Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هشدار او در حالی مطرح شد که پیش‌تر نیز کشورهای  اقیانوس آرام و هند هشدار داده بودند در صورت عدم ایجاد قوانینی برای اقلیم جهانی، این کشورها رو به نابودی می روند.

رالف رجینوانو، وزیر امور خارجه "وانواتو" در سخنرانی کوبنده ای در مقابل وزیران و سران دولت ها با تاکید بر این که کشورهای توسعه یافته با وجود سهم بالا در انتشار کربن دی اکسید، تعمدا در حال مانع تراشی برای مذاکرات هستند، انگشت اتهام را به سوی ایالات متحده برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که کشورهایی که بیشترین مسئولیت را در برابر تغییرات اقلیمی دارند در تلاش برای خنثی‌سازی تلاش‌ها در این زمینه هستند، اظهار کرد: این امر عمیقا بر من تاثیر می گذارد که شاهد این هستم که مردم آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان در حال رنج بردن از اثرات فاجعه بار اقلیمی هستند و مذاکره کنندگان حرفه ای آن ها، اینجا در کنفرانس COP24 در حال مانع تراشی برای هر گونه توجه به از دست رفتن و آسیب دیدن دستورالعمل‌های توافق پاریس و از بین بردن هر گونه احتمال برای پیشرفت حقیقی و دقیق در بزرگترین تهدید موجود برای بشریت هستند.

مذاکرات تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در لهستان با بحثی معنادار در مورد این که آیا باید "هشدار گزارش ویژه IPCC در مورد عواقب شدید افزایش گرمای جهانی بالای ۱.۵ درجه سانتی گراد در سطوح پیش-صنعتی" صرفا در این کنفرانس "مطرح" شود یا مورد "استقبال" و توجه خاص قرار گیرد، دچار ناآرامی‌ها و از مسیر خود منحرف شده است. این گزارش ویژه با جبهه گیری های بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت یعنی ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، روسیه و کویت که اصرار دارند "مطرح" شدن این گزارش در کنفرانس کافی است، مواجه شده است.

وزیر امور خارجه "وانواتو" افزود: چه این گزارش مورد استقبال قرار گیرد، چه تنها مطرح شود و چه به طور شرم‌آوری این دستاورد علمی نادیده گرفته شود، نمی توان چیزی از بار این فاجعه بر دوش انسانیت کاست و کسانی که این جبهه گیری های معنادار را انجام داده اند، باید فکری به حال وجدان خود کنند!

وی با اشاره به قوانین دوجانبه ای که سه سال پیش با توافق ۱۹۳ کشور در توافق پاریس تعیین شد ولی کشورهایی با حجم بالای انتشار کربن دی اکسید را از اجرای تعهدات کاهش انتشار معاف کرده بود، گفت: ما به قوانینی نیاز داریم که همه کشورها آن را اجرا کنند.

این در حالی است که اداره دولتی ایالات متحده اظهار نظرات رالف رجینوانو را رد کرد.
گروهی از کشورهای جزیره‌ای کوچک در اقیانوس آرام و هند از جمله وانواتو، کریباتی، ساموآ، تووالو، جزایر کوک و مالدیو با بیان این که کشورهای آنها با بیشترین خطر تغییرات اقلیمی مواجه اند خواستار اقدام های بیشتر بین‌المللی برای محدود کردن گرمایش ۱.۵ درجه ای جهانی شده بودند.

 وزیر محیط زیست مالدیو نیز به نمایندگی از این کشورها با تاکید بر تداوم شکست جهان در مقابله با تغییرات اقلیمی اظهار کرد: با گذشت یک چهارم قرن از مذاکرات UNFCCC و سه سال از توافق تاریخی پاریس، ما بیش از هر زمانی از دستیابی به اهداف تثبیت انتشار گازهای گلخانه ای خود دور مانده ایم و به نقطه آغاز نزدیک می‌شویم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است