Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:01:46 GMT

فدراسیون هندبال و 11 داوطلب ریاست - سعید صادقی مقدم*

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۳۸۱

فدراسیون هندبال و 11 داوطلب ریاست - سعید صادقی مقدم*

یزد - ایرنا - ثبت‌نام داوطلبان برای انتخاب رئیس فدراسیون هندبال کشور از 26 آبان تا 10 آذرماه جاری بانام نویسی 20 نفر در 10 روز کاری پایان یافت و اسامی 11 فرد دارای شرایط عمومی احزار این مسئولیت این هفته اعلام شد.

بررسی مختصر سوابق 11 داوطلب تائید شده برای انتخاب رئیس فدراسیون هندبال، حکایت از حضور چهره‌هایی در این عرصه دارد که می‌توان آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد:
دسته نخست، استادان و چهره‌های برجسته دانشگاهی هستند که اغلب آنها سابقه‌ای هرچند کوتاه در هندبال دارند و به‌نوعی وابسته به این خانواده محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ازجمله آن‌ها می‌توان محمد پورکیانی، مهدی طالب پور و حمید آقاعلی نژاد را نام برد که حضورشان در جمع ثبت‌نام کنندگان مایه خرسندی جامعه هندبال است.
دسته دوم، سوابقی ازجمله عضویت در تیم های ملی، حضور در هیات رئیسه، نایب‌رئیسی و ریاست یا عضویت در کمیته‌های مختلف فدراسیون هندبال، مدرس و داور بین‌المللی یا معاونت اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها را دارند که می‌توان از مرتضی حسن‌پور، هادی خلیلی، میترا نوری، خسرو ابراهیم‌زاده و ضرغام علیجانی نام برد.
این افراد سال‌ها خود را صرف خدمت به هندبال کردند و به مفهوم واقعی هندبالی محسوب می‌شوند.
دسته سوم، مدیران سابق یا کنونی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی هستند که هرچند مسئولیت‌های مختلف ورزشی در سابقه آن‌ها مشاهده می‌شود اما هیچکدام با هندبال ارتباطی نداشته است.
ازاین‌رو می‌توان از آنان به‌عنوان نامزدهای مدیریت هندبال از بخش‌های خارج خانواده این رشته یادکرد،احمد گواری، فاطمه ابوالقاسمی و توفیق کابلی جزو این گروه هستند.
با اعلام اسامی 11 داوطلب، برخی ها که نامشان جزو این فهرست نبود با ارائه مدارکی، تجدیدنظر گروه احراز شرایط و تائید نام خود را برای شرکت در انتخابات خواستار شدند.
هرچند گفته می‌شود برخی ثبت‌نام کنندگان پیشتاز بررسی شرایطشان در گروه مربوطه انصراف دادند، اما دلیل عمده حذف نام اغلب آنان، دارا نبودن شرایط موجود دربند هشت و تبصره 2 ماده 6 آیین‌نامه شرایط احزار و چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون‌های ورزشی بود.
دربند هشت ماده 6، دارا بودن سابقه مدیریتی قابل‌قبول بر اساس تبصره 2 ذیل این ماده به‌عنوان یکی از شرایط احراز داوطلبان ریاست فدراسیون آمده است.
طبق تبصره 2، سوابق مدیریتی موردنیاز برای داوطلبان یکی از موارد زیر است:
۱- سابقه مدیریت عالی در سازمان‌ها و نهادهای ورزشی از قبیل کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی حداقل چهار سال.
۲- دارا بودن حداقل 2 سال سابقه اشتغال دریکی از پست‌های مقامات کشوری، موضوع ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری و همطراز آن‌ها.
۳- دارا بودن سابقه مدیریتی (مدیرکل و همطراز آن) در دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری حداقل چهار سال.
4- مسئولان انجمن‌های ورزشی بانوان با حداقل چهار سال سابقه فعالیت.
5- معاونان تربیت‌بدنی اداره‌های کل آموزش‌وپرورش با دارای بودن حداقل چهار سال سابقه فعالیت.
6- مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی که در بالاترین سطح حرفه‌ای حداقل به میزان چهار سال فعالیت داشته‌اند.
7 - داشتن سابقه مدیریت عالی در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور با تائید صنف مربوطه حداقل ۴ سال.
8- مدیریت مراکز آموزش عالی حداقل ۴ سال
بااین‌حال، دبیر مجمع انتخابات فدراسیون هندبال اعلام کرد، ثبت‌نام کنندگانی که اسامی آنها جزو داوطلبان نامزدی انتخابات اعلام نشد، می‌توانند تا روز چهارشنبه (امروز) نسبت به ارائه مدارک موردنظر به دبیرخانه فدراسیون مراجعه و اقدام کنند.
همچنین محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد، شاید یکی، دو نفر دیگر به نامزدهای انتخابات فدراسیون هندبال اضافه شوند.
درحالی‌که علی‌رضا رحیمی با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از ریاست فدراسیون هندبال کنار رفت، گفته می‌شود برخی داوطلبان تأییدشده انتخابات فدراسیون تا 2 سال دیگر بازنشسته خواهند شد.
این بدان معناست که این افراد، در صورت انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون، به‌جای چهار سال دوره ریاست، باید 2 سال در هندبال فعالیت کنند و بازنشسته شوند و پس‌ازآن باید شاهد برگزاری انتخابات زود رس دیگری در فدراسیون باشیم.
یکی از مهمترین دلایل نتایج ضعیف تیم های ملی هندبال در رویدادهای بین‌المللی در سال‌های اخیر، تغییرات مدیریتی متعدد در رأس فدراسیون بود و بر این اساس، هندبال اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیری لایق، برنامه محور و البته باثبات شغلی است.
گفته می‌شود انتخاب ریاست فدراسیون هندبال اسفند 97 برگزار می‌شود و باید دید که 43 عضو مجمع انتخاباتی که اکثر آنان را رئیسان هیات های استانی تشکیل می‌دهند، کدام گزینه را برای تصدی امور فدراسیون انتخاب خواهند کرد.
* خبرنگار ایرنا مرکز یزد
7532/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هندبال انتخابات فدراسيون نامزدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی رشیدی دبیر کل فدراسیون کبدی شد

با حکم  عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی، علی رشیدی به عنوان دبیرکل فدراسیون کبدی منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: نظر به تخصص، تجربیات و سوابق جنابعالی به موجب این حکم به سمت دبیر کل فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران منصوب می شوید. امید است با تلاش و جدیتی که در جنابعالی سراغ است، اهتمام خود را در راستای سیاست های کلی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کبدی بعمل آورید.

رشیدی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی بوده و پیش از این به مدت ۷ سال مسئولیت روابط عمومی و بین الملل فدراسیون را در کارنامه خود داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • علی رشیدی دبیر کل فدراسیون کبدی شد
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده