Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@11:11:26 GMT

واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه !

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۱۴۶

واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه !

رکنا: تا دو روزکاری آینده 200 هزار تومان به عنوان بسته حمایتی به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند واریز می‌شود.

به گزارش رکنا، سازمان تأمین اجتماعی 2 میلیون و 600 هزار نفربازنشسته،‌ از کارافتاده و بازمانده دارد که دریافتی آنها زیر 3 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه هیات دولت این افراد 200 هزارتومان در مرحله اول بسته حمایتی دریافت می‌کنند.

قرار است تا پایان سال 600 هزار تومان بسته غذایی به این افراد پرداخت شود که 200 هزار تومان اول نقد و مابقی آن به عنوان بسته غذایی به این افراد اهداء می‌شود.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند از بین 30 قلم کالا موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنند و در بسته غذایی خود قرار دهند و در این طرح کالایی تحمیل نمی‌شود.

براساس هماهنگی‌های صورت گرفته تا دو روز کاری آینده مبلغ 200 هزار تومان به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند، پرداخت می‌شود. احتمالا این پرداخت‌ها با حقوق بازنشستگان نخواهد بود.

لیست بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی که واجد شرایط بسته حمایتی هستند و کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند مشخص شده است که در حال همپوشانی است و بلافاصله پس از هماهنگی‌های لازم پرداخت می‌شود.

بسته حمایتی چیست ؟

به گزارش رکنا، اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان و سیاست جبرانی کارکنان دولت واریز ۲۰۰ هزارتومان به حساب حقوق از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به صورت مرحله‌ای آغاز شده است.

شاید برایتان این سوالات پیش آمده باشد که بسته حمایتی دولت چیست؟ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ آیا شما مشمول این بسته حمایتی دولت هستید؟

در پاسخ باید بگوییم سرپرستان خانوار برای اطلاع از اینکه مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند یا نه می توانند کد ملی خود را به شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنند و پس از چند ساعت پاسخ آن را دریافت کنند.

اما در پاسخ به اینکه بسته حمایتی دولت چیست، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چنین توضیح داده:

برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد.

بسته های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.

گویا قرار است یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای مختلف در اختیار افراد مشمول قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین مدعی شده برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر ۳ میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

همچنین، بسته دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آنها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود: بسته دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آنها قرار می گیرد.

مرحله اول بسته حمایتی دولت شامل چه کسانی می‌شود؟

مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است؛ در این طرح به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوار‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

کالا‌های بسته حمایتی دولت شامل چه اقلامی است؟

کالا‌های هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوار‌ها ست که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند به خرید این کالا‌ها اقدام کنند.

چه فروشگاه‌هایی طرف قرارداد طرح بسته حمایتی هستند؟

فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح شامل موارد زیر است:

فروشگاه رفاه

فروشگاه اتکا

فروشگاه افق کوروش

فروشگاه هفت

فروشگاه امکان

فروشگاه اسکاد

فروشگاه فرهنگیان

فروشگاه جانبو

تعاونی مصرف محلی

تعاونی روستایی کشور

واریز ۲۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان به صورت نقدی

در روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: براساس تصمیم دولت برای پرداخت این بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، این بسته حمایت نقدی نیز پنجشنبه ۲۴ آبان ماه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شده است.

سردرگمی ها و سوالات متعدد مردم

بعد از اطمینان دادن به تمام افراد جامعه درباره سامانه پیامکی مورد نظر، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه ای صادر شد که در آن ذکر شده بود شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ هیچ ارتباطی به طرح حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد ندارد و هموطنان هرگونه اطلاع رسانی را فقط از طریق این مرکز یا پیامکVEZART-REFAH دنبال کنند.

با این وجود، دوشنبه ۲۸ آبان ماه انوشیروان محسنی بند پی سرپرست جدید تامین اجتماعی شماره پیامک اعلام شده را بار دیگر تایید کرد!

بسته حمایتی دولت در مرحله اول به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق می گیرد. این موضوع با شماره گیری کد #۴*۴* و ارسال کد ملی سرپرست خانوار قابل استعلام است.

بنابر این توصیه ما این است که اگر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بازنشسته نیستید، اما حقوق سرپرست خانوار شما کمتر از ۳ میلیون تومان است، باید منتظر اعلام مراحل بعدی توزیع این بسته دولت باشید.

دقت کنید که به هیچ وجه لازم نیست که شماره کارت و رمز دوم کارت خود را پیامک کنید.

در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری هیأت دولت بسته حمایتی از خانوار‌های کم درآمد را تصویب کرد. این تصمیم از سوی دولت زمانی آغاز شد که نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۶ شروع به رشد کرد و به تبع آن قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار با رشد قیمتی محسوسی روبه‌رو شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این پدر هوسباز به دو فرزندش هم رحم نکرد+عکس زنم در خیاطی یعقوب با او تنها بود! / خون جلوی چشمانم را گرفت! وحشتناکترین بی شرمی یک مرد! / او به تمساح غول پیکر رحم نکرد / تمساح افسرده شد + فیلم قتل فجیع/ پسر شیرازی با ماشین از روی مادر خود رد شد ! ایرج دانایی‌فر درگذشت +آخرین عکس فیلم شکنجه وحشتناک در کمپ ترک اعتیاد رامسر / پشت بیسیم چه کسی دستور می داد ! زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 2 دختر تهرانی با لباس پسرانه در سفره خانه ها مشروب سر میزها می بردند! + جزییات عجیب دریده شدن قلب یک زن در جاسک ! / قاتل در اتوبوس مسافربری محاصره شد! مزاحم اینستاگرامی خانواده تهرانی از خودش شکایت کرد! جنجال منتشر شدن فیلم سواری گرفتن رئیس اداره برق برای خیس نشدن زیر باران+ فیلم ارتباط بهنود با زنان مقابل چشمانم برایم عادی شده است قهر زن قتل شوهر را رقم زد / فریادهای خونین در خیابان شهرزاد سرباز فقیر توسط دستان پر سخاوت نیکوکاران به زندگی برگشت+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: بیمه بیمه تامین اجتماعی نرخ ارز واریز بسته حمایتی دولت واریز بسته حمایت غذایی واریز بسته حمایتی عکس دستگیر شد دختر مرد تجاوز تنهایی مادر جوان پسر در خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات ناشران چهارمین نمایشگاه کتاب کیش پرداخت شد

مطالبات ناشران حاضر در چهارمین نمایشگاه کتاب کیش به حساب آنها واریز شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مطالبات ناشران حاضر در چهارمین نمایشگاه کتاب کیش با انجام بررسی‌های لازم از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران به حساب آنها واریز شد.

در آیین‌نامه نمایشگاه‌های استانی کتاب پیش‌بینی شده که مطالبات ناشران پس از ارائه صورت حساب نهایی نمایشگاه، حداقل یک ماه بعد از اتمام نمایشگاه انجام شود؛ اما با تلاش انجام شده، مطالبات ناشران زودتر از حداقل مدت زمان مقرر شده به حساب آنها واریز شد.

حضور ناشران ایرانی و نمایندگان گرنت در فلوشیپ ادبی استانبول

چهارمین نمایشگاه کتاب کیش از شنبه (پنجم اسفند 1402)  فعالیت خود را آغاز کرد و جمعه (یازدهم اسفند‌ماه 1402) به کار خود پایان داد. در این رویداد تازه‌های نشر کشور از ٣ ناشر در حوزه‌های عمومی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، زبان، دانشگاهی و دیجیتال به مخاطبان عرضه شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده بیش از ۴۳۹ هزار خانوار همدانی از طرح کالابرگ الکترونیکی
  • استفاده بیش از ۴۳۹ هزار خانوار همدانی از طرح کالابرگ الکترونیکی 
  • مطالبات ناشران چهارمین نمایشگاه کتاب کیش پرداخت شد
  • واریز عواید طرح کولبری برای ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار هیرمندی
  • ۳۰۰ فروشگاه کاشان در طرح فجرانه مشارکت دارند
  • واریز مستمری ۳ برابری بهزیستی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • واریز مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۶۶۷ هزار نفر از خراسان جنوبی سهام‌دار سهام عدالت هستند
  • سود سهام عدالت به حساب چند سهامدار واریز شد؟