Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوان نوشت: روزی که روسری‌اش را بر سر چوب زد و از سکو‌های برق خیابان انقلاب بالا رفت تا بازیگر نمایشی باشد که دستمزدش اقامت کاناداست بعضی فعالان سیاسی داخلی هم برای اجرای این نمایش برایش کف زدند و هورا کشیدند و رسانه‌های جریان مخالف از او و چند دختر جوانی که فریب نمایشش را خورده بودند یک «قهرمان» ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا قهرمان بی‌بی‌سی و من‌و‌تو در نقشش خوش درخشیده است. «شاپرک» این قصه با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی در پارلمان کانادا به نام حقوق بشر خواستار اعمال تحریم علیه ایران شد!

10 ماه پیش بود که ماجرای دختران خیابان انقلاب داغ شد. نمایشی که تعداد بازیگرانش به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسید، اما به یکباره بخش مهمی از اخبار و گزارش‌های شبکه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و من‌و‌تو را به خود اختصاص داد. برجسته‌سازی اقدام چند زن و دختر جوان برای اعتراض به حجاب خود حکایت از خوابی داشت که پشت‌پرده این ماجرا برای ملت ایران دیده شده بود. با این وجود برخی جریانات داخلی هم به این ماجرا مشروعیت سیاسی دادند و این اقدام به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی به بمبی خبری تبدیل شد. بازیگر نقش اصلی این ماجرا کسی نبود جز شاپرک شجری‌زاده که خیلی زود مزد بازیگری‌اش را با ویزای کانادا گرفت، چراکه این‌بار نقش‌های جدی‌تری در سناریوی براندازی برای او در نظر گرفته بودند.

دیدار با توهین‌کننده به مردم ایران

کافی است تا سری به بیمارستان‌ها و بیماران به ویژه بیماران خاص بزنید تا عمق فاجعه‌ای را که تحریم بر مردم ایران تحمیل کرده دریابید. در چنین شرایطی است که بهتر متوجه خواهید شد تقاضای یک «هم‌وطن» برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورش چه معنایی دارد و جایگاه این فرد در سناریوی براندازی نظام و تحت فشار قراردادن مردم ایران چیست و کجاست. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد، ماجرای بالای سکوی برق رفتن و درآوردن روسری لیدر جریان کم‌قدرت دختران خیابان انقلاب به حضور در پارلمان کانادا و تقاضا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران ختم شود. شاپرک شجری‌زاده به مناسبت روز حقوق بشر با سناتور لیندا فرام دیدار کرد. لیندا فرام کسی است که در سخنرانی خود در مجلس سنای کانادا در تاریخ 26 اکتبر 2017 در دفاع از لایحه تحریم ایران، ایرانیان را یکی از «بد ذات‌ترین» ملت‌های دنیا خواند.

تقاضای اعمال تحریم دختر خیابان انقلاب 

روزگذشته شجری‌زاده با حضور در پارلمان کانادا خواستار اعمال تحریم علیه ایران به نام حقوق بشر شد! شجری‌زاده در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان کانادا شرکت کرد که توسط ایروین کاتلر مشاور UANI یا «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» برگزار شد. هدف از این کنفرانس خبری درخواست تحریم ایران بود. این در حالی است که دود تحریم‌ها علیه کشورمان به چشم مردم عادی به ویژه زنان، کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه نظیر بیماران می‌رود و این ماجرا یکبار دیگر اثبات کرد، جریان ضدانقلاب دلسوز ملت ایران نیست و پروژه‌های آن‌ها هم منافع شخصی خودشان را تامین می‌کند.

طوفان خشم کاربران ایرانی 

رفتار خائنانه و وطن‌فروشی این دختر خیابان انقلاب هر چند با سکوت حامیان این جریان همراه بود، اما با واکنش‌های جدی کاربران توئیتر مواجه شده است. هشتگ دختران خیابان انقلاب و شاپرک شجری‌زاده روزگذشته یکی از پرکاربرد‌ترین واژه‌ها بود و از طوفان خشم کاربران از این اقدام خائنانه حکایت داشت. در این میان واکنش حامیان و پر و بال‌دهندگان به پروژه براندازی دختران انقلاب سکوت بود.

محمد پاداش یکی از کاربرانی است که در واکنش به این ماجرا نوشت: «به بهانه‌های حقوق بشری، شاپرک شجری زاده در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شده! دود این تحریم به چشم مردم میره، پروژه برندینگ شاپرک هم توسط شبکه من‌وتو شکل گرفته، با همه این حرف‌ها هنوز هستند مردمی که فکر می‌کنن من‌وتو خیرخواه ایرانی‌هاست»!

یکی دیگر از کاربران هم با کنایه به کسانی که توهم دستگیری و مجازات دختران خیابان انقلاب را ترویج می‌کردند، نوشت : «یادمه می‌گفتن جمهوری اسلامی دختران خیابان انقلاب رو سلاخی می‌کنه، هشتگ میزدن فلانی کجاست؟! حالا شاپرک شجری زاده پناهنده! شده کانادا و درخواست تحریم کشورش رو کرده! چیزی که مشخصه اینه این وسط یه عده بهش کمک کردن! الانم همه ضرر کردیم!»

کاربر دیگری هم توئیت کرد: «پشت پرده مبارزات مدنی دختران خیابان انقلاب یا همان دختران 50 هزار تومانی، همین چهره رونمایی شده و بدون روتوش امروزی شاپرک شجری‌زاده‌هاست. زمانی که از مبارزات مدنی به درخواست برای اعمال تحریم بیشتر مردم ایران می‌رسند... و این پایان راه و سناریوی مصی علی‌نژاد است!»

محسن مهدیان هم با هشتگ شاپرک شجری‌زاده و دختران خیابان انقلاب نوشت: «در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شد، سرنوشت همه کسانی که دین‌فروشی کردند، خاک فروشی است.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)

 ایل بختیاری در اواخر دوران قاجار تاثیر بسیار زیادی بر وقایع و رویدادهای سیاسی ایران داشت. در این دوران سران این ایل به دلیل قراردادی که با شرکت‌های نفت خارجی در حفظ امنیت جاده‌ها و تاسیسات نفتی جنوب غرب کشور بسته بودند، از درآمدهای سرشار نفتی برخوردار شدند. این درآمدها به اضافۀ نفرات آماده به رزمی که آن‌ها در اختیار داشتند، از ایل بختیاری یک قدرت تاثیر گذار در سپهر سیاست ایران ساخته بود.

به گزارش فرادید، به همین جهت بود که ورود سران ایل بختیاری به میدان انقلاب مشروطه از رویدادهای موثر در پیروزی این جنبش به شمار می‌آید. پس از مشروطه برخی از سران این ایل مانند سردار اقبال و محمد تقی اسعد بختیاری (امیر جنگ) به نمایندگی مجلس رسیدند.

اما روی کار آمدن رضاخان اوضاع متفاوتی را برای سران ایل بختیاری پدید آورد. در سال 1312 جمعی از سران بختیاری از جمله سردار اقبال، امیر جنگ و جعفرقلی‌خان سردار بهادر به دستور رضاخان به زندان افتادند و برخی از آن‌ها در همانجا به دستور شاه به قتل رسیدند.

عکس‌هایی که در اینجا ملاحظه می‌کنید مربوط به اوایل دوران سلطنت پهلوی یعنی حدودا بین سال‌های 1302 تا 1316 است؛ در این عکس‌ها جمعی از دختران سران ایل بختیاری از جمله بی‌بی افسر اسعد (دختر محمدتقی خان امیر جنگ)، بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری (دختر سردار اقبال)، بی‌بی اختر اسعد (دختر محمد تقی خان امیر جنگ) و نازی خانم (دختر نجف‌قلی صمصام‌السلطنه) حضور دارند.

عکس‌های اول و دوم در محوطۀ کافه بلدیه تهران گرفته شده‌اند که از نخستین کافه‌های شهر تهران به شمار می‌آمد و در محل کنونی تئاتر شهر واقع شده بود.

دومین عکس در منطقۀ درکۀ تهران گرفته شده است.

عکس آخر در یک باغ خصوصی در شمیران تهران ثبت شده است.

    کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فضائلی: برخی مسئولان به‌تازگی بدلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند
  • تذکر مهم دفتر رهبری به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل