Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:52:33 GMT

جدیدترین اخبار از مذاکرات صلح یمنی ها در استکهلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۵۴۲

جدیدترین اخبار از مذاکرات صلح یمنی ها در استکهلم

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین از استکهلم گزارش داد: اخباری درباره دست یابی به چارچوب های کلی برای گفتگوهای یمنی-یمنی درباره پرونده اقتصادی وجود دارد.

بر اساس این گزارش؛ توافق اقتصادی درباره پرداخت حقوق هاست.

از سوی دیگر جلال الرویشان معاون رئیس هیئت ملی یمن به رایزنی های سوئد برای حل بحران یمن اشاره کرد و گفت: این تیم به رایزنی ها از سه منظر چارچوب سیاسی، نظامی امنیتی و گام برداشتن برای اعتماد سازی می نگرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولا نباید رایزنی قبل از آتش بس صورت می گرفت؛ اما این امر مانع از آن نمی شود که درهای صلح را نکوبیم.

وی افزود: ما توصیه هایی از رهبران سیاسی درباره تعامل مثبت با سازمان ملل و حرکت به سوی صلح داریم. ما آماده کمک به حل پرونده اسیران هستیم و طرف دیگر مانع تراشی می کند. آنچه درباره آتش بس در الحدیده و تعز حاصل شده است نیاز به عملی شدن از طریق کمیته های میدانی دارد.

الرویشان به اختلافاتی که درباره برداشتن محاصره فرودگاه صنعا وجود دارد پرداخت و گفت: بازگشایی فرودگاه صنعا جنبه انسانی دارد و موانع در برابر بازگشایی آن سیاسی است نه فنی.

وی گفت: می دانیم که آمریکا حامی جنگ یمن است. هر که به جنگ دلخوش کرده است باید بداند اگر ظرف چهار سال گذشته موفق نشده است پس از آن نیز موفق نخواهد شد.

کد خبر 4483556

منبع: مهر

کلیدواژه: سوئد یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از العهد، جمعیت علمای یمن خواستار بسیج عمومی و تلاش برای بسیج ملت‌ها و نخبگان علمی، فکری، سیاسی و رسانه‌ای در راستای تحرک جهادی برای یاری غزه شد.

علمای یمن در مراسمی که در مسجد بزرگ صنعاء با عنوان «درخواست از علمای امت برای عمل به وظیفه خود در نبرد طوفان الاقصی و پیروزی وعده داده شده» برگزار شد، بر ضرورت یاری غزه و مسئله فلسطین تاکید کرده و حمایت از غزه و مسئله فلسطین در سطح رسانه ای، اقتصادی، نظامی و سیاسی  را واجب عینی بر عهده امت اسلام دانستند.

علمای یمن همچنین بر ضرورت تقویت آگاهی ملتها نسبت به اهمیت تحریم اقتصادی کالاها و شرکتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و شرکتهای حامی اشغالگران تاکید کردند.
بر اساس این گزارش، علمای یمن بر قطع روابط سیاسی، اقتصادی و هماهنگی امنیتی با اشغالگران تاکید کردند و از نظامهای سازشکار که روابط خود را با دشمن عادی کرده اند، خواستند در این رویکرد خود بازنگری کرده و با دشمن قطع رابطه کنند.
 
علمای یمن ضمن تاکید بر لزوم تحرک ملتها و در راس آن، علمای امت برای شکستن محاصره غزه و گشودن گذرگاه ها برای رساندن غذا و دارو و آب برای مردم غزه و فشار بر نظامهای حاکم و مجبور کردن آنها به این کار بار دیگر خواستار حلقه زدن جدی و صادقه حول فرماندهان و رهبران محور جهاد و مقاومت و حمایت از مواضع آنها علیه سلطه گری آمریکایی غربی و استکبار جهانی شدند.
 

دیگر خبرها

  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • اسرائیل هیات مذاکره کننده خود را از قطر فراخواند
  • واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان
  • سفر اسماعیل هنیه به تهران