Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از باغ داربستی انگور در شهرستان تاکستان گفت: احداث دو هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه مقیاس کوچک باهدف ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی شده است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، گلخانه مقیاس کوچکتر کمتر از ۳ هزار متر مساحت دارد و برای کشت سبزی و صیفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی افزود: در افق ۱۰ ساله باید ۴۸ هزار هکتار گلخانه ساخته شود.

وی گفت: تاکنون ۱۴ هراز هکتار گلخانه در کشوراحداث شده است.

انتهای پیام/

 بازدید معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از باغ داربستی انگور در تاکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در استان کردستان با سطح زیر کشت بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار، بیش از ۵۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی، شامگاه _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه‌ای که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری گیاهان دارویی برگزار شد، اظهار کرد: آب و هوای متنوع، اقلیم نیمه گرمسیری و اقلیم سردسیری، تنوع کشت در استان را ایجاد کرده و کمتر استانی همچون کردستان در کشور دارای دو نوع اقلیم آب و هوایی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سنندج بیشترین سطح زیر کشت باغات استان را دارد، افزود: از لحاظ سطح باغات دیم در ردیف بیست و یکم کشور هستیم‌.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بالغ بر ۵۷۰۰۰ هکتار باغ در استان کردستان وجود دارد که سیب، انگور، توت فرنگی، هلو و گردو عمده محصولات استان است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: توت فرنگی با تولید ۶۵۰۰۰ تن، رتبه اول کشوری را برای کردستان به ارمغان آورده و انگور دیم نیز با ۹۸۰۰۰ تن، رتبه دوم کشوری را در استان دارا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۲۷ هکتار از اراضی استان تحت پوشش گیاهان دارویی است که گل محمدی، به صورت هدفمند و در قالب زنحیره‌ای کشت می‌شود و افزایش سطح کشت زعفران در استان نیز از دیگر برنامه‌های استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به مزیت ترویج گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: کشت مخلوط گیاهان دارویی می‌تواند به‌عنوان پایلوت در کردستان اجرا شود.

حاجی میرزایی گفت: گل محمدی، نسترن، زعفران، سیاه دانه، سنجد، سماق، بیدمشک، از عمده گیاهان دارویی تحت کشت در استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ واحد صنعتی و نیمه صنعتی فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت ۲۱۰ تن در استان کردستان وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ابراز امیدواری کرد: مشکلات موجود در این صنعت مرتفع و جوانان بسیاری در این مسیر اقدام به تولید گیاهان دارویی کنند.

کد خبر 746446

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است