Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار رهبری با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، رشد ۸۵ درصدی صادرات ایران به آلمان، تاکید آیت الله جنتی بر افزایش تولید، «محسنی بندپی» استاندار تهران شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۱ آذرماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  دیدار رهبری با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، رشد ۸۵ درصدی صادرات ایران به آلمان، تاکید آیت الله جنتی بر افزایش تولید، «محسنی بندپی» استاندار تهران شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۱ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی ماه؛ اجرای طرح جامع مبارزه با قاچاق پوشاک

«حمیدرضا دهقانی نیا» درباره طرح جامع مبارزه با قاچاق پوشاک شب گذشته (سه شنبه 20 آذرماه) در بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: «طرح جامع مبارزه با قاچاق پوشاک، اولویت بندی شده و هدفمند است. از ابتدای دی کالا‌های محرز قاچاق پوشاک، مورد هدف مبارزه قرار می‌گیرد.پیش از این هم اقداماتی در این باره انجام و فرصت لازم داده شده است.»

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبیر به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: «در سال حمایت از کالای ایرانی، مطالبه اتحادیه و صنف مربوط هم از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که با کالاهای محرز قاچاق مبارزه شود.»

وی با بیان اینکه انتظار این است که واحدهای تجاری عرضه کننده کالاهای پوشاک قاچاق، خودشان این کالاها را جمع آوری کنند، ادامه داد: «انتظار داریم این عرضه کنندگان خودشان از عرضه این کالاهای قاچاق خودداری کنند.»

 

تلاش بانک مرکزی برای رونق بخش تولید/برخورد با سود سپرده بالای ۲۰ درصد

بانک مرکزی نرخ های سود بانکی را تعیین کرده و به صورت تکلیفی به بانک های تجاری ابلاغ می کند. وجود تورم بالا، منجر به کاهش نرخ های سود واقعی بانک ها می شود از این رو خانوارها و سایر عاملان اقتصادی در فرآیند انتخاب سبد دارایی های خود به مقایسه این نرخ سود واقعی با نرخ بازدهی سایر اقلام دارایی از قبیل زمین، طلا و بازار بورس می پردازند. نتیجه این فرآیند در برهه هایی از دهه های گذشته، کاهش استقبال از سپرده های بانکی و تمایل بیشتر به انتخاب سایر اقلام دارایی از قبیل زمین و مسکن بوده است.

در سال های اخیر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت پیشگیری از این پدیده، اقدام به افزایش نرخ های سود بانکی کرد. در این راستا، برخی از بانک های خصوصی و موسسات اعتباری برای جذب هر چه بیشتر منابع اعتباری، نرخ های سود خود را به مراتب بیشتر از بانک های تجاری افزایش دادند.

هر چند در ابتدا این امر منجر با افزایش جذب اعتبارات توسط نظام بانکی شد ولی در گام بعدی، افزایش مطالبات مشکوک الوصول این بانک ها و موسسات به عنوان مهم ترین ثمره این سیاست نمود یافت زیرا نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک ها به حدی افزایش یافت که تقریبا سرمایه گذاران در هیچ فرآیند تولیدی، توانایی بازپرداخت این تسهیلات را نداشتند از این رو واحدهای تولیدی به دلیل عدم توانایی پرداخت تسهیلات مجبور به تعطیلی بنگاه خود شدند.

 

گام به گام در مسیر تحقق برنامه اشتغال فراگیر دولت

سازمان برنامه و بودجه کشور به‌ دستور رئیس جمهوری خود را متعهد به ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷ کرده است که در این راستا به تازگی تفاهمنامه ای با وزارت صمت برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی امضا شده است.

 

«محسنی بندپی» استاندار تهران شد

در جلسه امروز صبح هیئت دولت که به ریاست دکتر «حسن روحانی» برگزار شد، ‌«عزیزالله شهبازی»، «انوشیروان محسنی بندپی» و «علیرضا آشناگر» به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.‌

‌«عزیزالله شهبازی» پیش از این با حکم وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری البرز معرفی شده بود.‌

استانداری تهران از جمله ۱۴ استانداری است که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان توسط وزارت کشور تا ۲۶ آبان باید استاندار جدید خود را می شناخت. سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، زنجان،  قم، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، همدان و یزد دیگر استان هایی هستند که باید استاندار جدید برای آنها تعیین شود.

 

تاکید آیت الله جنتی بر افزایش تولید در کشور

«آیت‌الله جنتی» در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۱ آذرماه) شورای نگهبان ضمن برشمردن برخی شرارت‌های استکبار به‌ویژه آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود گفت: علت نابسامانی اوضاع کشور باید بررسی شود تا صلاح بر فساد در همه زمینه‌ها غلبه پیدا کند که متأسفانه الان وضعیت مطلوب نیست.

دبیر شورای نگهبان با قدردانی از تلاش‌های نیروهای انقلابی در همه دستگاه‌ها اضافه کرد: اگر با این همه مشکلات و مسائل گوناگون غم‌انگیز در کشور، نظام هنوز پابرجا و استوار است مرهون خون پاک شهدا و تلاش این عزیزان انقلابی است.

جنتی با تاکید بر افزایش تولید در کشور تصریح کرد: با وجود اینکه همه اذعان دارند برای گذر از شرایط کنونی باید تولید را رونق داد، اما آیا دولت توانسته شرایط را گونه‌ای فراهم کند که سرمایه‌گذار بتواند با اطمینان امور تولید خود را به انجام برساند، که متأسفانه با توجه به اخبار رسیده، موانع زیادی در زمینه تولید هست که دولت باید جداً و مؤکداً برای رفع آنها همت کند.

 

رشد ۸۵ درصدی صادرات ایران به آلمان

آلمان علی رغم تحریم های یکجانبه آمریکا در کنار بسیاری دیگر از کشورها همچنان مراودات تجاری و اقتصادی خود با ایران را ادامه می دهد به حدی که رویترز گزارش داده است «صادرات آلمان به ایران رشد چشمگیری داشته است.»

 

وعده های اروپا برای اجرای SPV نیازمند گام های عملی است

«حسین امیرعبداللهیان»، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل بین الملل امروز (چهارشنبه ۲۱ آذرماه) با «تارجا آنلی کرونبری»، متخصص انستیتوی تحقیقات صلح بین الملل استکهلم دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تاکید بر تسریع در اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: مواضع سیاسی و رسانه ای اروپا در مقابله با اقدامات یک جانبه گرایانه آمریکا قابل تحسین است؛ اما کندی اروپا در اقدامات عملی قابل قبول نیست و زمان در این پرونده حائز اهمیت و رو به پایان است. وعده های مثبت اروپا مبنی بر اینکه در هفته های آینده SPV اجرایی خواهد شد، نیازمند گام های عملی است.

وی با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل سیاسی بحران های منطقه ای و مبارزه واقعی با تروریسم، خاطر نشان کرد: ایثارگری و شهادت مستشاران نظامی ایرانی در مبارزه با داعش در کنار نیروهای مسلح و مردم سوریه و عراق مانع از ورود تروریست ها به اروپا شده است.

امیر عبداللهیان با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی منافقین در اروپا گفت: عناصر این گروهک تروریستی که در برخی کشورهای اروپایی علیه امنیت اروپا فعالیت می کنند و اقدامات خود را به دستگاه های امنیتی ایران نسبت می دهند، با هدف ایجاد اخلال در روابط ایران و اروپا صورت می گیرد و اروپا باید در این زمینه هوشیار عمل کند.

 

رویش های انقلاب چند برابر ریزش های آن است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز - چهارشنبه در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم افزودند: نقشه آمریکا مقابل ملت ایران لو رفته است و دیگر نقشه‌ای که بتوانند ضربه بزنند ندارند؛ هر کاری می‌توانسته‌اند کرده‌اند. نقشه آمریکا این است که به کمک تحریم و کارهای ضد امنیتی در کشور ما اختلاف و جنگ داخلی و مشکلات ایجاد کنند. این‌ها همه تلاششان را کرده‌اند.


ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها اول سال اعلام کردند که ایران، تابستان داغی خواهد داشت و ۴۰سالگی را نمی‌بیند. به کوری چشم آن‌ها تابستان امسال یکی از بهترین تابستان‌ها بود و ملت ایران ۲۲بهمن امسال، ۴۰سالگی انقلاب اسلامی را با شکوه بسیار برگزار خواهد کرد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی دربخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: برخی عناصر انقلابی از راه برگشتند و انقلاب ریزش‌هایی داشته؛ در صدر اسلام هم همین‌طور بوده است اما در کنار این ریزش، چند برابر رویش داریم. معجزه‌ انقلاب این است.


ایشان اظهار داشتند: این روحیه و اعتقادات جوان مؤمن انقلابی است که ما را مثل کوه درمقابل حوادث نگه می‌دارد.


ایشان افزودند: برخی عناصر انقلابی از راه برگشتند و انقلاب ریزش‌هایی داشته؛ در صدر اسلام هم همین‌طور بوده است اما در کنار این ریزش، چند برابر رویش داریم. معجزه‌ی انقلاب این است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي خراسان جنوبی ترامپ استان بوشهر کرمان معاون اول رئیس جمهور خبرگزاری شبستان مشهد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های کشور مرهون خون شهداست
  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اهتمام به تحقق راهبرد‌های چهارگانه تعیین شده رهبر انقلاب
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی