Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:27:20 GMT

گرانی بنزین و استدلال‌های عجیب

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۱۲۷

گرانی بنزین و استدلال‌های عجیب

قاچاق بنزین این روزها به اوج خود رسیده و بسیاری از کامیون‌داران و ماشین‌های مکانیکی و سنگین دیگر تمایلی به کار کردن ندارند و بسیاری از چاه موتورهای منطقه جنوب کرمان خوابیده و سهمیه گازوئیل آن روانه آن سوی مرزها می‌شود.

به گزارش مشرق، قاچاق بنزین این روزها به اوج خود رسیده و بسیاری از کامیون‌داران و ماشین‌های مکانیکی و سنگین دیگر تمایلی به کار کردن ندارند و بسیاری از چاه موتورهای منطقه جنوب کرمان خوابیده و سهمیه گازوئیل آن روانه آن سوی مرزها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از همین‌رو هزینه ساعتی هر لودر در محدوده کرمان به 300 هزار تومان رسیده‌است. علت هم کاملاً واضح است، زیرا در آن محدوده بنزین هزار تومانی به قیمت 2‌هزار تومان رسیده و در لب مرز حتی به 3 هزار تومان فروش می‌رود. مسیر استان‌های مرکزی هر روز شاهد برخورد و تصادفات انفجارگونه خودروهایی است که اصطلاحاً مشک‌های بنزین و گازوئیل را با خود تا لب مرز می‌رسانند. اگر قرار باشد با این نگاه به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت سوخت بنگریم، آن‌گاه لزوم تغییر سریع وضعیت موجود منطقی است، اما از آنجایی که نرخ ارز نیز رو به کاهش است، بدون شک این شدت مطلوبیت برای قاچاق کاهش خواهد یافت. در آن سو و در شرایطی که کشور با مشکلات تحریم مواجه است، شاید مدیریت این موضوع با روش‌هایی همچون احیای کارت بنزین یا تخصیص سهمیه به هر ایرانی منطقی‌تر باشد تا دو نرخی‌شدن و افزایش قیمت بنزین به بهانه رانندگی بد یا کاهش قیمت بنزین برای رانندگی خوب!  بیشتر بخوانید: سهمیه بنزین پول نقد می‎شود

به هر روی اگر قرار است تصمیمی را عملیاتی کنیم، نیاز به استدلال‌های عجیبی که در هیچ حجره‌ای در جهان عرضه نشده، نیست. استدلال عجیب تفاوت قیمت میان روزهای تعطیل و روزهای کاری که رئیس‌جمهور محترم آن را به کل دنیا تسری داده یا حدس مطهری، نماینده مجلس مبنی بر توافق مردم با افزایش قیمت بنزین روش آماده‌سازی ذهنی مردم نیست. جان کلام این است که نباید مردم را غریبه یا خدای ناکرده احمق فرض کنیم، بلکه باید با طرح مشکل و بیان واقعیات و ارائه تصویری واقعی از فضای موجود از آن‌ها یاری بخواهیم. بد نیست یادآوری کنیم که هیچ آدم عاقلی حاضر نیست دولت با گران‌کردن سوخت دست در جیبش کند، مگر آنکه بر اساس مرام و درک شرایط همراهی کند.

منبع: جوان

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه سهمیه بندی قیمت بنزین کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای بنزین دولتی برای تاکسی های اینترنتی

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،همانطور که می‌دانید راننده‌های فعال اسنپ اعتبار سهمیه سوخت دریافت می‌کنند. این اعتبار سهمیه از سوی نهادهای دولتی واریز می‌شود. اسنپ فقط اسامی رانندگان واجد شرایط دریافت سهمیه سوخت و میزان پیمایش ماهانه آنها را در اختیار این نهادها قرار می‌دهد.شهروند خبرنگاری در پیامی خواستار دریافت این سهمیه شده است .

پیام شهروند خبرنگار ما: 

سلام .لعنت بر آمریکا. آقایان قیمت بنزین را گران کنید.و به اسنپ سهمیه بنزین چرا دولت ایران نمی‌دهد. آقایان تو را به قرآن بنزین را برای ماشین های شخصی گران کنید و به اسنپ وکامیونها چرا سهمیه بنزین نمیدهند

دیگر خبرها

  • تقاضای بنزین دولتی برای تاکسی های اینترنتی
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است