Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به العربیه گفت،‌ کاندیداتوری وزیر دفاع و کشور توسط فراکسیون "الاصلاح و الاعمار" به ریاست مقتدی صدر و فراکسیون "البنا" به ریاست هادی العامری صورت گرفته است و او کسی را برای این دو پست نامزد نکرده است.

این در حالی است که یک سیاستمدار عراقی گفته است: عبدالمهدی جایگزینی مشخص برای وزارت کشور آماده دارد و او یکی از دستیاران کنونی‌اش و از افسران عالی‌رتبه است در حالی که سنی‌ها با نامزدی عبدالوهاب الساعدی برای پست وزیر دفاع توافق کرده‌اند، آنها موافقت کرده‌اند که یکی از افسرانی که با داعش در استان‌های غربی سنی‌نشین مقابله کرده و مورد حمایت ساکنان بوده وزیر دفاع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این همزمان با عقب‌نشینی ائتلاف ایاد علاوی در زمینه انحصار وزارت دفاع به اهل سنت و دادن آزادی عمل به عبدالمهدی در انتخاب نامزدی برای این پست بوده است.
پس از اینکه مقتدی صدر با همه میانجی‌گری‌ها برای تغییر موضعش درخصوص فالح الفیاض، نامزد تنها فراکسیون البنا برای پست وزیر کشوری مخالفت کرد، رهبران اهل سنت گفتند، با انتخاب فرمانده نظامی شیعی که در مبارزه با داعش مشارکت داشته به عنوان وزیر دفاع موافق هستند.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وزیر سابق عراق گفت، این موضع‌ اهل سنت که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به صراحت آن را بیان کرده، فراکسیون‌های سیاسی شیعی به ویژه فراکسیون البنا را در تنگنا قرار داده است، زیرا این فراکسیون نه تنها بر سهمیه‌بندی پست‌ها اصرار دارد بلکه نمی‌خواهد از تنها نامزد خود یعنی فالح کوتاه بیاید و این مساله‌ به عبدالمهدی فرصت می‌دهد با فراکسیون‌ها به ویژه فراکسیون البنا با هدف تجدیدنظر در موضع خود درباره نامزدها مذاکره کند.

عبدالله الخربیط، رئیس فراکسیون "الانبار هویت ماست" در پارلمان عراق گفت، انتخاب فرمانده نظامی از میان شیعیان پیشنهاد الحلبوسی بود و با آن موافقت شد، وی به هفت تن از فرماندهان ارشد شیعی در موسسه نظامی برای انتخاب یکی از آنها به عنوان وزیر دفاع پیام ارسال کرد، زیرا مساله به سهم جناح‌ها براساس طائفه‌گرایی مربوط نمی‌شود و علاوه بر آن ما با این اقدام به دنبال حذف سهمیه‌بندی هستیم که طی سال‌های گذشته خسارت‌های فراوانی به کشور وارد کرده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشور‌هایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

اسامه حمدان تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • فوری:‌ تراکتورسازی با حمید مطهری به توافق رسید
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی