Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام‌نور، همزمان با هفته پژوهش، آخرین دستاورد‌های پژوهشی این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه پیام نور، محمد علی کریمی از چاپ ۱۴۳۹ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی، ۹۰۰ مقاله در مجلات اسکوپوس، ۱۵۲۶ مقاله در مجلات آی اس سی، ۷۰۶مقاله در مجلات ISI و اختتام ۴۱۶ طرح داخلی در دانشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تولید و فروش بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب الکترونیکی درسی دانشگاه (نسخه موبایلی) در قالب اپلیکیشن کتاب‌خوان دانشگاه و انتشار ۸۶ عنوان کتاب جدید درسی و فرادرسی را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

اخذ کد شناسگر بین المللی دیجیتالی برای نشریات علمی
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور با اشاره به اقدام شاخص معاونت پژوهشی در تحول کیفی نشریات علمی، از اخذ کد شناسگر بین‌المللی دیجیتالی «DOI» برای نشریات علمی به زبان انگلیسی و عربی دانشگاه خبر داد.

وی افزود «DOI»: در مرحلۀ اول از پاییز امسال به تمام نشریات دارای درجۀ علمی و نشریات انگلیسی و عربی اختصاص یافت و امکان جستجو و دستیابی سریع‌تر در موتور‌های جستجوی الکترونیکی را فراهم آورده است.

وی هدف از اخذ این کد را تحقق اهداف عالیه پژوهشی دانشگاه به منظور گسترش کیفی و ارتقاء موقعیت بین‌المللی نشریات دارای درجه علمی (فارسی، انگلیسی و عربی زبان) دانست و ابراز امیدواری کرد: این امکان در سال آینده موجب شناسایی بیشتر نشریات و مقالات علمی و افزایش ضریب تأثیر و اعتبار علمی دانشگاه پیام نور شود.

کریمی با اشاره به «نمایه سازی مقالات علمی در پایگاه بین المللی «Scopus، گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ارتقاء کیفی نشریات و نمایه سازی آن‌ها در پایگاه هـای معتبـر علمی، صورت گرفت.

معاون فناوری و پژوهش با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور بیش از ۷ همایش ملی در رشته‌های مختلف را در سطح کشور برگزار و یا حمایت کرده است، اظهار داشت: اخذ مجوز علمی-پژوهشی برای سه نشریه «زبان شناسی اجتماعی»، «دراسات الحدیث فی النهج البلاغه» و نشریه انگلیسی Control and Optimization in Applied Mathematics از دیگر اقدامات دانشگاه در حوزه پژوهش بوده است.

ارتقای دانشگاه در بخش ارتباط با صنعت و کارآفرینی
وی به ارتقای دانشگاه پیام نور در بخش ارتباط با صنعت و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: اجرای ۲۰ طرح ارتباط با صنعت، برگزاری ۵ استارت آپ طی سال گذشته، ثبت ۳ اختراع توسط اعضای علمی دانشگاه، ثبت ۳شرکت دانش بنیان در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۶، افزایش تعداد هسته‌ها، واحد‌ها و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه به ۱۰۵، افتتاح و راه‌اندازی ده مرکز نوآوری در ده استان کشور، برگزاری یک رویداد «ایده شو» در سطح ملی و برگزاری نخستین همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان، فرصت‌ها و چالش‌ها و نقش آن در توسعه کشور در دانشگاه پیام‌نور چابهار از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در این حوزه بوده است.

تقویت زیرساخت‌های مرکز آزمایشگاه‌های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور

کریمی در خصوص تقویت زیرساخت‌ها و امکانات مرکز آزمایشگاه‌های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور نیز گفت: بهینه سازی و به روز رسانی سامانه جامع شبکه آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور (شاپنا) بر اساس نیاز‌های دانشگاه، ایجاد مقدمات برای استقرار نظام ایزو، HSE و استاندارد در آزمایشگاه‌های مرجع استان ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به دانشجویان درون استانی و بین استانی و ارائه خدمات تحقیقاتی به مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور و سایر موسسات و متقاضیان خارج از دانشگاه و ایجاد درآمد طی سال گذشته در این مرکز تحقق یافت.

راه اندازی، تقویت و به روز رسانی نرم افزار‌ها و سامانه‌های حوزه فناوری اطلاعات

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور، دیگر اقدامات دانشگاه پیام نور در حوزه فناوری اطلاعات را «راه اندازی و پشتیبانی از سرویس آنتی ویروس دانشگاه با هزینه بسیار کمتر از قبل و نیز مدیریت یکپارچه در سطح کشور و برای حدود ۲۵۰۰۰ رایانه دانشگاه»، «یکپارچه‌سازی حضور و غیاب پرسنل دانشگاه در تمامی مراکز و واحد‌ها با رویکرد اتصال آن به سیستم یکپارچه اداری و مالی (بالا به آن اشاره شده است) جهت افزایش شفافیت مالی و کاهش هزینه دانشگاه»، و «اتصال به شبکه زیرساخت جدید دولت» عنوان کرد.

وی «اجرای سرویس پخش آنلاین کنفرانس یادگیری الکترونیکی دانشگاه با امکان برگزاری کنفرانس اینترنتی همزمان»، «طراحی و پیاده‌سازی سامانه فروش اینترنت و آنتی وبروس»، «نگهداری، پشتیبانی، توسعه و بروزرسانی سامانه شبکه جامع آزمایشگاه‌های دانشگاه (شاپنا)»، «طراحی، توسعه، پشتیبانی و بهره‌برداری از سامانه فروشگاه اینترنتی کتب دانشگاه»، «توسعه سامانه آراء (رای گیری) دانشگاه و برگزاری چندین دوره رای‌گیری در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه»، «توسعه و به روز رسانی و ایجاد امکان جدید در سامانه دوره‌های آموزش آزاد دانشگاه (OTC)» و «راه‌اندازی، استقرار، نظارت فنی و پشتیبانی اجرای سامانه جامع اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با ۱۴ زیرسیستم» را از دیگر دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور کنفرانس یادگیری الکترونیکی آزمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی در سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که از روز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت تا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و سایر مسئولان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشگاه‌ها به علت داشتن مجموعه‌های دانشجویی ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دارند.

وی افزود: حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های ما به حدی است که می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی ما منجر شود. انتقال و پیام رسانی این حجم از تولید دانش و فناوری زمانی به خوبی صورت می‌پذیرد که رسانه و نشریاتی باشند که با ظرفیت بومی  به آن بپردازند.

زلفی گل تصریح کرد: رسانه‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها با ظرفیت کم نظیری که دارند، پویایی و بالندگی، قدرت تولید و نشر دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه‌های کشور را در مقیاس و تراز ملی دارند.

وزیر علوم ادامه داد: رونق نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر و ورود محتوایی آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، خود گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگنا‌های موجود، پویا، دغدغه‌مند و روبه جلو است و این گواه روشنی از اهتمام دانشجویان، استادان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به امر مهم رسانه و نشریات دانشجویی است.

زلفی گل گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که با حضور نشریات دانشجویی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مشهد مقدس برگزار شده، روند رو به رشد و تعالی این عرصه مهم فعالیت دانشجویی را بازگو می‌کند.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دانشجویان فعال در عرصه رسانه و نشریه دانشجویی که در تولید و تعالی دانایی و اطلاع رسانی دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دانشگاه‌های کشور سهم جدی دارند، امید دارم که با استفاده از ظرفیت‌های ابتکاری، خلاق و هنرمندانه، با شعار "فرهنگ فناوری و فناوری فرهنگی" جهش نوینی در تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با رویکرد حل مسئله در زمینه دانشگاه‌ها و دستاورد‌های آن داشته باشند.

زلفی گل گفت: در پایان از همه داوران، استادان، مدیران مسئول، سردبیر‌ها و هیئت‌های تحریریه نشریات دانشجویی به ویژه دانشجویان فعال برگزیده جشنواره سیزدهم، اصحاب رسانه و مطبوعات، همکاران دانشگاه فردوسی مشهد و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای برگزاری موفق این دوره از جشنواره تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نانو فناوری در حوزه پزشکی
  • جایگاه پنجم دانشگاه کردستان دربین دانشگاههای جامع وزارت علوم
  • امضای ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز