Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:51:38 GMT

پذیرش مسافران ایرانیِ گرجستان سخت‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۰۶۵

شرایط پذیرش مسافران در مسیر تهران ـ. تفلیس، همزمان با تشدید بدرفتاری ماموران فرودگاه این کشور با برخی از ایرانی‌ها، اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ایران دیروز گلایه‌مندی خود را از وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی اتباع ایرانی، به سفیر آن کشور ابلاغ کرد. دستیار وزیر امور خارجه کشورمان، برخورد‌های نامتعارف بعضی از ماموران مرزی گرجستان و افزایش میزان بازگرداندن اتباع ایرانی را مغایر با روابط دوستانه فیمابین اعلام کرد و تداوم این روند را آسیب زننده به روابط و ارتباطات خوب مردم دو کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوسب چاخواشویلی» نیز با اظهار تاسف از برخی برخورد‌های صورت گرفته، قول داد: شخصا به تفلیس سفر و موارد را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان نیز در ادامه بازگرداندن اتباع ایرانی از مرز‌های گرجستان درخواست کردند؛ تا اطلاع ثانوی از انجام سفر غیرضروری به این کشور خودداری شود.

امروز یک شرکت هواپیمایی ایرانی که پرواز‌های مستقیم تهران ـ. تفلیس را پس از لغو روادید بین دو کشور برقرار کرده است، در اطلاعیه‌ای از تمام چارترکننده‌ها و آژانس‌های مسافرتی درخواست کرد مسافران را نسبت به شرایط "سختگیرانه" پذیرش در مسیر تهران ـ. تفلیس توجه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه پلیس فرودگاه تفلیس در روز‌های اخیر و آمار بالای مسافران INAD (تایید نشده و بازگردانده شده) در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ـ. تفلیس، به این وسیله از تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۷، مسافران محترم در این مسیر تنها با داشتن شرایط مشخص، پذیرفته خواهند شد. (به استثناء مسافران دارای اقامت کشور گرجستان).

این شرکت هواپیمایی از چارترکننده‌ها و آژانس‌های مسافرتی خواسته است مسؤول اطلاع‌رسانی به زیرمجموعه‌ها و مسافران باشند.

دولت گرجستان هنوز پاسخ شفافی درباره برخورد‌های اخیر ماموران فرودگاه این کشور که گفته می‌شود تحت تاثیر تغییر رییس‌جمهور و سیاست‌های مهاجرتی این کشور بوده، نداده است. این شرایط نیز از سوی شرکت‌های ایران به این شرح تعیین شده است: الزام همراه داشتن بلیت برگشت (در مسیر ایران ـ. گرجستان)، واچر هتل، بیمه مسافرانی و هزینه سفر متناسب با تعداد روز‌های اقامت.

ایران و گرجستان از سال ۲۰۱۶ رژیم لغو روادید را به اجرا گذاشته‌اند که به گفته سفیر این کشور در تهران، از آن زمان تا کنون سفر ایرانی‌ها به گرجستان ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1403، گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود، یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب 3» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب 2» است نیز پاسخ دهند.

 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آنها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.

 پورعباس خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در 412 شهرستان و 1993 حوزه بکار گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از جایگاه ویژه خانواده‌های محترم داوطلبان بازدید کرده و با آنان به گفت‌وگو نشستند در این گفت و گو والدین داوطلبان ضمن طرح نظرات و دیدگاههای خود از اقدام دانشگاه الزهرا(س) برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تدابیر سازمان سنجش برای امنیت کنکور رييس سازمان سنجش: كنكور تا سال 92 حذف مي‌شود

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • سفر به قلب سریلانکا
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)