Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در رابطه با ملزومات و ضرورت های حضور بخش خصوصی در پروژه های شهرتهران، گفت: شهرداری تهران  با توجه به اینکه دارای درآمد پایداری نیست و حدود 20 درصد از هزینه های خود را می تواند از محل درآمدها به دست بیاورد. عمدتا از منابعی استفاده کرده است که آنها  مشکلات  فراوانی برای شهر ایجاد می کند و توسعه پایدار شهر را  دچار مشکل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تامین منابع مورد نیاز خود دست به  دامان وام بانکی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی  این وام ها هم بسیار بالا است و شهرداری در باپرداخت این وام ها دچار مشکل شده است. دلیل این موضوع هم نرخ بهره های بالایی است که وام های مذکور دارند.

وی افزود:  در حال حاضر تنها راهی که باید شهرداری تهران موجود است، این است که پروژه های خود را به گونه ای تعریف کند که  مشارکت  بخش خصوصی بتواند در این پروژه ها شکل بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:  سرمایه هایی که در حال حاضر در اقتصاد  کشور سرگردان است و نقدینگی که به غول بزرگی برای اقتصاد تبدیل شده است وارد بازارهای مختلف شده و یک شتاب هیجانی را به این بازارها وارد می کند که می تواند جذب پروژه های  شهرداری شده و این نقدینگی جذب فعالیت های سودآور شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با جذب این سرمایه ها در پروژه های مختلف اعم از خدماتی و ...  هم بخش خصوصی سود بیشتری دریافت می کند و هم  شهر می تواند به صورت پایدار اداره شود.

گفتنی است، نخستین اجلاس فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران ومشارکت عمومی-خصوصی،26 آذر ماه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از سفرای و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی سرمایه شورای شهر تهران شهر تهران نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تهران بزرگ‌تر شد