Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:55:09 GMT

مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۶۳۳

مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری،21 آذرماه در این آیین، اظهار کرد: تجلیل از اهالی فرهنگ، هنر و ادب وظیفه همگانی است زیرا از این طریق فرهنگ، هنر، ادب و شعور خود را افزایش می‌دهند.
وی افزود: اهالی فرهنگ و هنر توان‌افزایان شعور در جامعه هستند زیرا وجود این افراد موجب افزایش شعور در جامعه می‌شود، همچنین به واسطه آن‌ها درک و فهم انسان‌ها افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی گفت: امروز از اهالی فرهنگ و هنری که از شعور بالایی برخوردار هستند، تجلیل می‌شود.
در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهار کرد: امروز بی‌فرهنگی جامعه را فراگرفته و نمی‌توان به راحتی از این امر گذشت زیرا باید به هدف متعالی که برای خود تنظیم کرده‌ایم، دست یابیم.
اردشیر نوریان افزود: این آیین ابتکار درست، دقیق و به جایی برای گرامیداشت مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب استان است که از متولی این امر تقاضا می‌شود این گونه برنامه‌ها در استان برگزار شود، زیرا چهارمحال و بختیاری در سایر زمینه‌هایی که عرصه‌های جهاد، مبارزه، دفاع، شور، شعور و سلحشوری بوده، غنی است و از این دست برنامه‌ها که در حال انجام است باید بیش از پیش در استان به آن‌ها توجه کرد.
وی گفت: یکی از اشکالاتی که در جامعه امروز ما وجود دارد این است که جامعه از این مفاخر فاصله گرفته و این اشکالات به وجود آمده است، زیرا مفاخر سرمایه های اصلی جامعه هستند.
نوریان با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از آداب و رسوم است، تصریح کرد: اقداماتی که در طی اعصار و قرون به یک باور ذهنی تبدیل می‌شود، مبنای عمل است و عمل نتیجه امروز جامعه است.
وی بیان کرد: امروز اگر عمل ما در جامعه اشکال دارد و اگر جامعه از اخلاق فاصله بگیرد، موجب نزول و حرکت جامعه به سمت سراشیبی خواهد شد، زیرا مبنای عمل، اعتقادات و باور ذهنی است که این عوامل متشکل از عناصر فرهنگ است.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروزه جامعه‌ای از اخلاق فاصله گرفته، دروغ در آن رواج یافته و هتاکی در آن هنر شده، جامعه‌ای است که از این عناصر فاصله گرفته و بزرگان در آن جامعه تکریم نشده‌اند .
وی گفت: در چهارمحال و بختیاری عناصر تکریم از بزرگان فرهنگی، نشان میدهد که تاکید جامعه بختیاری، چهارمحالی و ترک‌زبانان همگی با یکدیگر بر ایجاد یک واحد متشکل غیر قابل تفکیک است.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و تکریم از مفاخر فرهنگ و هنر یک سرزمین و منطقه است.
جواد کارگران افزود: یکی از سیاست‌هایی که این اداره کل دنبال می‌کند آن است که مفاخر فرهنگی و هنری و پیشکسوتان این عرصه را شناسایی کرده تا الگویی برای نسل جوان باشند که امید است این گونه برنامه‌ها در سال‌های آتی و در حوزه‌های مختلف، نیز تداوم داشته باشند.
وی گفت: مفاخر از سرمایه‎های فرهنگی و هنری استان و کشور محسوب می‌شوند که لازم است این افراد را حفظ و به عنوان الگویی به نسل جوان معرفی شوند.
یاداور می شود در پایان این آیین از سه تن از مفاخر استان از جمله اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علی‌رحم شایان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری مفاخر فرهنگ هنر خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد