Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بیماری ریوی شامل تعدادی عارضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به آسم، برونشیت، سرطان ریه و بیماری مزمن تنفسی اشاره کرد.

پزشکان توصیه می‌کنند لازم است حتی علائم خفیف این بیماری پیگیری شده و تحت معاینه قرار گیرد زیرا تشخیص به موقع‌ آن می‌تواند فرآیند بهبود را تقویت و سلامت بیمار را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله علائم هشدار دهنده بیماری ریوی که باید جدی گرفته شود شامل موارد زیر است:

سرفه

به طور معمول، سرفه‌های متداول ناشی از سرماخوردگی به تدریج در مدت دو هفته برطرف می‌شود. اما درصورتی که سرفه‌ها تداوم داشته باشد و نشانه‌ای از بهبودی مشاهده نشود لازم است به پزشک مراجعه شود. در موارد جدی‌تر، فرد دچار سرفه‌های خونی می‌شود که نشان‌دهنده آسیب دیدن مجاری تنفسی است.

مشکلات تنفسی

درصورتیکه فرد به چاقی یا مشکلات قلبی دچار نباشد اما از تنگی نفس رنج ببرد این عارضه می‌تواند نشانه ابتلا به آسم یا بیماری مزمن تنفسی باشد. همچنین می تواند نشانه اولیه هشداردهنده پنوموتوراکس، انسداد مجرای هوا، ذات الریه و وجود لخته خونی در عروق ریه باشد.

درد در قسمت‌های مختلف بدن

احساس خستگی همراه با درد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری ریوی باشد. به طور مثال، فیبروز ریه بر بافت‌های بدن تاثیر گذاشته و به درد عضلانی و ماهیچه‌ها منجر می‌شود.

همچنین سرطان ریه با درد کمر مرتبط است که هنگام تنفس عمیق تشدید می‌شود و حتی در زمان استراحت هم این درد وجود دارد.

منبع: ایسنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک تنفس سرطان سلامت مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم

هواداران تیم فوتبال سپاهان پس از اتمام دربی اصفهان ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن عصر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در چارچوب بازی معوقه هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌وسوم از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در این بازی که چندان جذاب و پرموقعیت هم نبود، تیم فوتبال سپاهان موفق شد از روی نقطه‌پنالتی توسط شهریار مغانلو تنها گل بازی را مقابل ذوب‌آهن به‌ثمر برساند و با همین یک‌گل پیروز دربی اصفهان شد تا حداقل برای مدتی از بحران خارج شود.

هواداران سپاهان در جریان این بازی به فحاشی‌های مختلفی علیه کادر فنی و کادر مدیریتی سپاهان پرداختند تا اعتراض خود را نسبت به وضعیت باشگاه‌شان نشان دهند، آن‌ها حتی هنگام گل تیم فوتبال سپاهان هم علیه هیئت‌مدیره این باشگاه شعارهایی سر دادند.

بلافاصله پس از اتمام این دیدار هواداران تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن سکوهای ورزشگاه را ترک کرده و از استادیوم خارج شدند تا نشان دهند علاقه چندانی به حضور بیش از حد در ورزشگاه نقش‌جهان ندارند و از طرفی هواداران سپاهان که پس از هر پیروزی به تشویق ایسلندی با اعضای تیم می‌پرداختند این کار را هم انجام ندادند.

کد خبر 745573

دیگر خبرها

  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)