Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهرستان تهران گفت: برای حل مشکلات ساکنان حریم شهر تهران باید با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث حریم این مشکلات تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید حسن رسولی» در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان تهران، با اشاره به لزوم تعیین تکلیف قانون محدوده حریم شهر و روستاهای واقع در شهرستان تهران، گفت: در شورای شهرستان دوره چهارم که به ریاست احمد مسجد جامعی برگزار می‌شد چند صد ساعت کار کارشناسی در زمینه حل‌وفصل مسائل مبتلابه ساکنان حریم شهر تهران انجام شد و جمع‌بندی آن منتج به مصوبه‌ای در این زمینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای شهرستان تهران تأکید کرد: برای حل مشکلات ساکنان حریم شهر تهران باید با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث حریم این مشکلات تعیین تکلیف شود.


وی با اشاره به شیوه‌نامه « بهینه‌سازی روند اجرای مفاد مجوزهای صادره در تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در حوزه حریم شهرستان تهران» اظهار کرد: وظیفه ما در این شورا تطبیق مصادیق با این شیوه‌نامه است. در حقیقت با در نظر گرفتن حقوق مالکانه مالکین در کنار وظایف حاکمیتی و وظایفی دستگاه‌های بر اساس این شیوه‌نامه می‌بایست عمل شود.


رسولی بابیان اینکه هر ساخت و سازی در حریم به معنای تخلف نیست، تصریح کرد: لازم است بر اساس طرح‌های هادی روستایی و طرح  بهسازی و نوسازی روستایی بنیاد مسکن و شیوه‌نامه موجود، درخواست‌های ساکنان حریم بررسی شود. بندهای موجود در این شیوه‌نامه به‌درستی مسائل را بررسی و تصمیم‌گیری کرده است.


در این جلسه ابوالفضل میر رفیع رئیس شورای بخش کن، گفت: متأسفانه در اجرای قانون محدوده حریم شهر و روستاهای واقع در شهرستان تهران دچار مشکل هستیم. همچنین شاهد عدم هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم، وقتی جهاد کشاورزی بر اساس قانون تقسیم اراضی ملکی را کشاورزی اعلام می‌کند یعنی جز مستثنایت مردم است اما دستگاه‌های دیگر نظیر منابع طبیعی باوجود اعلام نظر کاربری کشاورزی برای یک زمین از سوی جهاد کشاورزی مانع کار می‌شوند.


وی ادامه داد: باوجوداینکه جهاد کشاورزی برای آبیاری قطره‌ای 95 درصد وام بلاعوض می‌دهد اما به دلیل عدم همکاری اداره حریم نمی‌توان از این وام استفاده کرد زیرابه کشاورزان اجازه ساخت مخزن نمی‌دهند تا بتوانند این وام را دریافت کنند.


در این جلسه حمیدرضا کروبی رئیس شورای بخش مرکزی بابیان اینکه ارتباط ما با اداره حریم خوب است، تصریح کرد: باوجود شیوه‌نامه گاهی موانعی برای فعالیت ساکنان ایجاد می‌شود، امیدواریم وفق این شیوه‌نامه عمل شود تا مشکلات ساکنان نیز برطرف شود. 

 

در ادامه جلسه چند درخواست از ساکنان بخش‌های کن، آفتاب و مرکزی بررسی شد که پس از شنیدن کلیات و موانع موجود از سوی درخواست‌کنندگان و شهرداران مرتبط با حریم مسئله حل‌وفصل شد. 


رسولی همچنین درباره تصمیم‌گیری در مورد ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب ، برق، تلفن، فاضلاب و گاز نیز گفت: قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مصوب مجلس بوده و دولت نیز آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه و مصوب کرده است، صرف‌نظر از خوب یا بد بودن این قانون، شورای شهرستان تهران ملزوم است عین قانون و آیین‌نامه را اجرایی کند. 


وی ادامه داد: با توجه به درخواست ساکنان و موافقت فرمانداری برای حل مشکلات با ضوابط قانون موجود مجوز موقت برای تمامی بخش‌های کن، آفتاب و مرکزی به‌استثنای شهرک زیتون قابل صدور است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي معاون اول رئیس جمهور استان بوشهر خراسان جنوبی کرمان هرمزگان مشهد شیراز بازدید حریم شهری حسن رسولی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اعلام این خبر افزود: با هدف افزایش سطح کیفیت جذب اعضای هیات علمی و ایجاد وحدت رویه در اجرای شیوه نامه جدید، جلسه توجیهی برای، دبیران هیات های اجرایی و مسؤولین سامانه جذب هیات علمی علوم پزشکی برگزار می شود.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت افزود: جلسه توجیهی دبیران هیات های اجرایی و نمایندگان سامانه جذب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت ماه، برگزار می شود.

وی گفت: از آنجا که بیستمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به پایان رسیده و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به برگزاری مصاحبه های علمی - حرفه ای و صلاحیت های عمومی داوطلبان هستند، از این رو، مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، به منظور هماهنگی بیشتر میان دبیرخانه های جذب دانشگاه ها اقدام به برگزاری این جلسه کرده است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به بازنگری شیوه نامه جذب اعضای هیات علمی گفت: برای نخستین بار با هدف افزایش سطح کیفیت جذب اعضای هیات علمی، با اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شیوه نامه صلاحیت های علمی مورد بازنگری قرار گرفت به نحوی که از صلاحیت علمی به صلاحیت علمی- حرفه ای تغییر رویه یافت.

وی اخذ دانشنامه بورد تخصصی را به منزله صلاحیت علمی افراد دانست و تاکید کرد: لازم است صلاحیت های حرفه ای و عمومی افراد نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت بازخوانی شیوه نامه و هماهنگی در نحوه اجرای آن به لحاظ تئوری و عملی را از مهم ترین موضوعات این نشست عنوان کرد.

کد خبر 6085310

دیگر خبرها

  • محرومیت زنان تبریزی پیامد جیمی جامپ اراکی؟!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • حمایت شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان از قانون حفظ حریم عفاف