Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محمد بطحایی ظهر امروز (چهارشنبه - ۲۱ آذر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که طرح توزیع شیر در مدارس به کجا رسیده است، گفت: مهمترین مانع برای اجرای برنامه شیر مدارس نبود اعتبارات لازم برای این کار است. این اعتبارات هنوز تخصیص پیدا نکرده است وگرنه از جهت توافق با شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده‌ و اجرای برنامه، با مانع دیگری مواجه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات درآمدی دولت و خزانه، امکان تخصیص تاکنون پیدا نشده و امیدوارم که این امکان به زودی فراهم شود و ما بتوانیم حتی با نوبت ها و دفعات کمتر برنامه توزیع شیر در مدارس را اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که طرح توسعه ورزش فرهنگیان با اولویت زنان در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: با مصوبه هیئت وزیران، تربیت بدنی و ورزش کارکنان در اولویت قرار گرفته و در آموزش و پرورش این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع برای بانوان اهمیت بیشتری هم دارد که ما در آموزش و پرورش این برنامه را ابتدا با اولویت بانوان که محیط مناسب کمتری به نسبت آقایان برای ورزش دارند، آغاز کردیم.

بطحایی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت، سالنهایی که در اختیار داریم دو ساعت در هفته در اختیار بانوان قرار می‌گیرد تا به تدریج ما بتوانیم به این سمت برویم که بانوان با تربیت بدنی، ورزیدگی و سلامت لازم را برای انجام کار به دست آورند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رایگان شدن برق مدارس و افزایش سه برابری مصرف در آنها اظهار کرد: داده های مطمئنی در این زمینه در اختیار من نیست اما تقریباً یقین دارم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که در قانون، معافیت مشروط به رعایت آن جدول مشخص، شده است یعنی اگر مدارس در حد مشخص آن جدول، مصرف داشته باشند معاف می‌شوند، پس مدارسی که بیش از الگوی مصرف، مصرف کرده باشند هزینه اش را باید بپردازند و به نظر می‌رسد که این قید قانونی موضوع را کنترل کند اما در نهایت ما سعی می کنیم که این موضوع را در دولت هم دنبال کنیم که چنین چیزی اتفاق نیفتد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تبلیغات فراوان برای کلاسهای کنکور در صداوسیما گفت: این حجم از تبلیغات برای کلاس های کنکور و کتابهای کمک درسی، سم مهلکی برای آموزش و پرورش است. ما با اقای علی عسگری هم مذاکره داشتیم و هم دو مکاتبه و امیدوارم که همکارانمان در صداوسیما با توجهی که به این موضوع دارند،  این مسئله را در نظر بگیرند. همچنین ما به دنبال این هستیم که از طریق قانونی هم این موضوع را دنبال کنیم و این محدودیت را در رسانه‌های مختلف اعمال کنیم.

وی در واکنش به انتقادات فرهنگیان برای طرح رتبه بندی آنان، گفت: من از همکاران عزیزم می خواهم هرگونه پیشداوری را در این زمینه فعلا متوقف کنند. شرایط اقتصادی کشور ما به گونه‌ای است که ورود به این مباحث دولت و اینکه دولت این اهمیت را برای فرهنگیان قایل شده که رتبه بندی را به اجرا درآورد، به نظرم یک آغاز مبارک است، پس همکاران سعی کنند که این پیشداوری ها را کنار بگذارند تا این طرح ما به تصویب برسد و بودجه اش مشخص شود، اگر که مورد قبول نبود ما حاضریم که انتقاداتشان را بشنویم.

بطحایی تاکید کرد: آیین نامه اجرایی در این زمینه را حتما به سمع و نظر همکاران خود خواهم رساند و از آنان نظرخواهی می کنم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳