Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر شهنی‌زاده رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:‌ پوسیدگی دهان و دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عصرحاضر است و علی رغم آن که پیشگیری از این بیماری در دنیا به عنوان روشی قطعی مطرح شده است اما متأسفانه به دلیل ناهماهنگی سازمان‌های مختلف داخلی حوزه سلامت، کار پیشگیری به درستی انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پوسیدگی دندان یکی از بالاترین هزینه‌های سبد خانواده است که هزینه‌هایی بالا را به افراد و حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

شهنی‌زاده با اشاره به اینکه بخشی عمده از درآمد خانواده‌ها صرف درمان بیماری‌های دهان و دندان و به خصوص پوسیدگی‌ها می‌شود، افزود: به دلیل هزینه‌های بالای دندان پزشکی مردم قادر نیستند دندان‌های خود را معالجه کنند و به همین دلیل پس از مدتی دندان‌های خود را از دست خواهند داد.

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران بیان کرد: حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان بر عهده دولت است. کار پیشگیری از پوسیدگی دندان طی چند سال گذشته در گروه سنی بین 6 تا 10 سال انجام شده است و امروزه فرزندان بین 12 تا 20 سال نباید دندان پوسیده داشته باشند.

وی عنوان کرد: کمیته سلامت دهان و دندان تقاضای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با سازمان ذیربط و وزارت بهداشت دارد و یکی از اهداف انجمن دندان پزشکان عمومی ایران این است که پزشکان داوطلب و خیر را در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان مردم و به خصوص کودکان به صحنه می‌آورد.

شهنی‌زاده اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت بخشی از آن به وسیله وزارت بهداشت در حال انجام است و پایش‌هایی که بر روی این طرح انجام شده نشان دهنده این است که روند خیلی موفقی در اجرای آن نداشته است.

وی اظهار کرد: انجمن دندان پزشکان ایران پروژه‌ای را با وزارت کشور تهیه کرده است تا امکانات سراسری از طریق تجمیع شورای شهر در سراسر کشور سالن‌های ویژه آموزش دانش آموزان قرار داده شود تا علاوه بر دانش آموزان مربیان آموزش و پرورش و مربیان بهداشت آموزش های لازم را در قالب یک برنامه جامع و بلندمدت در زمینه بهداشت دهان و دندان به افراد داده شود.

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران گفت: در بیمه‌های خدمات دندان پزشکی تعریف شده است اما متأسفانه بیمه‌ها راضی به تحت پوشش قرار گرفتن خدمات دندان پزشکی نیستند که علت آ‌ن هزینه‌ بالای این خدمات است.

آموزش مربیان مدارس در خصوص سلامت دهان و دندان دانش آموزان

شهنی‌زاده ادامه داد: صندوق‌های بیمه‌ای باید خدمات پیشگیری از پوسیدگی دهان و دندان را تحت پوشش خود قرار دهد سپس به سمت جلوگیری از بیماری‌های لثه، پروتز و ایمپلنت برویم.

وی افزود: دندان پزشکی در ایران ارزان تر از سایر کشورهای دنیا و به خصوص حوزه خلیج فارس است ولی هزینه دندان پزشکی مانند بسیاری از هزینه‌های دیگر بالا است و این تصور که هزینه دندان پزشکی غیرقابل تصور است یک بحث کاملا اشتباهی است.

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران گفت: برخی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و میزان حقوق و دستمزدشان بر اساس نیازشان تعریف نشده است و به دلیل آن که میزان درآمد آنها به اندازه کافی کفاف مخارج را نمی‌دهد دیگر درآمدی برای هزینه کردن در بخش دندان پزشکی و سلامت دهان و دندان نمی‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ شهردار سین برخوار گفت: این جشنواره در راستای افزایش سلامت دانش آموزان و بهداشت فردی در بخش‌های (آموزش بهداشت دهان و دندان، مسابقه نقاشی، کاردستی و موزیک تصویر) برگزار شد.
مسعود قنبری افزود: در این جشنواره ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر از مدارس شهر سین در دو نوبت شرکت کردند.
وی گفت: تمامی خدمات دندانپزشکی برای کودکان ۶تا ۱۴ سال در مرکز بهداشت و درمان شهر سین رایگان ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • حجامت بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است