Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم های سینمایی «عروس» بهروز افخمی و «مسافران» بهرام بیضایی در قالب ویژه برنامه نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران روی پرده می رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» همچنان ادامه داد و در نهمین جلسه خود قرار است دو فیلم «عروس» بهروز افخمی و «مسافران» بهرام بیضایی به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» ویژه برنامه ای است که برای نخستین بار با همکاری فیلمخانه ملی ایران، مجموعه ای از فیلم های چهل ساله گذشته سینمای ایران را اسکن و اصلاح رنگ کرده تا این مجموعه با کیفیت بالا آماده نمایش شود.

 

پنجشنبه این هفته 22 آذرماه، موزه سینمای ایران در دوسانس به نمایش دو فیلم برگزیده این ویژه برنامه می پردازد.

 

«عروس» به سال 1369 ساخته «بهروز افخمی» است که ابوالفضل پورعرب و نیکی کریمی بازیگران نقش اول آن هستند. فیلم درباره پسری به نام حمید است که برای کسب رضایت پدر مهین و ازدواج با او به قاچاق دارو روی می آورد. آن دو ازدواج می کنند اما حوادث پس از آن پرده از رازهای حمید برمی دارد.

 

این فیلم در زمان نمایش با واکنش های متفاوتی روبرو شد اما مهمتریین این واکنش ها سخنان سیدمرتضی آوینی درباره فیلم بود: «عروس فیلمی است استادانه و نمونه‌ای از سینمایی مطلوب. اصل مطلب این است که افخمی سینما را همان‌طور که باید باشد دیده‌است نه بیش‌تر و نه‌کمتر. انتخاب پورعرب برای این نقش بسیار عالی و بازی او بی‌نقص است، چه جایزه بگیرد و چه نگیرد. تماشاگر همه چیز را باور می‌کند و هیچ لکه تاریکی نمی‌یابد تا به تعارض میان واقعیت با آنچه که در فیلم می‌گذرد پی‌ببرد. موسیقی فیلم آنقدر خوب روی فیلم نشسته بود تا آخر به یاد نیاوردم که فیلم موسیقی دارد. در فیلم «عروس»، عشق بین زن و مرد نیز صورتی واقعی داشت؛ نه صورتی افسانه‌ای آنسان که در روانشناسی اعماق طرح می‌شود و نه حالتی اروتیک، آن سان که در فیلم «نوبت عاشقی». همه چیز واقعی بود و در عین حال، واقعیتی عظیم‌تر از پس همه وقایع جلوه داشت.»

 

نکته قابل توجه این که «عروس» با حضور «نیکی کریمی» بازیگر نقش اول زن فیلم ساعت 15 به روی پرده می رود و آرش خوشخو روزنامه‌نگار نیز به عنوان منتقد در این برنامه حضور دارد.  

 

«مسافران» نیز ساخته 1370 «بهرام بیضایی» است. فیلم داستان مهتاب، خواهر ماهرخ، همراه شوهر و دو پسر خردسالش است که با یک سواری کرایه از شمال به سوی تهران راه می‌افتند تا آینه موروثی نوعروس خانواده را به جشن عروسی ماهرخ برسانند. در راه زنی روستایی با ایشان همسفر می‌شود، اما همگی در تصادف با یک نفتکش جان می‌سپارند. خبر به خانواده می‌رسد و عروسی به سوگواری تبدیل می‌شود، اما این همه ماجرا نیست و فیلم پایان دیگری دارد.

 

اکران «مسافران» نیز ساعت 17 با حضور میلاد دارایی پژوهشگر خواهد بود. 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور کرمان خراسان جنوبی مشهد خبرگزاری شبستان شیراز هرمزگان فیلم مسافران فیلم عروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی خط رادیو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  ویژه برنامه «بحث روز» و گفتگو با تحلیل گران مسائل بین الملل درباره عملیات تنبیهی «وعده صادق» در رادیو ایران. 

افزایش مهارت نوجوانان در باشگاه رادیویی نوجوان و ویژه برنامه «جورواجور» در رادیو جوان.

گفت و گو با کارشناسان حوزه های سیاسی و دفاعی با موضوع پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در ویژه برنامه «وعده صادق» در رادیو تهران. 

برنامه عصرگاهی «ایستگاه صد و شش» و تجربه سفر به یک شهر در رادیو فرهنگ.

محک استعداد شاعری و خوانندگی مخاطبان در برنامه موسیقی محور «صباهنگ» در رادیو صبا.

پوشش رسانه ای تشییع استاد و پیشکسوت قرآنی، جانباز سرافراز حاج ولی پور احمدی در رادیو قرآن.

برپایی پویش «معلم من» با هدف ارج نهادن به مقام معلم در رادیو پیام.
پیگیری مطالبات ورزش بانوان با حضور مدیران ارشد ورزش در برنامه بانوی ایرانی» در رادیو ورزش.

عیادت معاون صدا به همراه جمعی از مدیران از مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت ورزشی در رادیو ورزش.

داستان تهیه یک برنامه رادیویی در نمایش «رادیو سنگ صبور» در رادیو نمایش.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • اصفهان به رنگ نجوم
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • روی خط رادیو