Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا - «مجید صمد زاده صابر» سفیر جدید ایران در آستانه، صبح امروز (چهارشنبه) طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان، استوارنامه خود را به نور سلطان نظربایف رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد.

به گزارش ایرنا، مجید صابر سفیر کشورمان پس از تقدیم استوارنامه خود در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک 27 مین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان روابط دو کشور را دوستانه و برادرانه توصیف و اظهار داشت، ایران جزو نخستین کشورهایی بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در قزاقستان افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در سال‌های پس از استقلال نیز روابط خوبی را میان دو کشور شاهد بودیم. قزاقستان یک کشور باثبات در منطقه است و ما در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع مشابهی را با این کشور داشته و داریم.
صمدزاده صابر پیش از این رئیس دبیرخانه خزر، سفیر ایران در گرجستان و همچنین نفر دوم سفارت ایران در اوکراین بوده است.
مجتبی دمیرچی‌لو از سال 1393 عهده‌دار سفارت ایران در قزاقستان بود. دمیرچی‌لو نیز رئیس اداره روسیه در وزارت امور خارجه شده است.
آساق**9473**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران قزاقستان سفير جديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دیپلمات ایران به درخواست بایدن؛ چشم عباس آقا!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تحت هر شرایطی مجازات می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو در پاسخ به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه ایکس نوشت: نه! چشم عباس آقا! اما اسرائیل قطعا تحت هر شرایطی مجازات خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا از ایران خواسته بود که از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر وی حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی چه زمانی به وقوع می‌پیوندد؟ گفت که انتظار دارد این حمله به زودی انجام شود.

رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد: ما به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم. ما از اسرائیل حمایت کرده و به دفاع از آن کمک خواهیم کرد. ایران موفق نخواهد بود.

وی در ادامه از ایران خواست که به رژیم صهیونیستی حمله نکند.

دیگر خبرها

  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت مادر سه شهید
  • اسرائیل تحت هر شرایطی مجازات خواهد شد
  • پاسخ دیپلمات ایران به درخواست بایدن؛ چشم عباس آقا!
  • پاسخ دیپلمات ایران به درخواست بایدن از ایران