طي سالهاي متمادي بوده، که از يک سو نقش مهمي در زمينه سازي براي فعاليت بخش خصوصي و رونق عرصه توليد ايفا نموده و از سوي ديگر به طور مستقيم و غير مستقيم باعث ايجاد فرصتهاي شغلي بيشتر شده است.
فرزانه قاسمي نيکو- سرمايه گذاري و مشارکت بانکها در طرح هاي بزرگ ملي از جمله سياستهاي دولت طي سالهاي متمادي بوده است، که از يک سو نقش مهمي در زمينه سازي براي فعاليت بخش خصوصي و رونق عرصه توليد ايفا نموده و از سوي ديگر به طور مستقيم و غير مستقيم باعث ايجاد فرصتهاي شغلي بيشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين دليل بانک ها با توجه به منابعي که در اختيار دارند در طرح ها و پروژه هاي بخش هاي مختلف از صنعت گرفته تا کشاورزي، بخش هاي درماني يا عمراني هر روز حضور خود را پررنگ تر مي کنند.
شرايط رکود و تحريم ها در سالهاي اخير باعث شد بنيه و توان اقتصادي واحدهاي توليدي و صنعتي به شدت تحليل رود و حالا زماني بود که بانک ها در قالب مشارکت و با حمايت از پروژه هاي ملي توانستند شرايط فعاليت در بخش هاي مختلف را بهبود بخشيده و به ايجاد اشتغال در جامعه بيشتر از گذشته کمک کنند.
در شرايط فعلي، نبود نقدينگي و سرمايه در گردش، فرسودگي ماشين آلات و تجهيزات، به روز نبودن فناوري خط توليد و مسئله تامين مواد اوليه جزو مهمترين عوامل تعطيلي واحدهاي صنعتي به شمار مي رود که حمايت بانک ها و موسسات مالي و اعتباري مي تواند در حل اين بحران راهگشا باشد.
بانک ملت بعنوان يکي از بزرگ ترين بانک هاي کشور که منابع مالي قابل قبولي نيز در اختيار دارد، اين سالها در تامين مالي طرحهاي بزرگ ملي در قالب تسهيلات ريالي و ارزي مشارکت فعال داشته است و به سهم خود در رونق بخش هاي مختلف و نيز ايجاد فرصت هاي شغلي مشارکت نموده است.
اخيرا خبري مبني بر رفع موانع توليد در يکي از کارخانجات حوزه نساجي انتشار يافت که با حمايت هاي مالي بانک ملت موفق به خروج از رکود و بازگشت به عرصه توليد شد. بانک ملت با تقبل بار مالي چند ميلياردي، اين شرکت را که در سالهاي اخير با مشکلات صنعت نساجي از جمله فرسودگي ماشين‌آلات، بالا بودن قيمت تمام‌شده، ‌به‌روز نبودن ماشين‌‌آلات توليدي، ورود بي‌رويه پارچه قاچاق و مواردي از اين قبيل دست و پنجه نرم مي کرد از ماده 141 قانون تجارت رهانيد تا چراغ هاي خط توليد روشن بماند و جمعيت شاغل به فعاليت خود ادامه دهند.
اعتماد خاص مردم به بانک ملت سبب شده است تا منابع مالي قابل توجهي در اين بانک جذب و زمينه اعطاي تسهيلات به بخش هاي مختلف اقتصادي فراهم شود، بانک نيز با توجه به بررسي طرح هاي گوناگون بخشي از اين تسهيلات را به بخش بهداشت و درمان اختصاص مي دهد. به طور مثال با مشارکتي بالغ بر 500 ميليارد ريال در ساخت بيمارستان 500 تخت خوابي حضرت ولي عصر (عج) اراک نيمي از نياز اين شهر را در بخش درماني مرتفع ساخت.
علاوه بر اين با سرمايه گذاري در پروژه بزرگ بيمارستان 800 تخت خوابي مهدي کلينيک گام ديگري در مشارکت براي طرح هاي سلامت محور برداشت تا گرايش خود به حمايت از پروژه هاي بهداشت و درمان نشان دهد. ضمن آنکه در راستاي حمايت از جامعه ي پزشکي و دست اندرکاران حوزه درمان طرح هاي تسهيلاتي متعددي را نيز ارائه مي نمايد تا به هر ترتيب که مي تواند به پيشرفت و بهبود شرايط حوزه سلامت کمک نمايد.
همگان واقف هستند که در جامعه در حال توسعه صنايع سنگين از بخش هاي مهم و زيربنايي محسوب شده و نيازمند منابع مالي خوب جهت پيشرفت، توسعه و به روزرساني با فناوري هاي روز دنياست؛ از اين رو بانک ملت تسهيلات و منابع حمايتي خود را از اين بخش دريغ نکرده و با بررسي و بازديد مجموعه هاي صنعتي، قسمتي از بودجه حمايتي خود را به حوزه صنعت اختصاص مي دهد. دو واحد صنعتي صنايع آلوم رول نوين و نورد آلومينيوم اراک، شرکت فولاد کوير و پروژه هاي پالايشي و صنعت نفت از جمله پتروشيمي مرجان عسلويه از مجموعه هايي هستند که در چند ماه اخير با اعطاي تسهيلات و مشارکت مالي توانستند فعاليت خود را تداوم بخشيده و موجبات اشتغالزايي در شهرهاي مختلف شوند. در واقع بانک ملت خواهان آن است که با حمايت از توليد کنندگان و واحدهاي صنعتي توليدي اشتغال پايدار و اقتصاد مقاومتي را در عمل محقق سازد.
به گفته مديرعامل بانک ملت، بانک ها مرکز ثقل اقتصادي کشور هستند و تحريم هاي جديد آمريکا هيچ خللي در اراده، خدمتگزاري و کسب موفقيت هاي بانک ها وارد نخواهد کرد. لازم به ذکر است که بالاترين ميزان تسهيلات دهي در سيستم بانکي کشور متعلق به بانک ملت مي باشد و اين روند در آينده نيز ادامه خواهد داشت. چرا که افزايش توان توليد و خودکفايي براي کاهش خروج ارز از کشور در کنار افزايش فضاي اشتغال همواره براي بانک از اهميت بالايي برخوردار بوده و هست.
http://saba724.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را در موضوع نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بر اساس آن تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر و به مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سهم صفر درصدی ۱۸ بانک

در این میان سهم مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است که شامل بانک‌های شهر، کارآفرین، ملل، گردشگری، ایران‌زمین، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، سامان، سینا، سرمایه، خاورمیانه، کشاورزی، دی، توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

همچنین نگاهی به میزان مشارکت بانک‌های شاخص نشان می‌دهد بانک مسکن بیشترین مشارکت را با ۸۵۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال داشته است.

پس از آن بانک ملت با ۲۸ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، بانک سپه با ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، بانک ملی با ۱۳ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، بانک تجارت با ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال، بانک توسعه صادرات با یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن با ۷۵۰ میلیارد ریال و بانک صادرات با ۱۵ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی مشارکت در این طرح عظیم ملی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!