Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا کرمانشاه از شناسایی فردی که با اغفال دختر جوان در فضای مجازی تصاویر خصوصی وی را به دست آورده و سپس منتشر کرده بود، خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سرهنگ علی کریمی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: دختر جوان کرمانشاهی با اضطراب به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی تصاویر خصوصی وی را در شبکه‌اجتماعی تلگرام منتشر نموده که این موضوع سبب ریختن ابرو و سلب آسایش ایشان شده‌است لذا موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دختر جوان پس از این‌که کمی آرام شد در گفتگو با کارشناسان پلیس فتا یادآور شد مدتی قبل در شبکه‌اجتماعی تلگرام با فردی با نام کاربری فرید آشنا شده که پس مدتی از وی درخواست دوستی دریافت کرده است و، چون این دوستی بصورت مجازی بوده درخواستش را پذیرفته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پذیرفتن درخواست دوستی فرد ناشناس اولین گام در راستای هتک حیثیت این دختر جوان بوده است افزود: شاکیه در ادامه گفت: پس از مدتی فرید از وی درخواست تصاویر خصوصی نموده که به علت اعتماد تصاویر خود را در اختیارش قرار داده است، اما پس از ارسال از کار خود پشیمان شده و قطع رابطه می‌کند و متهم نیز با توجه به قطع شدن رابطه برای تحت فشار قرار دادن شاکیه دست به انتشار تصاویر در فضای مجازی می‌زند.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد و پس از حضور در این پلیس و مواجهه با ادله موجود به بزه انتسابی اقرار نمود.

سرهنگ کریمی ضمن بیان اینکه یکی از پیامد دوستی‌های اینترنتی، انتشار تصاویر خصوصی است یادآور شد: نوجوانان و جوانان به دنبال تفریح و نشاط هستند و گاهی به پیشنهاد دوستی افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهند و بدون آنکه از عواقب آن مطلع باشند به تبادل تصاویر می‌پردازند، اما کاربران باید بدانند این‌کار در بیشتر مواقع به تهدید، اخاذی و هتک‌حیثیت منتهی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه نمود: در ارتباط با دیگران هویت اصلی خود را اعلام نکرده و اطلاعات شخصی و خصوصی و تصاویر خود در ارسال نکنند؛ همچنین در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی از بارگذاری تصاویری که انتشار عمومی آن ممکن است موجب شرمساری شود خود‌داری نمایند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فتا پلیس کرمانشاه انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد