Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو- ايرنا - رسانه هاي گرجستان امروز به نقل از سرويس امنيت دولتي اين کشور اقدام به بازنشر و تکرار خبر بازداشت هفت شهروند ايراني کردند که دو ماه پيش اتفاق افتاده و خبر آن همان موقع منتشر شده بود.

به گزارش ايرنا ، سرويس امنيت دولتي گرجستان روز چهارشنبه از بازداشت هفت شهروند ايراني مقيم اين کشور خبر داد و مدعي شد اين افراد به اتهام فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني و انتقال ارز به ايران دستگير شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه هاي گرجستان ،در حالي اين خبر را امروز به نقل از سرويس امنيت دولتي اين کشور ، منتشر کردند که 2 ماه پيش و در 19 مهر ماه نيز همين خبر را درج کرده بودند.
البته در خبر امروز نيز تاريخ بازداشت شهروندان ايراني ماه اکتبر - مهرماه- اعلام شده و ادعا شده است : فعاليت غير قانوني شهروندان ايراني در ماه اکتبر - مهرماه - سال جاري مشخص شده و موسسه مبارزه با فساد اقتصادي و مرکز ضد تروريسم سرويس امنيت دولتي گرجستان بر اساس حکم قضايي ، اقدام به بازرسي از دفتر و منازل اين افراد در تفليس کرد و در جريان آن مبالغ هنگفتي وجه نقدي و کارتخوان بانکي ساخت ايران کشف و مصادره کرد.
در اين گزارش ادعا شده که در جريان بازرسي ها مشخص شد، شهروندان ايراني دستگير شده بدون داشتن مجوز اقدام به حواله ارز از گرجستان به ايران مي کردند و درآمد قابل توجهي از اين فعاليت غير قانوني داشتند .
به گزارش سرويس امنيت دولتي گرجستان اين افراد فقط در يک ماه 2 ميليون و 97 هزار لاري ( معادل 800 هزار دلار ) درآمد از اين فعاليت غير قانوني داشتند .
سرويس امنيت دولتي گرجستان تکرار کرده است که در صورت ثابت شدن فعاليت هاي غير قانوني شهروندان ايراني در دادگاه ، ممکن است حکم زندان از سه تا پنج سال عليه آنها صادر شود.
دولت گرجستان در حالي اقدام به بازنشر خبرهاي منفي در مورد شهروندان ايراني مي کند که گردشگران ايراني طي سال هاي اخير با سفر به اين کشور درآمد ارزي قابل توجهي را نصيب اقتصاد اين کشور کرده اند.
آسمان روابط ايران و گرجستان اين روزها ابري است ، دليل اين امر نيز به برخوردهاي توهين آميز با اتباع ايراني در مرزهاي گرجستان برمي گردد.
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه به تازگي از شهروندان ايراني خواست تا اطلاع ثانوي از سفر به گرجستان خودداري کنند تا وزارت خارجه بتواند در يک سازوکار مشخص چرايي اين مشکل و مصائبي که دولت گرجستان براي اتباع ايراني ايجاد کرده را روشن کند.
«داويد زالکالياني» وزير امور خارجه گرجستان، نيز چهارشنبه هفته پيش ،ضمن تاييد بروز مشکل براي ورود برخي شهروندان ايراني به گرجستان ، گفت : دولت گرجستان اين موضوع را از کانال هاي ديپلماتيک پيگيري مي کند.
خاورم ** 337** 1579
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضائی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان